Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:06:17 GMT

هشدار آبگرفتگی معابر در مازندران و ارتفاعات البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۲۶۲

هشدار آبگرفتگی معابر در مازندران و ارتفاعات البرز

از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق‌ کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک داریم همچنین دریای خزر از فردا تا جمعه مواج است.

به گزارش مشرق، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در سه روز آینده در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات غرب مازندران، برخی نقاط گیلان و اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود که در غرب گیلان از شدت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:‌ از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق‌ کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک داریم همچنین دریای خزر از فردا تا جمعه مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه ۲۸ شهریور جوی پایدار در کشور حاکم است و شنبه ۲۹ شهریور در برخی نقاط گیلان و اردبیل و ارتفاعات غرب مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیش‎بینی بارش باران در برخی شهرها

اصغری اظهار کرد: از امروز تا جمعه هفته جاری ‌وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی با سرعت 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت در ‌مناطق شرقی استان هرمزگان و نوار جنوب غربی سیستان و بلوچستان‌ پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای‌ و خطر سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی محتمل است بنابراین ‌توصیه می‌شود عدم حضور در فضای باز و احتیاط در تردد در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و سواحل خزر ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: تا ظهر پنج‌شنبه هفته جاری در گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز و قزوین‌، احتمال آبگرفتگی معابر،‌ بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد که ‌توصیه‌ می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده در دستور کار باشد.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در برخی با ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین هواشناسی رگبار باران آبگرفتگی پیش بینی می شود وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا اوایل هفته آینده در منطقه است.

وی افزود: وزش باد جنوبی موقتی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، افزایش دما و نیز در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای طی ساعات شب تا صبح پدیده مه یا مه آلود بودن هوا مورد انتظار است.

دادرس ادامه داد: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: به تدریج از یکشنبه هفته آینده تا اواسط هفته با تقویت توده هوای ناپایدار در منطقه افزایش ابر و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6082319

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان