Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:58:35 GMT

مطالعات فنی و اقتصادی سایبرپارک تبریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۶۵۶

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهور مطالعات فنی و اقتصادی سایبرپارک تبریز آغاز شد .

سورنا ستاری در ادامه سفر یک روزه خود به تبریز از محصولات شرکت های دانش بنیان و فناوری مرکز رشد و فناوری دانشگاه صنعتی سهند بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، جمعاً ۴۰ شرکت در این مرکز فعالیت می‌کنند که تعدادی دانش بنیان بوده و ما بقی هم واحدهای فناوری هستند که در قالب شرکت وارد مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این 40 شرکت، پنج شرکت خدماتی و بقیه تولید محصول هستند و 50 درصد شرکت‌ها مربوط به خود دانشگاه و 50 درصد نیز از خارج دانشگاه به این مرکز آمده است.

از محصولات این نمایشگاه می‌توان به سیستم تهویه هوای بیمارستان، کیت‌های تشخیص سریع پوکی استخوان و کوره القایی اشاره کرد،  همه این محصولات تجاری سازی شده اند و همه محصولاتی که در این نمایشگاه نمایش داده می شود، برندهای تجاری هستند.

براساس این گزارش، در این بازدید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، آیین آغاز مطالعات فنی و اقتصادی سایبر پارک تبریز  برگزار شد که طبق گفته مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی سهند، این مجموعه اولین سایبر پارک ایران است که با مشارکت بخش خصوصی قرار است در تبریز افتتاح شود و در زمینه توسعه دانش و تجاری‌سازی دانش در حوزه های آی تی و آی سی تی فعالیت خواهد کرد.

ابراهیمی، مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی سهند در رابطه با میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده نیز گفت: حدود هشت هزار میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده ‌است و هدف از ایجاد سایبر پارک، ایجاد نوعی تکنوسیتی است و می‌خواهیم به نوعی پارک را تعریف کنیم و ما می‌خواهیم مجموعه شرکت‌ها و خروجی های دانشگاه‌ و تیم‌های نوآوری‌مان را تجاری‌سازی کنیم و خدمات ضروری برای صادرات به خارج از کشور را از طریق دو دفتر خارجی در زوریخ و تورنتو انجام خواهیم داد تا توسعه بین‌المللی طرح ها دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سورنا ستاری معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري دانشگاه صنعتی سهند تبریز دانشگاه صنعتی سهند مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری