Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات طی بیانیه‌ای اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۚ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ ۖ وَلِلْکَافِرِینَ أَمْثَالُهَا {سوره‌ محمد_آیه‌١٠}

بارها درتاریخ اسلام رفتار دوستانه و مهربان پیامبر در برابر کسانی که با او دشمنی و اهانت کرده اند، گفته شده است و در طول تاریخِ اسلام بارها شاهد رفتار دوستانه‌ی رسول خدا (ص) در برابر مخالفت مخالفین و هتاکان ایشان بوده ایم؛ آری! تاریخ تکرار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز جاهلان عرب و امروز مدعیان صلح و حقوق بشر!

گویی هر چند وقت یک بار، باید تاریخ تکرار شود تا چهره ای دور از واقعیت و حقیقتِ اسلام در جوامع جهانی شکل بگیرد؛ در مقابل، سکوت برخی روشنفکران، باعث گستاخیِ هر چه بیشتر اهانت کنندگان به ساحت پاک و گرامی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) شده است.

در سال ٢٠٠۵ به مناسبت سالگرد واقعه ١١ سپتامبر، با برنامه ریزی دقیق یهودیان و هم پیمانان آمریکائیشان که هدفی جز کشته سازی و مقصر جلوه دادن مسلمانان و به تبع خدشه دار کردن دین اسلام در جوامع بین المللی نداشتند، اولین اهانت هاصورت گرفت و اکنون مجله شارلی هبدو بار دیگر اقدام به انحراف افکار عمومی به جهت اسلام هراسی کرده است.

داستان از آنجایی شروع می شود که در سال ٢٠١۵ این نشریه (Charlie Hebdo) کاریکاتورهایی نامتعارف از پیامبر مهربانی ما مسلمین را منتشر می‌کند و در مقابل مورد حمله ی عده ای از مسلمان نماهای افراطی یا همان داعشی هایی که مقیم خود فرانسه بوده اند قرار می گیرد و حالا درست یک روز قبل از دادگاه این حادثه، تصاویری اهانت آمیز نشر می‌دهد.

و مطلبی قابل تامل:

بند ٣ ماده ١٩ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، به طور خلاصه بیان می کند که:
۱) احترام به حقوق یا حیثیت دیگران.
۲) حفظ امنیت یا نظم عمومی یا سلامت یا اخلاق عمومی.

و هم چنین بند ٢ ماده ٢٠ همین میثاق انواع جدیدی از محدودیت ها برای آزادی بیان ارائه نموده که به شرح زیر است :

۱) هرگونه تبلیغ برای جنگ به موجب قانون ممنوع است.
۲) هرگونه دعوت به کینه ملی یا نژادی یا مذهبی که به تبع آن باعث تحریک به تبعیض و یا دشمنی و خشونت گردد به موجب قانون، ممنوع می باشد.

به نظر می رسد اقدامات شنیع نشریه فرانسوی در طول زمان در توهین به پیامبر اعظم و مقدسات دیگر دین ها و هم چنین همراه داشتن نتایجی در طول تاریخ، از جمله اسلام هراسی و ناامن کردن زندگی مسلمانان در خود فرانسه و اروپا مصداق مواد فوق ذکر می باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام حقوق بشر دانشگاه بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری