Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@15:21:16 GMT

طرح ساماندهی تمامی بنادر کوچک؛ تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۵۹۳۴

طرح ساماندهی تمامی بنادر کوچک؛ تا پایان سال

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تاکنون طرح جامع یا ساماندهی ۶ بندر کوچک به تصویب رسیده است، از تدوین و تصویب طرح های ساماندهی تمامی بنادر کوچک تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله یار با اشاره به اینکه سیاست این سازمان تمرکز ویژه و توجه بیش از پیش به بنادر کوچک است، اظهار داشت: انجام اقدامات تکمیلی و زیرساختی در بنادر کوچک در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به اینکه این بنادر می توانند ایفای نقش چندگانه داشته باشند از نظر سازمان بنادر و دریانوردی بسیار مهم تلقی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنا بر وابستگی شدید بنادر کوچک به اقتصاد محلی و منطقه ای و بالعکس؛ ضرورت دارد تاثیرگذاری آنها بر اقتصاد محلی، قابلیت شبکه ای کردن و اتصال آنها به بنادر بزرگتر مدنظر قرار گیرد تا شاهد رونق هرچه بیشتر مناطق ساحلی باشیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح های ساماندهی در حوزه بنادر کوچک تعریف شده است و تا پایان سال تمام بنادر کوچک دارای طرح جامع یا ساماندهی می شوند، عنوان کرد؛ پروژه های توسعه ای در افق های پنج ساله تعریف شده است و در سه مقطع پنج ساله به مدت ۱۵سال مورد بازنگری قرار می گیرند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه هم اکنون طرح جامع یا ساماندهی چند بندر کوچک نهایی شده و به تصویب هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده است، گفت: بنادر تیاب، جاسک، هرمز و سیریک، اروندکنار و شیو از جمله این بنادر هستند و سازمان بنادر و دریانوردی گام بلندی از تقاضا محور بودن به سمت برنامه محور شدن نیازها برداشته است.

اله یار با اشاره به اینکه بنادر بزرگ در یک بستر و بنادر کوچک نیز بستری جداگانه ساماندهی می شوند، اظهار داشت: نیازهای توسعه ای بنادر در بخش های عمرانی، تاسیسات و تجهیزات، ابنیه و... مدنظر قرار گرفته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی بنادر کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد