Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فتحی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۲۱۷ درصد خرید تضمینی گندم در استان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: میزان خرید تضمینی سالانه گندم در آذربایجان شرقی تا سال ۹۲، رقم پایینی بود، اما در سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۹۹ هزار تن افزایش یافت و در دو سال بعد به ۳۷۳ هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی، افزود: حجم خرید تضمینی گندم استان در سال ۹۵، میزان ۵۹۸ هزار تن، در سال ۹۶، تنها ۱۵۰ هزار تن وپارسال ۶۳۰ هزار تن بود.

او به تند شدن نبض خرید تضمینی گندم در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره  کرد و گفت: در هفت سال گذشته، دو میلیون و ۱۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

فتحی افزود: میزان سرمایه گذاری کشاورزی استان در سال ۹۴، نیز ۸۱۳ میلیارد ریال بود که با رشد حدود سه برابری سال بعد به ۲۹۰۰ میلیارد ریال رسید؛ بخش کشاورزی استان در سال ۹۷ نیز شاهد سرمایه گذاری ۲۹۷۰ میلیارد ریالی بود که این رقم پارسال با جهش چشمگیری به ۳۹۹۰ میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف بررسی و نظارت بر روند خرید گندم از کشاورزان شادگان کار خرید تضمینی گندم در سه مرکز دهستان حسینی، آبشار و دارخوین انجام می‌شود.

فرماندار شادگان اظهار کرد: آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات حمل و نقل گندم در شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه‌های دست‌اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی‌هایی که از سوی فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

صالح زاده بیان کرد: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه و با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان شادگان انجام می‌شود، در شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

کد خبر 6085272

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی