Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید، تصویب و ترغیب به برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و شکل‌گیری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقاضامحور را از موثرترین برنامه‌های وزارت علوم در سال‌های آتی برشمرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در بیست و دومین در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه که امروز (سه‌شنبه) به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، با اشاره به قدمت ۳۰ ساله موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دفاتر ارتباط با صنعت و دانشگاه از سال‌ها پیش در دانشگاه ها و برخی صنایع شکل گرفته و به تدریج این ارتباط به شکل‌هایی چون ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها، شکل‌گیری مراکز رشد و ایجاد پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آیین‌نامه برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به تازگی تهیه شده و قرار است این امر به شکل گسترده‌ای در وزارت علوم دنبال شود و هدف از حضور اساتید در صنایع تنها اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی نیست، بلکه هدف اصلی مسئله‌یابی اساتید در صنعت است.

 رحیمی با اشاره به تدوین آیین‌نامه پایان‌نامه‌های تقاضامحور گفت: طراحی سامانه‌ای جهت پایان‌نامه‌های تقاضامحور از دو سال پیش آغاز شده و برای شکل‌گیری رساله‌های تقاضامحور برنامه‌ریزی درازمدت صورت گرفته تا علم در خدمت و پاسخ‌گوی تقاضاها و نیازهای جامعه باشد و این پاسخ‌گویی و فعالیت‌های تحقیقاتی باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام پذیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به برنامه مهم دیگری که در وزارت علوم دنبال می‌شود اشاره کرد و افزود: موضوع اهتمام جدی به کارورزی و مهارت‌آموزی از برنامه‌های موثر به شمار می‌رود که آیین‌نامه آن نیز ابلاغ شده و از آنجایی که معمولاً کارآموزی در دانشگاه‌ها و کارورزی‌ها در بخش صنعت انجام می شود، قرار است دانشگاه‌ها از کارشناسان، مهندسان و مدیران برجسته صنعت جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها دعوت به‌عمل آوردند.

وی با اشاره به برگزاری هفته پژوهش و فناوری در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های نهادها و مراکز صنعتی در این هفته به نمایش گذاشته خواهد شد و امسال ورود همه رشته‌ها و گروه‌های علمی را در هفته پژوهش و فناوری شاهد خواهیم بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی تقویت و حمایت از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، برگزاری نشست‌های منظم با مدیران صنایع و سیاست‌گذاری‌های، کلان در این امر را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های آتی وزارت علوم برشمرد که کمک و حمایت نهادهای مردمی را می‌طلبد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت پژوهشی وزارت علوم فرصت مطالعاتی اساتید پژوهش و فناوری اساتید در صنعت دانشگاه ها وزارت علوم شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده است، گفت: جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفت آن را نشان می‌دهد.

عظیم کلانتری‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در مسائل مختلف این حوزه همانند تولید، فناوری‌ها، سیاست‌ها، بازارها و مسائل کلان کشورهای تولید و صادرکننده در حوزه گاز تشکیل شده است، اظهار کرد: ایران، قطر، روسیه و الجزایر بازیگران اصلی این مجمع هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کلی صنعت گاز مربوط به تحقیق و توسعه فناوری است، افزود: نمایندگان کشورهای صادرکننده گاز به‌منظور تبادل و اشتراک تجربه‌ها و تحقیق درباره مسائل آینده به‌صورت مشترک، تصمیم به تأسیس مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف گرفتند که کارگروه علمی و فنی این مؤسسه وظیفه بررسی طرح‌های تحقیقاتی برگزیده کشورهای عضو برای آینده گاز را به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: با تصمیم جی‌ئی‌سی‌اف، الجزایر به‌عنوان میزبان مؤسسه تحقیقات گاز انتخاب شده است و نماینده کشورها در کارگروه علمی و فنی آن عضویت دارند که برای تأثیرگذاری بیشتر این مؤسسه بودجه مشخصی نیز برای حمایت از طرح‌های آینده‌نگرانه در نظر گرفته شده است.

کلانتری‌اصل با بیان اینکه ایران در صنعت نفت به‌طور کلی و مشخص در صنعت گاز صاحب تجربه زیادی است، اظهار کرد: کشور ما با اتکا به دانش فنی بومی دارای تجارب ارزشمندی در زمینه مهندسی، طراحی، تحقیقاتی و عملیاتی بر پایه فناوری در صنعت گاز است که تعدادی از آنها در قالب طرح به مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شده است.

ایران بازیگر قابل احترام در صنعت گاز

وی با اشاره به اینکه ایران بازیگر قابل احترامی در صنعت گاز است، افزود: متناسب با جایگاه ایران از نظر منابع و ذخایر گازی، کشور با دارا بودن مراکز تحقیق و توسعه معتبری همچون دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و مرکز مطالعات بین‌المللی انرژی، نقش مؤثری در فعالیت‌های پژوهش‌محور این صنعت به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در نهادهای بین‌المللی از کسانی که در رشد و شکوفایی مسائل مورد اجماع و علاقه کشورها در سطح بین‌المللی مشارکت دارند قدردانی می‌شود، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده و جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه درباره جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که نشان‌دهنده تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفتن آن است.

کلانتری‌اصل ادامه داد: امسال در رویداد نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیش از ۳۰ طرح‌ متناسب با ظرفیت کشورهای عضو در حوزه صنعت گاز مانند طرح ال‌ان‌جی، جمع‌آوری گازهای مشعل و مباحث زیرزمینی ازسوی کارگروه علمی و فنی ارزیابی شد که از میان آنها طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و در فرآیند تولید و فرآوررش نفت کشور که جزو طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است، در میان طرح‌های برگزیده قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند