Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاووس حقان ظهر سه شنبه در شصت و سومین نشست سه شنبه‌ها با رسانه، با اشاره به مساحت فضای سبز هزار و ۸۰۰ مترمربعی در منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار داشت: جمعیت منطقه دو شهرداری بالغ بر ۷۱ هزار نفر است که قرار است در آینده نزدیک توسعه فضای سبز به مساحت ۱۷۰ هکتار در منطقه بختیاردشت به سرانجام برسد که نوید بخش افزایش دو برابری سهم سرانه فضای سبز به ازای هر ساکن این منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که بر توسعه پذیری منطقه دو شهرداری تاکید ویژه ای داشت، ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی منطقه دو شهرداری بلاتکلیفی یک سوم اراضی کشاورزی است که با کوچک‌ترین وزش باد آلودگی و ریزگردها را به همراه خواهد داشت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به مساحت دو میلیون مترمکعبی این منطقه گفت: منطقه دو شهرداری اصفهان چهارتکه است که در مکاتبات معاونت شهرسازی در استانداری در حال پیگیری است؛ از سوی دیگر مجاورت با خمینی شهر و تغییر در تعریف مناطق مرزی هم از مسائل این منطقه به شمار می‌آید.

انتقال بخشی از موزائیک سازان به بختیار دشت

وی ۴۸ درصد اراضی منطقه دو را در محدود شهری معرفی کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم انتقال بخشی از صنف موزائیک سازی به بختیار دشت از سنوات گذشته بوده است.

حقانی پروژه‌های محرک توسعه را در منطقه دو سرآغاز رویدادهای مهم در این منطقه دانست و گفت: ۲۴ میلیارد تومان از بودجه منطقه دو شهرداری در قالب پروژه‌های محرک توسعه تعریف می‌شود که ۱۰ میلیارد آن در دو بخش تخصیص ۵ میلیاردی توسط شهرداری مرکزی و شهرداری منطقه دو در قالب «مرکز خانه دوستدار کودک» تعریف می‌شود و ۱۳ میلیارد آن هم در توسعه پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان خرم اختصاص خواهد یافت.

وی روند تسریع بخشی پایانه صمدیه را در تخصیص بودجه ۲۷ میلیاردی که از تعهدات سال گذشته به این منطقه است، برشمرد و افزود: با وام دریافتی می‌توان تملک و آزادسازی در پایانه صمدیه را شتاب بخشید.

۱۱۰ هکتار؛ بافت نارکارآمد منطقه دو شهرداری اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان بافت ناکارآمد این منطقه را ۱۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با دعوت از معتمدین محلی سعی در بازآفرینی مناطق با بافت فرسوده داشتیم که متأسفانه با پایین بودن تمکن مالی اهالی پیشرفت محسوسی نداشته است.

وی از سازمان جهاد کشاورزی در رفع مساله زمین‌های کشاورزی بلاتکلیف ساکنان این منطقه یاری طلبید و تصریح کرد: با افزوده شدن ۱۷۰ هکتار فضای سبز در بختیاردشت می‌توان شبیه پارک کوهستانی صفه در این منطقه دایر کرد که بر جذب گردشگر بی تأثیر نخواهد بود.

مسائل زمین «خانه دوستدار کودک» حل می‌شود

حقانی به مشکلات مکان جانمایی شده «خانه دوستدار کودک» هم گریزی زد و اظهار داشت: زمینی که در انتهای پارک قلمستان برای «خانه دوستدار کودک» در نظر گرفته شده است با مسائل حقوقی برخورد کرده است که بخشی از آن در حال رفع شدن است و چنانچه با مالکان زمین به توافق نرسیم در مجاورت مکان جانمایی شده زمینی برای این مهم در نظر خواهیم گرفت.

وی تعریض شدن بزرگراه شهید خرازی را که در سال گذشته به عنوان راه حل کاهش ترافیک و تصادفات معرفی شده بود را ناکام دانست و ادامه داد: قرار بود بخش فضای سبز بزرگراه شهید خرازی در تعریض آن به کار آید که بر سر مسائل فنی به نتیجه نرسید.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در پاسخ به خبرنگار مهر که از میزان سرانه فرهنگی این منطقه پرسید، گفت: ۵ فرهنگسرا، ۳ سالن مطالعه و ۲ ورزشگاه نشان از اهمیت سرانه مطالعه و ورزش در این منطقه دارد که با شیوع کرونا فضای مجازی به این امور اختصاص یافت که علاوه بر استقبال ساکنان منطقه دو شهرداری از استان‌های دیگر هم برنامه‌های فرهنگی دنبال می‌شد. از سوی دیگر فرهنگسرای رسالت هم در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

وی در پاسخ دیگر خبرنگار مهر که از راهکارهای جلوگیری از توسعه افقی شهر در این منطقه پرسید، پاسخ داد: با توجه به اینکه ۴۸ درصد این منطقه به اراضی کشاورزی اختصاص دارد و بلندمرتبه سازی با محدودیت پیش می‌رود سعی شده است که تا حد امکان از توسعه افقی شهر و مهاجرت پذیری جلوگیری کنیم.

کد خبر 5024572

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اصفهان سرانه فضای سبز آلودگی هوا ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس شهرکرد بوشهر آمار کرونا گرگان توهین به پیامبر انتخابات مجلس شورای اسلامی محرم 99 شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم هفته دفاع مقدس منطقه دو شهرداری اصفهان خانه دوستدار کودک فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به پلمب تعدادی از چاه‌های آب شهرداری قم اظهار داشت: متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای در روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، ابراز کرد: این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نگهداری از درختان و فضای سبز همواره در بیان رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده و ایشان بار‌ها از مسئولین و آحاد مردم درخواست داشتند که در حفظ، نگهداری و پاسداری از این مظهر حیات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که این اقدام شرکت آب منطقه‌ای برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و آسیب بسیار جدی به درختان، محیط‌زیست و فضای سبز شهر کریمه اهل‌بیت (س) وارد خواهند نمود.

جوادیان اضافه کرد: قطعاً تمامی مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی این اقدام تأسف‌برانگیز بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان