Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله از تسمینو قصد داریم درباره کو سایتیشن صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از تسمینو در یکی دو سال اخیر، با توجه به آپدیتهای گوگل، تغییرات زیادی در روند لینک سازی و خرید بک لینک به وجود آمده است. اگر تجربه راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی داشته باشید، حتما اسم دو مفهوم co-citation و co-occurrence به گوشتان خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کو سایتیشن در سئو یکی از مفاهیم جدیدی است که هم در سئو محلی و هم در رپرتاژ آگهی نقش مهمی ایفا میکند. اما آیا با تفاوت این دو و نحوه استفاده از کو سایتیشن در لینک سازی آشنایی دارید؟ آیا میدانید برای لینک سازی طبیعی و کمتر کردن اثر رد پا به چه شکلی باید از این دو استفاده کرد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، در ادامه این مطالب همراه ما باشید.

کو سایتیشن (co-citation) چیست؟

co-citation زمانی است که یک وب سایت یا برند توسط دو منبع مختلف بدون آنکه لینک شود، ذکر شده باشد. در این حالت دو سایت به دلیل ارتباط موضوعی و محتوایی که دارند، به یک دیگر مرتبط شده اند؛ بدون اینکه هیچ لینک سازی انجام شده باشد. به همین خاطر است که برخی وبمستران کو سایتیشن را لینک سازی بدون لینک می نامند. برای بهره مندی از مزایای مفهوم co-citation در سئو باید موارد زیر رعایت شده باشد:

در یک سایت، نام دو سایت یا برند بدون هیچگونه لینکی آورده شود.

در مورد یک موضوع مشترک صحبت شود. لزومی ندارد که هر دو سایت دارای کلمات کلیدی مشابه با همی باشند.

در این شرایط کو سایتتیشن به عنوان سگینالی برای الگوریتمهای گوگل است که نشان از مهم بودن سایت دارد. در شرایط ایده آل، بهتر است که این سه سایت ارتباط موضوعی داشته باشند. چرا که منجر به چندین برابر شدن تاثیر این سگینال خواهد شد.

استفاده از نام برند یا آدر سایت مطرح و معروف، به همراه نام برند یا سایتی که قدرت دامنه و اعتبار کمی دارد، منجر به چندین برابر شدن تاثیر رپورتاژ آگهی میشود. رعایت اصل کو سایتیشن را هنگام انتشار رپورتاژ فراموش نکنید…

کو کورنس (co-occurrence) چیست؟

co-occurrence به معنای وجود، فراوانی و نزدیکی کلمات کلیدی مشابه در وب سایت های مختلف است. به عبارت دیگر کو کورنس شامل کلمات کلیدی است که از لحاظ موضوعی مربوط هستند ، اما دقیقاً یکسان نیستند. شاید این نام برای شما جدید به نظر برسد، اما قطعا متوجه شده اید که مفهوم جدیدی در سئو نیست. پیش از این شاید بارها از تاثیر کو کورنس در سئو بهره برده اید، بدون آنکه دقیقا نامش را بدانید.

گوگل کافئین (Caffeine) یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۰۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان تاثیر این الگوریتم روی نحوه ایندکس کردن، نمایش در صفحه SERP و سرعت ایندکس کردن سایتها، بسیاری از وبمستران را غافلگیر کرد. اما در سال ۲۰۱۰، زمانی که این الگوریتم به طور کامل طراحی و اجرا شد، گوگل توانست سایتهایی که با یکدیگر ارتباط موضوعی دارند را از طریق چند شاخص، مانند کلمات مرتبط، به یکدیگر مرتبط کند.

شاید مفهوم “محتوا پادشاه است” از همان زمان جایگاه خود را در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا کرد. چرا که در آن زمان بسیاری از وبمستران متوجه شدند که برای جایگاه گرفتن در صفحه نتایج گوگل، به تولید محتوا از طریق بازاریابی محتوا دارند. اما نکته جالبی که در آن زمان توجه وبمستران را به خود جلب کرد، این بود که با وجود عدم استفاده از برخی عبارات یا کلمات کلیدی در سایت، در صفحه نتایج گوگل رتبه گرفته اند. که این مسئله دقیقا مثال واضحی از کو کورنس است…

کو سایتیشن یا لینک سازی؟

در بخش قبل به این نکته اشاره شد که co-citation نوعی لینک سازی بدون لینک است. اما آیا میتوان این مفهوم را جایگزینی برای لینک سازی خارجی در نظر گرفت؟ قطعا نه! گرچه گوگل با خرید بک لینک پروفایلی و لینک سازی توسط صاحبان سایت ارتباط خوبی ندارد، اما تعداد و کیفیت لینک های خارجی یک سایت همچنان هم یک فاکتور مهم برای تعیین اعتبار دامنه و رتبه یک سایت است. علاوه بر این، بهره مندی از این فاکتور مهم چندان هم کار ساده ای نیست. چرا که ردیابی این سیگنال و بررسی تاثیر آن برای وبمستران کار مشکل و پیچیده ای است.

به عبارت دیگر، ممکن است بین دو سایت کو سایتیشنی ایجاد شود، از مزایای آن بهره مند شده، بدون آنکه متوجه آن شوید! برای درک بهتر این مسئله، میتوانید از تصویر زیر کمک بگیرید. دقت کنید که سایتهای A و B به یکدیگر لینک نبوده و دارای co-citation هستند.

co-citation و co-occurrence چه ارتباطی باهم دارند؟

گرچه این دو مفهوم در نگاه اول شبیه به هم به نظر میرسند، اما در واقع با یکدیگر متفاوتند.

کو کورنس زمانی ایجاد میشود که در دو سایت کلمات مشابه با هم وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، علاوه بر ارتباط موضوعی، ارتباط متنی از نظر کلمات هم نیاز است.

کو سایتیشن زمانی ایجاد میشود که از یک برند یا سایت، نقل قولی انجام شود. به عنوان مثال در دنیای سئو، سایت ahrefs را در نظر بگیرید. این سایت به دلیل مطالب کاربردی و معتبری که دارد، در بسیاری از مطالب وب، به نام این مجموعه یا نقل قولی از آن، اشاره میشود.

کو کورنس شرط لازم برای کو سایتیشن است اما کافی نه!

نحوه استفاده از کو سایتیشن در لینک سازی

گرچه این دو مفهوم خیلی هم جدید نیستند، اما در حال حاضر در بسیاری از رپورتاژها و استراتژی های لینک سازی استفاده نمیشوند. اما با توجه به اهمیت و تاثیر آن در کسب نتیجه مطلوب، خیلی زود افراد باید به فکر یادگیری نحوه استفاده از آنها در لینک سازی باشند. انکر تکست یکی از مسائل مهم در لینک سازی داخلی یا خارجی است. اما به نظر میرسد که در آینده ای نه چندان دور، مفهوم کو سایتیشن جایگزین آن شود. به نظر میرسد الگوریتمهای گوگل به اندازه ای پیشرفته شده اند که برای تشخیص اعتبار و ارتباط بین سایتهای مختلف، به لینک و انکر تکست اکتفا نکنند!

 

روی یک انکر تکست خاص تمرکز نکنید!

همانطور که پیش از این گفته شد، فلسلفه کلی پیدایش کو کورنس و کو سایتیشت کاهش تاثیر انکر تکست است. بهتر است به جای آنکه روی بهینه سازی یک کلمه کلیدی برای لینک دهی وقت صرف کنید، بهتر است به این فکر کنید که چطور میتوانید از کلمات معنی دار به همراه نام برند به صورت طبیعی استفاده کنید.

روی کلمات کلیدی خاص تاکید نکنید!

در مطلب متا تگ های مهم در سئو به این نکته اشاره شد که متا تگ کلمه کلیدی ارزش قبلی خود را از دست داده است. احتمالا تا کنون متوجه شده اید که نتایج نمایش داده شده در SERP دقیقا همان چیزی نیست که شما سرچ کرده اید نیست اما کاملا مرتبط با عبارت سرچ شده است! این مسئله نتیجه مفهوم co-citation در سئو است. بنابراین زمانی که در حال تعیین استراتژی تولید محتوا و کلمات کلیدی هستید، خود را درگیر استفاده از دقیق از کلمات کلیدی دم بلند نکنید! موتورهای جستجو متوجه موضوع و مفهوم مطالب سایت شما خواهند شد؛ چرا که برای تعیین رتبه سایت، تنها به کلمه کلیدی توجه نمیکنند. در حال حاضر الگوریتمهای گوگل توانایی ردیابی رفتار کاربر و شناسایی کو سایتینش را دارند.

از نام برند خود و برندهای معتبر و مرتبط استفاده کنید

برند منشن یکی دیگر از مفاهیم مهم در سئو است که تاثیر آن کمتر از بک لینک نیست. به عبارت دیگر، هرچه که نام شما در فضای وب بیشتر برده شود، شانس شما برای کسب جایگاه برتر در صفحه نتایج وب هم بیشتر میشود؛ خصوصا توسط سایتهای مرتبط!

یکی از ساده ترین کارهایی که برای استفاده از این ترفند میتوانید انجام دهید این است که در محتواهایی که تولید و منتشر میکنید، از نام برند معتبر و مرتبط با موضوع کاری خود هم استفاده کنید. در این صورت نام برند شما در کنار نام برندی آمده که گوگل به خوبی آن را می شناسد. در این صورت به شناخته شدن نام برند خود توسط گوگل کمک کرده اید.

مزایای افزایش آگاهی از برند

۱٫ اولین مزیت این است که شانس شما برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی برند شده، بیشتر میشود. به طور کلی زمانی که کاربر کلمه ای را به همراه نام برند سرچ میکند، این احتمال که مشتری واقعی شما باشد، بیشتر میشود.

۲٫ دومین مزیت این است که برای کلمات کلیدی ارگانیک هم جایگاه بهتری کسب خواهید کرد. هدف اصلی از سئو، کسب رتبه در کلماتی است که به همراه نام برند نیستند. اما کاربرانی که این کلمات را سرچ میکنند، معمولا در اولین مرحله خرید هستند. چرا که هنوز تصمیم نگرفته اند که از چه سایت یا برندی خرید کنند. زمانی که شما از نام برندهای معتبر و البته مرتبط در محتوای خود استفاده کنید، جایگاه کلی سایت را در تمامی کلمات کلیدی بهبود می بخشید.

از کلمه کلیدی در اطراف لینک استفاده کنید

استفاده از انکر تکست به شیوه های سنتی (انطباق دقیق) یکی از دلایل پنالتی گوگل شدن است. به همین خاطر بهتر است که متن لینک را به شیوه های دیگر و متنوعتر انتخاب کرد. برای اینکه از نام برند به همراه کلمه کلیدی استفاده کرده و اصل کو کورنس را هم رعایت کنید، میتوانید از نمونه زیر الهام بگیرد:

… تسمینو ابزاری برای انتشار رپورتاژ آگهی …

محتوای همسایه یا neighbor contract در درک گوگل از موضوع و محتوا بسیار موثر است. هرچه که کلمات قبل و بعد از لینک با موضوع لینک مرتبطتر باشند، تاثیر لینک هم چند برابر خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مطلب توضیحاتی در مورد مفاهیم کو سایتیشن و کو کورنس که از مفاهیم مهم و قدیمی و البته ناشناخته برای بسیاری از افراد، پرداختیم. گرچه این دو مهم بسیار شبیه به هم هستند، اما متفاوت از یکدیگر بوده و کو کورنس به نوعی لازمه co-citation است. اگر قصد راه اندازی کمپین رپورتاژ و خرید بک لینک دارید، برای افزایش اثر بخشی استراتژی لینک سازی، استفاده از این دو مفهوم را جدی بگیرید. دوران استفاده از دقیق از کلمات کلیدی به پایان رسیده است.

منبع

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سئو رپرتاژ لینک سازی نحوه استفاده ارتباط موضوعی عبارت دیگر استفاده کنید مفهوم co citation لینک سازی کلمات کلیدی نام برند کلمه کلیدی دو مفهوم دو سایت بک لینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم

عفاف، واژه‌ای است که بار‌ها شنیده‌ایم، لفظی است که با ذهن لمسش می‌کنیم، اما حقیقتی است که شاید کمتر بتوانیم به‌درستی معنایش کنیم. فقط می‌دانیم هست و جایی کنار تمام ویژگی‌های خوب نشسته و بودن آن در زندگی و جامعه لازم است. این واژه بیش از آن که معنا شود، نیاز است.

مفهومی است که اگر نباشد، جای خالی ا‌ش در جای جای زندگی و جامعه نمایان می‌شود. از آنجا که هر جامعه دارای فرهنگ معین و با اهدافی از پیش تعریف شده است، جوامع اسلامی نیز بهره‌مند از فرهنگی است که قرآن به آنها عرضه می‌کند و آن فرهنگ عفاف و رسیدن به کمال مطلوب است. اما مفهوم عفاف همیشه در کنار خود، مفهوم دیگری را در ذهن تداعی می‌کند و آن چیزی نیست جز «حجاب»! در واقع انگار بخش عظیمی از این فرهنگ با شکوه را حجاب تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر این دو جدایی ناپذیرند و در کار یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را پیدا می‌کنند.

اما به‌راستی عفاف وحجاب چیست؟ چند نوع دارند؟ کجای زندگی کاربرد دارند؟ آثار فردی واجتماعی آنها چیست؟ 

برای درک بهتر این دو مفهوم باید ابتدا به معنای هرکدام از آنها توجه کرد. عفاف با توجه به آیات قرآن، معانی گوناگون می‌پذیرد که می‌توان گفت: عفت به معنای خویشتند‌اری در اظهار نیاز، خودداری از تصرف مال و درنهایت به معنای پاکدامنی است. مفهوم مکمل عفاف یعنی حجاب نیز در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش است، البته هر پوششی حجاب نیست بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‌شود که از طریق پشت‌پرده واقع شدن صورت گیرد. 

چرا حجاب مهم است؟

مسأله اهمیت حجاب و عفاف، موضوعی جدید و مربوط به امروز نیست، چراکه از همان ابتدای خلقت انسان، همواره بخش عمده‌ای از رسالت انبیا و اولیا، ادیان و علما، ترویج این دو مفهوم بوده است. علت اهمیت آن نیز عاملیت عفاف و حجاب در حذف بسیاری از گناهان و جلوگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی است. اهمیت این موضوع تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن ازآن به‌عنوان یک ضرورت یادمی‌کند وآن راحافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند. 

حجاب و عفاف؛ از موضوعات حساس در جنگ نرم

گرچه شاید تفکر غالب این باشد که مفهوم حجاب و عفاف در جامعه بیشتر برای بانوان در نظر گرفته شده، اما این‌گونه نیست. این مسأله از آن جهت که خطابش به زنان است به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن رو که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود و رعایت آن توسط دو گروه (زنان و مردان) ضروری است. درواقع، حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، دو عامل سلامت جامعه هستند و در صورت عدم وجود، مشکلات و اثرات مخرب زیادی گریبانگیر جامعه خواهد شد. با توجه به اهمیت و اثرات این موضوع طبق آنچه گفته شد در حال حاضر رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، یکی از دغدغه‌های اساسی به شمار می‌رود. اهمیت این موضوع به حدی است که امروز دشمنان ایران و جوامع اسلامی نیز حجاب و عفاف را نشانه گرفته‌اند که همین، یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم در نظر گرفته شده و مقام معظم رهبری و بسیاری از علما نیز بار‌ها بر لزوم توجه به آن تأکید کرده‌اند. 

ارتباط و تأثیر متقابل حجاب و عفاف

فارغ از تأثیر عفاف بر پوشش ظاهری‌فرد، حجاب و عفاف در ابعاد دیگر شخصیتی نیز به‌صورت متقابل و دو سویه بر یکدیگر اثر‌گذار و اثر پذیرند. به‌طوری‌که عفاف و تسلط بر غریزه خود در هر ساحت و عرصه‌ای در رفتار، گفتار و تعامل اجتماعی‌فرد عفیف پدیدار می‌شود. قرآن کریم نیز آنجا که مؤمنان را به حجاب رفتاری فرا می‌خواند و دستور می‌دهد تا از پشت پرده با همسران پیامبر (ص) سخن بگویند، به آثار خلقی، نفسانی ورفتاری در هر دو مورد اشاره دارد. در مورد نخست، تزکیه را کارکرد و اثر فروبستن چشم و برآیند حجاب رفتاری می‌داند. در مورد دوم قلمروی بیشتری برای عفاف یاد می‌کند و حفظ حجاب هنگام معاشرت مردان و زنان نامحرم را مایه پیدایش یا افزایش طهارت و پاکی قلب برای هر دو سوی تعامل و معاشرت ارزیابی می‌کند؛ بنابراین حجاب و عفاف هر یک بر پیدایی و تداوم دیگری اثرگذارند. اما به‌رغم وجود ابعاد مختلف اثرگذاری حجاب و عفاف و اهمیت آن در سطوح مختلف جامعه، یکی از شایع‌ترین قضاوت‌هایی که در عرصه فرهنگ عمومی از سوی عوام و خواص صورت می‌گیرد، موضوع وضعیت پوشش و آرایش زنان و مردان است. 

علت اهمیت موضوع حجاب و عفاف در ایران

همان‌طور که اشاره شد، حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم، سنت نورانی پیامبر (ص) است و به همین علت در فرهنگ ملی و اسلامی ما جایگاه رفیعی دارد. در کشور ما نیز به‌عنوان یک کشور اسلامی، حجاب علاوه بر این‌که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه هم محسوب می‌شود که با مسائل مختلف و ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه پیوند خورده است. 

امنیت و سلامت جامعه در گرو عفاف و حجاب

با توجه به آنچه درخصوص اهمیت و تأثیرات حجاب و عفاف در جامعه گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت فقط با وجود عفاف و حجاب اسلامی در بستر روابط اجتماعی است که می‌توان انتظار داشت جامعه از امنیت و سلامت کافی برای برقراری اخلاق الهی، رشد و شکوفایی فضایل انسانی برخوردار شود. به عبارتی دیگر، استقرار بسیاری از شئون اسلامی در حیات فردی و اجتماعی انسان در سایه حاکمیت فرهنگ عفاف و حجاب امکان‌پذیر است؛ لذا بر مبنای تعالیم دین مبین اسلام، عفاف و حجاب دستور مؤکدی برای زنان و مردان است تا با تعدیل عواطف، تمایلات و ایجاد مصونیت، حضور فعال در اجتماع را فارغ از نگاه جنسیتی و بر مبنای برابری بین زن و مرد در کسب دانش، فضائل و بهره‌وری از توانمندی‌ها، نهادینه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • خدمات سئو سایت
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر
  • هرآنچه لازم است درباره «تاب آوری» بدانیم
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام