Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین حسینی؛ در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساختها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع)، به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین، تصمیمات ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا دراین خصوص لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در متن اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین آمده است: به اطلاع مردم شریف و دینمدار و عاشقان خط سرخ شهادت ابا عبدا... الحسین علیه السلام می رساند، در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اِعمال سیاستهای قرنطینه ای در آن کشور، همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اِعمال سیاستها و شیوه نامه های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که بنحو اَحسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا گردید فلذا بدینوسیله اعلام می گردد؛ هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سالجاری امکان پذیر نبوده و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ برگزاری هرگونه راهپیمائی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا می باشد.

همچنین در این اطلاعیه اشاره شده است؛ از عزادارن عزیز درخواست می شود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت های غیر معتبر توجه نکرده و صرفاً اطلاعیه های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

در آخرین بند این اطلاعیه خاطر نشان شده است: برنامه های جایگزین مراسم راهپیمائی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:

(اطلاعیه شماره ۱)

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً

حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به این چنین حماسه ای دارد بوجود آمده است.( مقام معظم رهبری) (مدظله العالی)

به اطلاع مردم شریف و دینمدار و عاشقان خط سرخ شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) می رساند در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساختها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع)اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اعمال سیاستهای قرنطینه ای در آن کشور همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اعمال سیاستها و شیوه نامه های پزشکی ، بهداشتی ماه محرم که بنحواحسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا گردید فلذا بدینوسیله اعلام میگردد :

۱.    هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سالجاری امکان پذیر نبود و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می باشد.

۲.    برگزاری هرگونه راهپیمائی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا می باشد.

۳.    ازعزادارن عزیز درخواست میشود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت های غیر معتبر توجه نکرده و صرفا اطلاعیه های صادره ازسوی ستاد مرکزی اربعین وستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

۴.    برنامه های جایگزین مراسم راهپیمائی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعآقباً اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت کشور ستاد ملی مدیریت مبارزه مراسم راهپیمائی اربعین ستاد مرکزی اربعین بیماری کرونا شیوه نامه اربعین حسینی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق

چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.
 
کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان
  • هشدار پلیس: عابران پیاده‌ شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک