Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:22:57 GMT

ایجاد فرصتهای شغلی با گسترش سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۴۱۹

ایجاد فرصتهای شغلی با گسترش سرمایه گذاری

یک کارشناس حوزه کار حفظ امنیت شغلی کارگران را مستلزم دوام و بقای واحدهای تولیدی دانست و بر گسترش سرمایه گذاری برای ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر تاکید کرد.

 علی اکبر لبافی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاضر باید به سمت تقویت و بهبود فضای کسب و کار حرکت کنیم و ضمن حفظ اشتغال موجود، پایداری بنگاهها را مدنظر قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، کارخانه هایی که با کمترین میزان ظرفیت فعالیت می کنند، به رونق می رسند و قدرت خرید کالاهای داخلی با افزایش کیفیت تولید به وجود می آید.

به گفته این کارشناس حوزه کار اعمال معافیتهای مالیاتی و تخفیف های بیمه ای در حمایت از بنگاهها موثر است چرا که موجب کاهش هزینه های تولید می شود و از این طریق حفظ و ماندگاری کارگران در واحدهای تولیدی محقق می شود.

 لبافی در عین حال استفاده از ظرفیت خاموش شهرکهای صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازمه رشد و تحول اقتصادی، استفاده از تمام ظرفیتهایی است که به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری منجر شود. از این رو باید از توان و ظرفیت شهرکهای صنعتی به شکل مطلوبتری استفاده کنیم.

وی تقویت و گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در ایجاد فرصتهای شغلی موثر خواند و گفت: برای تقویت هر چه بیشتر سرمایه گذاری باید موانع کسب و کار با همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی برطرف شود.

به گفته این کارشناس حوزه کار، فراهم کردن فرصتهای سرمایه گذاری موجب گشایش روزنه های اقتصادی شده و تقویت بازار کار و رونق تولید داخلی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد

 به گزارش تابناک، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

فردین آقابزرگی در گفتگو با ایلنا درباره میزان خروج سرمایه از بورس پس از ماجرای نشت اطلاعات محرمانه در اردیبهشت ماه سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۹ علی‌رغم تمام فراخوان‌های عمومی ۲۵ هزار میلیارد تومان وارد بورس شد و در سال ۱۴۰۰ از این بازار ۴۰ هزار میلیارد تومان خارج شد. همچنین در سال ۱۴۰۱ شاهد خروج حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه از بورس بودیم، اما متاسفانه در سال ۱۴۰۲ میزان خروج پول حقیقی از بورس به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی تاکید کرد: یکی از نشانه‌های اینکه حمایت‌های مسئولان از بازار سرمایه ظاهری بوده، میزان بازدهی شاخص کل بورس در سال گذشته است. به طوریکه متاسفانه شاخص کل در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۰ درصد ثبت شد و در کنار آن باید به میزان خروج پول حقیقی‌ها از بازار به میزان بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این دو مولفه نشان می‌دهند که دولت نتوانست برای جذب سرمایه به بورس اعتماد عمومی را جلب کند و ۹۰ هزار میلیارد تومانی که از بورس خارج شد به سمت بازار‌های سوداگرانه و سفته بازی مانند ارز و طلا رفت.

آقابزرگی با بیان اینکه پس از ماجرای اردیبهشت ماه سال گذشته و دسترسی عده‌ای به رانت اطلاعات بورسی، مردم قید بورس را زدند، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال گذشته سقف شاخص تاریخی بورس شکسته شد و به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رسید و همچنین بازار بازدهی ۳۰ درصدی را تجربه را کرد و در ۴۰ روز کاری این بازدهی ۳۰ درصدی در شاخص کل و بازدهی ۵۱ درصدی در شاخص هم‌وزن را تجربه کردیم.

وی افزود: در حالی که بازار به قوت پیش می‌رفت انفعال سازمان بورس و ارکان بورس و بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به وظیفه احقاق حقوق سهامداران خرد باعث فرار سرمایه از بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دولت در سال گذشته با اقداماتی از جمله تصمیمات درباره نرخ خوراک پالایشی و پتروشیمی‌ها، نرخ بهره، قیمت گذاری دستوری و ... باعث شد تا سازمان بورس خاصیت و جایگاه خود را از دست بدهد و همین اقدامات و انفعال سازمان بورس، زمینه بی‌اعتمادی مردم را فراهم کرد که این بی‌اعتمادی مردم در سال جدید هم ادامه خواهد داشت، هرچند که شرایط بازار مستعد جذب نقدینگی است.

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • برای تحقق شعار سال باید از رقابت بنگاه‌‍‌های دولتی با بخش خصوصی جلوگیری شود
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی با هدف جهش تولید در دستورکار دولت قرار گیرد
  • رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد
  • برخورد با سوداگری از الزامات هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید