Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین با اشاره به آغاز عملیات عمرانی تکمیل و توسعه کمپ گردشگری این پایگاه ملی، از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای این منظور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسین رحمانی با اعلام این خبر گفت:  سوئیت‌های اقامتی، نمازخانه و سرویس بهداشتی ازجمله امکانات کمپ گردشگری بلقیس است و عملیات محوطه‌سازی آن نیز در هفته جاری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این پروژه در دو سال اخیر با پیشرفت فیزیکی مطلوبی روبرو بوده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار با هدف توسعه و تکمیل این کمپ گردشگری اختصاص یافت.

شهر تاریخی اسفراین معروف به بلقیس، در فاصله سه کیلومتری جنوب غرب شهر فعلی اسفراین و شرق روستای جوشقان قرار گرفته، قدمت این شهر کهن متعلق به اواخر ساسانی تا ابتدای حکومت نادر افشار بوده و مشتمل بر بخش‌های ارگ، شارستان و ربض است. 

ارگ شهر بلقیس، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اثر مجموعه است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های خشتی در ایران پس از ارگ بم نام برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی رحمانی حسین رحمانی کمپ گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان