Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:46:33 GMT

ایران از نظام جمهوریت در افغانستان حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۱۸۷

ایران از نظام جمهوریت در افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه افغانستان امروز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان در دیدار با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه این کشور نسبت به تعهد و ادامه حمایت ایران از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها اطمینان داد.

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که حنیف اتمر از حمایت جمهوری اسلامی ایران در مورد آغاز مذاکرات صلح افغانستان و همکاری‌های همه جانبه آن کشور با افغانستان به ویژه حمایت از شهروندان مهاجر افغان مقیم ایران و همچنین فراهم کردن تسهیلات در خصوص آغاز روند تثبیت هویت، توزیع شناسنامه الکترونیکی و صدور گذرنامه چاپی برای افغانهای مقیم ایران، اظهار سپاس و قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دو طرف در مورد آخرین تحولات افغانستان و مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان، اهمیت اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، لزوم کاهش خشونتها و آتش بس فوری بحث و تبادل نظر کردند.

طبق گزارش رسانه‌های افغانستان، قرار است امروز سه شنبه مذاکرات بین افغانستانی در دوحه بصورت رسمی آغاز شود.

برچسب‌ها افغانستان مذاکرات صلح افغانستان حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان مذاکرات صلح افغانستان حسن روحانی افغانستان مذاکرات صلح افغانستان حسن روحانی اخبار کنکور صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • پایان مذاکرات تراکتور و سرمربی مشهور!
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند