Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید با تأسی به پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم‌السلام با آداب دعا آشنا شویم؛ چراکه آنان به‌خوبی آداب دعا را می‌شناختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، عبدالمجید طالب‌تاش در مراسم گشایش همایش ملی مجازی دعا و تعالی انسان به‌صورت برخط و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: به همه انس با ادعیه را توصیه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با شیوه دعای پیامبران و ائمه اطهار و ائمه اطهار علیهم‌السلام آشنا شویم. دعا یکی از مؤثرترین ابزارهای پیامبران الهی بوده و آنان تأکید داشتند که خداوند متعال شنونده دعای بندگانش است. باید با تأسی به پیامبران الهی با آداب دعا آشنا شویم که آنان به‌خوبی آداب دعا را می‌شناختند.

وی افزود: در قرآن شاهد طرح آداب دعا هستیم. از مجموعه این آداب می‌توان به سه مورد اشاره کرد. در نماز اصل بر جماعت بوده؛ اما در دعا اصل بر فرادی بودن است؛ البته در سیره معصومین توجه به دعای دسته‌جمعی هم مشاهده می‌شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ از آداب نخست دعا آن است که دعای فردی و مخفیانه، همراه با تضرع و زاری باشد. به همین دلیل بوده که پیامبران و ائمه و اولیاءالله شب‌ها را به دعا اختصاص می‌دادند. این معنا در ادبیات فارسی و در اشعار شاعرانی مانند مولانا و حافظ مطرح‌شده است.

طالب‌تاش با ذکر مثال‌هایی از آیات و روایات و ادبیات درباره آداب دعا، عنوان کرد: آهسته دعا کردن از آداب دوم دعاست. دعا با سروصدا و فریاد نباید همراه باشد. در دعا باید آهستگی اصل باشد. آنان که به‌وقت دعا نعره می‌کشند به تعبیر آموزه‌های دینی از غافلان هستند. خداوند به انسان بسیار نزدیک است؛ بنابراین نیاز به بلندکردن صدا نیست. سومین از آداب دعا، دعاکردن با تضرع و خشوع اشاره است که باید خاضعانه با خدا صحبت و دعا کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: پیامبران الهی آداب دعا ائمه اطهار آداب دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از افرادی که از سایر ادیان به دین اسلام می‌گروند، پس از آشنایی با آن دچار تحول می‌شوند و به پاسخ سوالات خود می‌رسند. یکی از این افراد عایشه مرسدس است که ماجرای آشنایی او با اسلام را در ویدئوی زیر از زبان خودش می‌شنوید.

کد خبر 846328 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها اسلام - مسجد اسلام و مسلمانان خبر مهم مسیحیت

دیگر خبرها

  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن