Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به جلسه اخیر سران قوا گفت: اولین جلسه سران قوا بعد از مجلس یازدهم روز یکشنبه تشکیل شد. بی‌تردید همکاری و هماهنگی سه قوه موجب حل سریعتر مشکلات کشور خواهد شد.

وی افزود: دوران سخت کرونا در همه دنیا شرایط ویژه‌ای را به وجود آورده و ایران تنها کشوری است که با دو موضوع تحریم و کرونا روبرو است، بودن دو قوه به همراه دولت و تفاهم در تصمیمات نیز به کوتاه‌کردن فرایند تصمیم‌گیری‌ها، همکاری در اجرا خواهد شد این در از ضروریات اجتناب‌ناپذیر این دوران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مباحث پیرامون چگونگی افزایش سرمایه‌گذاری صورت گرفت و مشکلات سرمایه‌گذاری و اقداماتی که برای این کار سه قوه باید انجام دهند مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخشی از جلسه موضوع گسترش صادرات و برگشت سریع ارز به چرخه تولید، مسائل بازار ارز و بورس، سیاست‌های کاهش نقدینگی و کاستن از تورم مطرح شد. همچنین در جلسه چگونگی هماهنگی‌های اجرایی، تقنینی، نظارتی و قضایی مورد گفتگو قرار گرفت. همچنین به علت حساسیت موضوعات بین المللی، مسائل منطقه‌ای و چگونگی مقابله با طراحی‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار گرفت. در نهایت همان طور که در پایان جلسه، سران محترم قوای قضاییه و مقننه اظهار داشتند، امید است با تعاملات بیشتر قوا، از شرایط سخت امروز زندگی مردم به بهترین نحو عبور کنیم.

سخنگوی دولت هم‌چنین درخصوص مصوبات هیئت دولت بیان کرد: چندی پیش اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تصویب شد که آیین‌نامه آن در کش و قوس قرار گرفت. در نهایت در جلسه اخیر هیئت دولت، برای تامین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه آن اصلاح شد. امیدوارم با این اصلاح، فرزندان به حقوق خود برسند و به این مطالبه پاسخ داده شود.

ربیعی درباره بیماری کرونا نیز اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا برنامه خرید و توزیع عادلانه واکسن‌های مورد نیاز و بودجه و توزیع عادلانه آن مورد بحث قرار گرفت. قطعا افراد در معرض ریسک در اولویت خواهند بود. در سال گذشته حدود یک میلیون و 800 هزار دوز واکسن انفولانزا مصرف شده بود اما برای امسال ابتدا تامین 9 میلیون دوز و سپس با توجه به احتمال درخواست‌های بیشتر 16 میلیون دوز پیش بینی شده است. باید تاکید کنم اولویت با گروه‌های در معرض خطر مانند افرادی بالای 65 سال، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی است و ضرورتی ندارد همه مردم از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

وی گفت: همچنین ستاد ملی مدیریت کرونا به وزارت علوم اجازاه داد تا برای جلوگیری از تجمع در برگزاری و تردد عوامل اجرایی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 برای رشته‌محل‌هایی که تعداد داوطلب در آنها در سال 1398 کمتر از ظرفیت است، پذیرش دانشجو بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی و معدل تراز شده مقطع کارشناسی به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام شود.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: از این هفته سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حدود سه میلیون و پانصدهزار دانشجو شروع شد و تا اواخر مهرماه کلیه ورودی‌های جدید آموزش عالی در کلیه مقاطع تحصیلی اعلام خواهند شد. از یک میلیون و 392 هزار داوطلب 59 درصد آنها را خانم‌ها و 41 درصد را آقایان تشکیل می‌دادند. آغاز به کار دانشگاه‌های ما در شرایط کرونا تجربه‌های جدیدی پیش روی ما است. ارتفا آموزش و مبارزه با کرونا را دولت و جامعه ما از سال تحصیلی گذشته تجربه کردند و امسال نیز با تجربه بدست آمده سال تحصیلی را آغاز کردیم.

ربیعی ادامه داد: قبل از سال 98 کمتر از نیم درصد دانشجویان و تعداد انگشت‌شماری از دانشگاه‌ها تحت پوشش آموزش الکترونیکی بودند اما امروز پیش از 90 درصد مراکز آموزش عالی ما تحت آموزش غیرحضوری قرار گرفته‌اند. ترم جدید دانشگاه‌ها با محوریت آموزش ترکیبی آغاز به کار کرد و چون امکانات دانشگاه‌ها متفاوت است، نحوه چگونگی آموزش ترکیبی به دانشگاه‌ها واگذار شده است. تمام تلاش نظام آموزشی این است که ترم تحصیلی دانشجویان براساس نظم آموزشی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه همچنین مبارزه با کرونا اساسا یک موضوع علمی است، تصریح کرد: بدون دستاوردهای علمی و آموزشی نمی‌توانستیم و نمی‌توانیم این سطح از تاب‌آوری را در مقابله با کرونا داشته باشد. از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در دوران بحران‌ها، تحریم و کرونا ضمن افزایش ظرفیت‌ها و دانش‌افزایی به نیازهای جامعه پاسخ دهند. ضمن تبریک به جامعه دانشگاهیان کشور، برای دانشجویان، استادان و مربیان عزیز کشور آرزوی موفقیت دارم.

سخنگوی دولت هم‌چنین درباره درگذشت آیت‌الله صانعی بیان کرد: در ابتدای هفته خبر درگذشت ناگوار عالم جلیل القدر حضرت آیت الله صانعی موجب حزن و ناراحتی شد. ایشان هم از پیشگامان مبارزه و نهضت بود و هم مورد اعتماد و محبت فراوان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) قرار داشت. مجاهدت‌های خالصانه و پژوهشگرانه در گشودن باب اجتهاد و ساده‌زیستی و منش همراه با تواضع و دردمندی و درد آشنایی از وجود شخصیتی ایشان بود و این ضایعه را تسلیت عرض می‌کنم.

ربیعی در ادامه این نشست درباره تهدید اخیر ترامپ تصریح کرد: متأسفم رئیس‌جمهور کشوری که داعیه مدیریت و نظم جهانی دارد چنین اظهارنظری سست و‌ مخدوش و شاید هم سفارشی انجام می‌دهد. آنها بر اساس همین اظهاراتِ مخدوش جنگ عراق و افغانستان را آغاز کردند و این سنت آمریکایی‌ها و بخصوص سنت رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست و جز برهم زدن نظم امنیت منطقه هدف دیگری دارد. ترامپ شاید این اظهارات را به عنوان خوراک انتخاباتی مصرف می‌کند که امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است. ننگ ترور سردار قهرمان و شهید ما سردار سلیمانی پاک نخواهد شد و اگر خطایی صورت گیرد ایران نیز پاسخ مناسب را خواهد داشت.

وی درباره علت عدم معرفی وزیر صمت گفت: نباید ذهنیت مردم را نسبت به اینکه دولت کنترلی بر قیمت ندارد مخدوش کنیم، دولت تصمیم‌های درستی در شرایط بحرانی از نظر قیمت را گرفته است. ما آقای مدرسی خیابانی را معرفی کرده بودیم و به هر دلیلی رأی نیاورد و دلایل مختلفی عنوان شد و شنیدم که حالا برخی‌ها می‌گویند کاش رأی می‌آورد. ما برای اینکه کسی را معرفی کنیم نمی‌توانیم آدم بی‌اطلاع را معرفی کنیم که تازه با وزارتخانه آشنا شود و این کارِ آسانی نیست و حتما رئیس‌جمهور به‌زودی فرد مورد نظر را معرفی خواهد کرد و افراد مختلفی در حال مصاحبه برای این کار هستند.

سخنگوی دولت درباره اخبار مربوط به لغو طرح فروش اوراق سلف نفتی بیان کرد: طرح فروش اوراق سلف نفت جز طرح‌های مورد نظر دولت است و آن را دنبال می‌کند. این طرح نقدینگی را جمع می‌کند و به دنبال آن تورم را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

191 / 352 علی ربیعی سخنگوی دولت نشست خبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت نشست خبری سخنگوی دولت دانشگاه ها قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هفته آتی نشستی درباره وضعیت بازار ارز برگزار می‌کنند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در تذکری بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • تبریک جالب مونیخ به لورکوزن؛ آموزش فرهنگ احترام
  • راهنمای نصب اینترنت ADSL ؛ آموزش راه اندازی
  • عملیاتی شدن ساخت واگن‌ها توسط چین/ شهردار تهران پیگیر موضوع در هیات دولت است
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟