Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@15:07:39 GMT

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۰هزار تومان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۶۲۱

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۰هزار تومان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور ، از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

او رکود بازار، کاهش قدرت خرید خانوار در پایان ماه همزمان با بازگشایی مدارس را علت اصلی افت قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار، پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: طبق شنیده‌ها مقداری دام از مرز‌های کشور به سمت امارات در حال خروج است که با اطلاع رسانی این موضوع انتظار می‌رود که مسئولان جلوی این امر را بگیرند، در غیر این صورت با کمبود عرضه و التهاب قیمت در بازار مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، دامدار در فصل زمستان به دلیل نبود علوفه در صحرا دچار مشکل می‌شود.

او قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۲ تا ۴۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با رکود حاکم بر بازار، قیمت دام زنده نسبت به هفته‌های اخیر ۲ هزار تومان کاهش یافته است.

ملکی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه در ۶ ماهه دوم سال دام‌ها باید در آغول بمانند، از مسئولان تقاضا داریم که تدابیری برای تامین نهاده مورد نیاز دامدار بیندیشند تا دامداران به سبب کمبود عرضه تغییری در قیمت‌ها نداشته باشند.

پربیننده ترین پسته‌های گریان شیوع بیماری هاری در مرغداری‌ها؟ هر شانه تخم مرغ ۳۸هزارتومان شد! آغاز برداشت انگور از باغات ارومیه +عکس تولید کره در کشور افزایش می‌یابد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی دامداران قیمت گوشت گوشت گوسفند نهاده دامی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است