Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:19:58 GMT

فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا برای نسل جوان شناسانده شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۹۹۲

فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا برای نسل جوان شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی طهر امروز در محفل انس با شهدا در پارس‌آباد اظهار کرد: امروز مدیون خون شهدا و برکت وجود ایثارگران هستیم، پس باید از زندگی آن‌ها درس گرفته و الگوبرداری کنیم و ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل باشیم و یکی از روش‌های ادای دین به شهدا، شناساندن فداکاری‌ها و رشادت‌های همه جانبه آن‌ها برای نسل جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا راه خود را به خوبی شناختند و اگر امروز می‌خواهیم همانند شهدا باشیم، باید در ابتدا راه خود را به خوبی پیدا کرده و دستیابی به این مهم نیازمند خودشناسی است.

امام جمعه پارس‌آباد ادامه داد: گام نهادن در راه شهدا نیازمند استقامت و مقاومت بر روی ارزش‌ها و اعتقادات است که باید به آن توجه کرد.

با محور قرار دادن «ولایت» راه را گم نمی‌کنیم

باقری بنابی بیان کرد: اگر ولایت را به عنوان محور در مسیر خود قرار دهیم به طور قطع راه را گم نمی‌کنیم و این در طول تاریخ اسلام به خوبی نشان داده شده است.

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که باید یادآوری کنیم، حرکت در مسیر شهدا و عمل به وصایای آنان به‌خصوص پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به فرموده حضرت امام (ره) به این مملکت آسیبی نرسد.

امام جمعه پارس‌آباد افزود: با حمایت مردم و با درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی، انقلاب ما به دیگر کشورهای جهان صادر شده و ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان تبدیل شده‌اند.

تلاش دشمن در حذف فرهنگ شهادت و ایثار

باقری بنابی وی با اشاره به تلاش‌های ناکام دشمن در حذف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: پاسداشت یاد شهدا و بازخوانی فرهنگ شهادت و ایثار مانند تیری است بر پیکره دشمن که همواره در تلاش برای حذف فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه هستند.

وی گفت: در بخش فضای مجازی باید هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن به دنبال بازی با باورها و اعتقادات دینی ملت ایران به‌ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.

امام جمعه پارس‌آباد بیان کرد: تقویت باورهای دینی و ملی امروز جزو اصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به‌حساب می‌آید.

شهدا الگوی واقعی استقامت هستند

حسن نوری، فرمانده سپاه پارس‌آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدا الگوی واقعی استقامت در حفظ ارزش‌های اسلامی بوده و جان خود را در راه اعتلای امنیت کشور خالصانه تقدیم کردند.

وی افزود: شهدا در راه اهداف و ارزش‌های اسلام با انگیزه تمام وجود خود را تقدیم اسلام کردند و در بین مردم از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند.

فرمانده سپاه پارس‌آباد بیان کرد: امروز، بزرگی، اقتدار و عظمت انقلاب و نظام اسلامی از برکت وجود خانواده‌های شهدا و شهدای گرانقدر است.

نوری هدف از برگزاری یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله‌ها و افتخار کوچه‌ها» را انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و شناساندن شهدای کوچه‌ها و محله ها به جوانان دانست و گفت: به برکت خون شهدا و با وجود تحریم‌هایی که دشمنان از اول انقلاب اسلامی به بهانه‌های مختلف انجام داده‌اند، انقلاب اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی و ... سرافراز و پیشگام بوده و تمامی کشورهای استکباری در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا پارس آباد انقلاب اسلامی امام جمعه پارس آباد محفل انس با شهدا اردبیل پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری