Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:38:18 GMT

فرماندار: شهریه مدارس هیات امنایی قم افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۳۳۰۸

فرماندار: شهریه مدارس هیات امنایی قم افزایش نمی‌یابد

مرتضی حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و در راستای همکاری و همدردی کردن با مردم و کاهش هزینه‌های آن‌ها در رقم شهریه مدارس فوق تغییری صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین با قدردانی از مسئولان و متصدیان آموزشی در قم برای آغاز فعالیت‌های مدارس گفت: در حال حاضر هرچند قضاوت کردن در خصوص موفقیت‌آمیز بودن بازگشایی مدارس در نیمه شهریورماه به زمان بیشتری نیاز دارد ولی طبق گزارش‌های ارائه‌شده از سوی مدیران نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش قم تحصیل دانش آموزان با رعایت مقررات بهداشتی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رصد و پیگیری سلامت دانش آموزان استان در همه مقاطع تحصیلی را موردتوجه قرار داد و گفت: درصورتی‌که ۲ هفته پس از آغاز سال تحصیلی شاهد موج جدید کرونا باشیم باید در مورد نحوه آموزش تصمیم‌های دیگری اتخاذ شود.

حیدری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی می‌تواند در این شرایط در همه زمینه‌ها الگوی موفقی را به سایر حوزه‌ها ارائه کند افزود: دشمنان در ابتدای شیوع کرونا دوگانه‌ای را بین علم و دین ایجاد کردند، و تصور آن‌ها این بود که دین در عرصه مقابله با کووید ۱۹ با علم همکاری نخواهد کرد و دستورهایی که به‌وسیله ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود نیز یک نوع تقابل با دین‌داران دارد ولی این تقابل به یک تعامل فوق‌العاده ارزشمند تبدیل شد.

وی اضافه کرد: نتیجه آن در ماه‌های رمضان و محرم به ظهور رسید و به‌خوبی مشاهده کردند که دین‌داران تقابلی با علم ندارند و فرامین دینی نیز هیچ منافاتی با دستاوردهای علمی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم تلاش‌های دشمنان برای مختل کردن اقدام‌های مذکور ما برای مقابله با جهل، داوطلبانه و جهادگرانه نظام آموزشی را فعال کردیم ولی درعین‌حال اگر یافته‌های جدید علمی روش دیگری را در اختیار بگذارد که منجر به سلامتی دانش آموزان شود، بازهم استقبال خواهیم کرد.

۳۷ مدرسه هیات امنایی در قم فعالیت می‌کند

رئیس اداره مشارکت‌های اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۳۷ مدرسه هیات امنایی در سطح استان گفت: این مدارس، شبیه به مدارس نمونه مردمی و نمونه دولتی هستند ولی مشخصه اصلی آن‌ها فعالیت‌های فوق‌برنامه است.

حسین طیبی با اشاره به دستور این جلسه مبنی بر تعیین هزینه فعالیت‌های فوق‌برنامه مدارس هیات امنایی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال قبل این مبلغ برای مقطع ابتدایی یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم به ترتیب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بود که طبق موافقت مدیرکل آموزش‌وپرورش مقرر شد این مبلغ افزایش پیدا نکند.

طیبی با اشاره به اینکه مدارس مذکور به‌صورت موقت دارای مجوز هستند گفت: در بازدیدی که توسط کارشناسان آموزش‌وپرورش در سطح استان انجام شد، بیشتر این مدارس از شاخص‌های لازم برخوردار بودند، ولی برای بررسی بیشتر و همچنین شناسایی مدارسی که هنوز شاخص‌های لازم را ندارند، در مورد صدور مجوز برای فعالیت دائمی مدارس هیات امنایی استان در جلسه بعد تصمیم‌گیری خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

برچسب‌ها قم سواد آموزی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سواد آموزی دانش آموزان قم سواد آموزی دانش آموزان اخبار کنکور آموزش وپرورش دانش آموزان هیات امنایی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی، افزود: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 
وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 
فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 
وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد