Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:25:58 GMT

شب شعر «هم‌زبانان هم‌دل» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۶۹۵

شب شعر «هم‌زبانان هم‌دل» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محفل شعرخوانی «هم‌زبانان هم‌دل» به‌مناسبت فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی روز چهارشنبه ۲۶ شهریور توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با حضور شاعران ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود.

در این‌برنامه، شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی چون محمد سرور رجایی از افغانستان، سیدسمیر علی جعفری از پاکستان، سیدعابدرضا نوشاد از هند، عباس ثاقب از پاکستان، سیدشفیع حیدر رضوی از هند، دکتر سرور مولایی از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان، شاه منصور شاه میرزا از تاجیکستان، محمد ابراهیم نوری از پاکستان، سید ساجد رضوی از هند، قاری افضل ایمانی از پاکستان، سیدضیغم عباس نقوی از هند و زین‌العابدین خویی از پاکستان شعرخوانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی بهمنی، علی داوودی، رضا اسماعیلی، سید اکبر میر جعفری، علی محمد مودب، دکتر اسماعیل امینی و  غلامرضا طریقی از جمله شاعران فارسی زبانی ایرانی هستند که در این برنامه شعر می‌خوانند.

قرائت پیام محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی ایوب دهقانکار  مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود. همچنین،  پیام نوه علامه اقبال لاهوری از سوی احمد شهریار از پاکستان خوانده می‌شود. این رویداد با همکاری دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی اقبال لاهوری به دبیری سیداحمد حسینی شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار) برگزار خواهد شد.

برنامه «هم‌زبانان هم‌دل» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

این‌برنامه چهارشنبه ۲۶ شهریور از ساعت ۱۷ به‌طور زنده از حساب‌های کاربری اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایرانی به نشانی @khaneyeketab و خبرگزاری ایبنا @book.ibna پخش می‌شود.

کد خبر 5024546 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روز شعر و ادبیات فارسی شعرخوانی افغانستان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تازه های نشر معرفی کتاب گردشگری ترجمه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا رایزنی فرهنگی انتشارات سروش ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محرم 99 نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقد کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

این نشست با حضور محمدمهدی جوکار رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه آزاد اسلامی، محمدجواد فرهنگ مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و جمعی از رؤسای دانشکده‌ها، مدیران بین‌الملل و مسئولان آموزش زبان فارسی واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور با هدف تبیین دستورالعمل ابلاغ شده جدید مرکز آموزش زبان فارسی، راهبری امور آموزشی و هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌های آینده مرکز در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست