Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار قم گفت: ارتباط تنگاتنگ واحدهای تولیدی با صنایع مکمل استانی و فرااستانی، یکی از نیازهای مهم صنعتی قم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست پس از بازدید از چهار واحد تولیدی در ناحیه صنعتی سیرو در بخش کهک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه بازدیدهای ایام سه‌شنبه از واحدهای تولیدی در سطح استان قم، امروز در ناحیه صنعتی سیرو که قطب صنایع غذایی در قم به شمار می‌رود به‌صورت میدانی حضور پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم افزود: مشکلات این واحدها بسیار متفاوت است، برخی دارای مشکلات تأمین مالی بوده که قرار شد برای این واحدهای تولید مواد غذایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلاتی اعطا شود.

راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی؛ 128 واحد راکد در گیلان احیاء شدهشدار رئیس اتاق بازرگانی البرز: احتمال خروج تعداد زیادی از واحدهای صنعتی از استان به دلیل عدم اجرای مصوبه دولت وجود داردکمبود نقدینگی علت اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام است

وی با بیان اینکه بعضی واحدها نیز با مشکلات توسعه در واگذاری زمین مواجه هستند تصریح کرد: بنا شد مساعدت‌های لازم اتخاذ شود و واگذاری زمین در طرح توسعه واحدهای صنعتی با پیمودن مراحل قانونی اتفاق بیفتد.

سرمست عنوان کرد: ارتباط تنگاتنگ واحدهای تولیدی با صنایع مکمل استانی و فرااستانی، یکی از نیازهای مهم صنعتی قم است و تعدادی از تولیدکنندگان مواد غذایی در قم خواستار هم‌افزایی در جهت شکوفایی صنعت در سطح استان هستند.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر

محمد جواد عامری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های پژوهشی و رتبه بندی جهانی این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور سعی کرده است هم در عرصه بین‌المللی و هم در عرصه داخلی حضور چشمگیری داشته باشد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در عرصه بین‌المللی خوشبختانه رتبه بسیار خوبی دارد، در رتبه‌بندی لایدن و رتبه‌بندی شانگهای در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه اول را دارا بوده همچنین در رتبه‌بندی QS و تایمز رتبه دوم را کسب کرده است.

عامری افزود: در رتبه‌بندی ISC نیز در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور این دانشگاه رتبه اول را به خود اختصاص داده است به‌عبارت‌دیگر اگر دانشگاه‌های جامع و غیر مهندسی را در نظر نگیریم در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور دانشگاه صنعتی امیرکبیر درمجموع رتبه اول را دارد و بقیه دانشگاه‌های صنعتی مانند دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است رتبه بسیاری از دانشگاه‌های کشور خصوصاً دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی جهانی مثل رتبه‌بندی QS از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است در سال گذشته رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه جهانی ۴۳۳ بوده که الان ۳۷۵ است یعنی ۶۸ پله بهبود داشته ایم.

عامری ادامه داد: همان‌طور که ابتدا بیان‌شده یکی از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه رفع نیازهای داخلی کشور است در این راستا ارتباط مناسب‌تر اساتید با مراکز صنعتی، حجم پروژه‌های صنعتی این دانشگاه به میزان قابل‌توجهی رشد کرد و البته لازم بود علاوه بر اساتید، دانشجویان نیز ارتباط و همبستگی خوبی با مراکز صنعتی داشته باشند، که در این زمینه سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان توسط بخش صنعتی دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم صنعت نیز نسبت به رفع مشکلات خود به‌منظور ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت گام بردارد. به نظر بنده بزرگ‌ترین مشکل صنعت کم‌توجهی به پژوهش و تحقیقات است. البته مشکل بزرگ‌تر صنعت این است که نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را هنوز احصا نکرده است. البته در سایت مراکز صنعتی نیازهای ذکرشده، اما هنگامی که اساتید دانشگاه و پژوهشگران جهت بررسی آن‌ها اقدام می‌کنند، مسئولین صنعتی می‌گویند فعلاً قصد پیگیری مسئله فوق را نداریم یا به عبارتی این مشکل در اولویت ما نیست.

عامری در پایان گفت: این امر ناشی از عدم اختصاص بودجه کافی توسط صنعت و یا عدم دقت در احصا مشکلات و نیازهای صنعت می‌باشد. یعنی اولین قدم آن است که صنعت باور کند که می تواند نیاز های خود را توسط پژوهشگران و اساتید داخل کشور حل نماید و سپس در این جهت گام های ضروری را بردارد، گفتنی است کارهای بسیار خوبی توسط صنعت صورت گرفته اما باید پیشرفت بیشتر در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 6081764

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان