Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن بیست و ششم شهریور، روز فوریت های پزشکی و اورژانس، از خدمات فعالان این عرصه تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام با اشاره به جایگاه کارکنان اورژانس در نظام سلامت کشور، آنان را تکیه گاهی مطمئن برای حرکت رو به جلو در توسعه خدمات سلامت کشور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در متن این پیام آمده است: از جمله افتخارات نظام سلامت کشور که همواره تکیه گاهی مطمئن برای حرکت رو به جلو در زمینه توسعه خدمات سلامت بوده است، حضور نیروهای پرتوان اورژانس پیش بیمارستانی است که با علم به رسالت حرفه ای خود در چرخه نظام سلامت، به صورت فعالانه در حفظ جان بیماران و ارتقای سلامت عمومی سهیم شده اند. همکاران عزیز ما در حوزه اورژانس فارس نیز همواره از پیشگامان اورژانس کشور بوده که با توانمندی بالا در ارائه خدمات پیش بیمارستانی، توانسته اند جهادگونه در این عرصه وارد عمل شده و به عنوان حلقه نخست ارائه خدمات درمانی، حامی مطمئن حیات مردم عزیزمان باشند. کارکنان خدوم اورژانس همواره با آمیزه ای از دانش حرفه ای، حس مسوولیت، انسان دوستی و خدمت خالصانه، از مهم ترین ارکان نظام سلامت بوده و بی شک فرصت نجات فرشته گونه انسان ها در حساس ترین موقعیت ها، موهبت ارزشمندیست که پروردگار منان به بندگان شایسته خود اعطا فرموده است. در کنار خدمات همیشگی همکاران شریفمان در حوزه اورژانس و حضور فعالانه آنان بر بالین بیماران، در ماه های اخیر نیز بحران کروناویروس عرصه ای دیگر برای ترسیم جانفشانی این خادمان همیشه در صحنه بود که در این برهه سرنوشت ساز تاریخ سلامت کشور نیز دوشادوش مدافعان سلامت، همراهی مهربان برای مردم عزیزمان بودند. به مناسبت بیست و ششم شهریور، روز فوریت های پزشکی و اورژانس، خدمات و دلسوزی های یکایک همکاران شرافتمند اورژانس فارس را صمیمانه پاس داشته و از ایزد مهربان، سلامت روزافزون، موفقیت و توان مضاعف در عرصه خدمت به خلق را خواستارم. همچنین به همین مناسبت، یاد و خاطره تمامی شهدای اورژانس کشور را که نمادی روشن از حضور مسوولانه در این عرصه هستند، گرامی می دارم و امیدوارم ارمغان این خدمات و جانفشانی ها، ارتقای سلامت هم میهنانمان باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی فارس سلامت کشور نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازگشت به رهیافت‌های علمی برآمده از حکمت کهن و دانش روز مهمترین پیشنهاد برگزارکنندگان سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی به مسئولان کشور است. این همایش که از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در مرکز آموزشی درمانی فرهیختگان برگزار خواهد شد، یکی از ۸ بسته پیشنهادی دانش محور و حکمت پایه دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های تخصصی مختلف برای مسئولان کشوری است. این نکات در نشست هماهنگی و آمادگی برای برگزاری همایش در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران مطرح شد. 

علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و رئیس همایش در این نشست که با دبیران علمی و اجرایی و مسئولان کمیته‌های ۵ گانه سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار شد، بر این نکته تاکید کرد که سلامت به عنوان گمشده انسان معاصر، حکمت به عنوان الگوی کهن دستیابی به سلامت و حکمرانی به عنوان چارچوب مدرن اداره سازمان‌ها و جوامع در روزگار ما ۳ عنصر کلیدی این همایش را تشکیل می‌دهند و آنچه در طول ۳ روز برگزاری این رویداد علمی تلاش خواهیم کرد به آن دست یابیم؛ ترسیم نقشه‌ای دانش پایه و کاربردی مبتنی بر حکمت اسلامی در مباحث حوزه سلامت است تا حکمرانان کشور را در حل معضلات این حوزه یاری نماید. 

خلیل علی محمد زاده، دبیر علمی این همایش با شرح تاریخچه همایش‌های پیشین مرتبط اظهار داشت: اولین همایش ملی با موضوع حکمرانی مبتنی بر ظرفیت‌های حکمت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ به ابتکار حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن زمان معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشتند در سطحی وسیع با مشارکت گسترده استادان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه برگزار شد. توفیق این رویداد علمی در تولید ادبیات تخصصی مرتبط با حکمرانی سبب شد امسال نیز ۸ همایش همتراز با محوریت دانش روز و کاربرد آن در کنار حکمت اسلامی برای رفع مشکلات حکمرانی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. 

این همایش‌ها در ۸ واحد مختلف بر اساس توان علمی تخصصی هرواحد از علوم و فنون کاربردی تا فلسفه و علوم انسانی در ماه‌های پیش رو برگزار خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به تناسب ظرفیت این واحد عهده‌دار سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی است.

در برگزاری این همایش معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همکاری دارند. 

 مسعود پارسانیا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و دبیر اجرایی همایش نیز در نشست هماهنگی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده تا کنون خبر از راه‌اندازی وبگاه همایش برای ثبت نام و ارسال مقالات داد. 

محمد ناصحی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و از اعضای گروه علمی همایش نیز در این نشست گزارشی کوتاه از روند اقدامات اجرایی معاونت آموزشی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ارائه کرد.

هاشمی، مسئول کمیته علمی همایش نیز ضمن ارائه گزارشی از پنل‌های علمی ۶ گانه سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی بر اهمیت حضور برخی از مسئولان کشوری کنونی یا سابق به عنوان نمایندگانی از حوزه حکمرانی در هریک از پنل‌ها تاکید کرد.

برنامه اجرایی همایش شامل بخش وبیناری - مجازی در روز ۲۹ اردیبهشت است که با شرکت سخنرانان خارج از تهران برگزار می‌شود و بخش حضوری که در روز‌های ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان تهران برگزار خواهد شد.
چهار محور اصلی این همایش عبارتند: از حکمرانی و سلامت، سلامت معنوی و اجتماعی، حکمرانی در دارو و درمان و حکمرانی آموزش و پرورش در سلامت که علاقمندان هنوز فرصت دارند تا یکم اردیبهشت چکیده مقالات خود را در این محور‌ها با مشاهده شرایط شرکت در همایش در وبگاه آن ارسال نمایند.

به مقالات پذیرفته شده دانشجویان در همایش برای دفاع از رساله دکتری «نیم نمره» امتیاز تعلق خواهد گرفت.
 برای مشاهده دیگر ویژگی‌های این همایش به وبگاه آن از طریق لینک وبگاه مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • ۳ مصدوم در حادثه جاده آبادان به اهواز
  • ۳۹ هزار خدمات دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد
  • ثبت ۱۵ تصادف و ۲۳ مصدوم روز جمعه در تربت‌حیدریه
  • ارائه ۲۷۰ هزار خدمت سلامت دهان و دندان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی
  • ۱۵ تصادف و۲۳ مصدوم درشهرستان تربت حیدریه