Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «ریتا ظهیری» روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته سلامت زنان و روز ملی کودک در استانداری مرکزی، افزود: ۶ هزار و ۲۷۹ نفر در بخش نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک شاغل هستند که  سه هزار و ۷۲۱ نفر را زنان شامل می‌شوند.

وی اظهار داشت: از یک هزار و ۱۶۱ پرستار دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک‌هزار و ۱۰ نفر معادل ۸۷ درصد و نیز از ۴۸۶ پزشک غیر عضو هیات علمی دانشگاه نیز ۲۸۷ نفر معادل ۵۹ درصد را زنان برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: سیمای راهبردهای کنترل ویروس کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک زنانه است و بار مضاعفی را این بخش جامعه متحمل شده است.

دکتر ظهیری افزود: با شیوع کرونا از اسفندماه  برخی مادران شاغل در بخش درمان با وجود داشتن فرزندان زیر ۶ سال به منزل نرفته اند که برای کادر درمان و خانواده‌ها به سختی گذشته و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این افراد با داشتن مسئولیت‌های خطیر وظایف خود را با دقت و وسواس انجام داده و باید خدمات آنان مطرح و برجسته سازی شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور زنان و جوانان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا این زنان هستند که با ابتلا یکی از اعضای خانواده و آغاز دوران قرنطینه پرستاری بیمار و خانه داری را هم‌زمان برعهده دارند.

دکتر ظهیری افزود: با بازگشایی مدارس مادران نگران وضعیت آموزش فرزندان هستند که با رفتن به مدرسه چه مواردی را رعایت کنند تا فرزنداشان ایمن شوند و یا وظیفه همراهی تحصیل دانش‌آموزان خانواده نیز برعهده مادران است.

وی اظهار داشت: لازم است هر دو نفر والددر شرایط کنونی در کنار خانواده باشند تا زنان علاوه بر وظیفه سنگین خانه داری بتوانند به سایر امور و سلامت خود نیز توجه داشته باشند.

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: سوانح و حوادث مهمترین عامل مرگ کودکان زیر پنج سال در استان است و حوادث ترافیکی دومین علت در استان شناسایی شده است.

دکتر شهلا نظری افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی دارد داستان حوادث کودکان را در اختیار صدا و سیما قرار دهد تا با تهیه فیلم کوتاه، والدین را نسبت به خطرات ترافیک و حوادث آشنا سازد.

وی اظهار در ادامه داشت: برای هفته ملی کودک پویش « دستان پاک» با محوریت آشنایی کودکان و خانواده‌ها با اصول شستشوی دست در پیشگیری از ویروس کرونا عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: هفته ملی سلامت زنان از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه جاری با برنامه‌های متنوع تدارک شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان مدیریت خواهد شد.

«زهرا کسایی‌پور» افزود: یکی از روزهای هفته ملی سلامت بانوان شاغل در ادارات در نوبت صبح به مرکز جامع سلامت مراجعه کرده و و نیز با توجه به تعطیلی مراکز ورزشی تیم کوهنوردی بانوان با همکاری ورزش و جوانان این مهم راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت:

وی اظهار داشت: کاشت نهال، آشنایی کودکان با حرفه آتش‌نشانی و مسابقه بادبادک‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی کودک در استان پیش بینی شده است.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها کرونا سلامت زنان استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سلامت زنان استان مرکزی کرونا سلامت زنان استان مرکزی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس کرونا هفته ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور