Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ معاملات فلزات گرانبها روز گذشته در ایالات متحده در شرایطی به پایان رسید که طلای آتی اکتبر با افزایش 20 دلار و 50 سنتی در یک روز به قیمت 1960 دلار و نقره در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.563 دلاری به قیمت 27.425 دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

روز گذشته بازارهای سهامی جهان عموما روند صعودی داشتند، شاخص‌های اصلی ایالات متحده هم به تبعیت از دیگر بازارهای جهانی روز معاملاتی خود را صعودی به پایان رساند، پیشروی چنین روندی منجر به ایجاد خوش بینی در بین سرمایه گذاران و معامله‌گران در بازارهای مالی جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی آخرین روزهای هفته گذشته خبر دو معامله بزرگ شرکتی هم منتشر شد: سافت بانک قصد فروش تراشه ساز ARM را به Nvidia برای مبلغی بیش از 40 میلیارد دلار دارد، همچنین شرکت دارویی گیلیاد Gilead Sciences قصد دارد شرکت Immunomedics را به مبلغ 21 میلیارد دلار خریداری کند. این در حالی است که همزمان شرکت آسترازنکا AstraZeneca اعلام کرد که آزمایش سه مرحله‌ای خود را بر روی واکسن کووید – 19 پس از تعلیق هفته گذشته از سر گرفته است. فایزر هم در همین راستا اعلام کرد که در صورت پیشروی درست و مطابق برنامه آزمایش‌های مرتبط، واکسن کرونا تا پیش از پایان سال توزیع خواهد شد.

جلسات قریب الوقوع برخی بانک‌های مرکزی که قرار است هفته جاری برگزار شود مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است؛ بر این اساس بانک انگلیس و ژاپن و نیز بانک فدرال رزرو قرار است جلسات سیاست پولی برگزار کنند. جلسه FOMC بانک فدرال رزرو پس از تغییر جهت کاهش محدودیت‌های تورمی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. اما همچنان این سوال باقی می‌ماند که FOMC چگونه سیاست‌های جدید خود را عملی می‌کند؟

در بازارهای خارجی مهم دیگر، قیمت نفت خام نیمکس کمی کاهشی بود و در حدود 37.15 دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق ده سال خزانه داری ایالات متحده در حدود 0.67 درصد معامله شد.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای اکتبر دارای مزیت فنی کلی در معاملات اخیر است. روند حرکت قیمتی اخیر، الگوی پیچشی صعودی ایجاد کرده که به احتمال زیاد به زودی افزایش قیمت بیشتری به دنبال خواهد داشت و احتمال رشد قیمت‌ها در آینده افزایش یافته است. هدف بعدی صعود قیمت طلا قرار گرفتن در بالاترین سطح قیمتی معاملات سپتامبر یعنی 1992.50 دلار است در عین حال هدف بعدی نزولی حفظ سطح پشتیبانی 1900 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت اول طلا در 1966.60 دلار و سطح مقاومت دوم 1972.40 دلار است، همچنین سطح پشتیبانی اول در سطح 1937 و سطح پشتیبانی دوم در 1925 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند حرکت صعودی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی معاملات نقره ایجاد سطح مقاومت فنی در بالاترین سطح معاملات سپتامبر یعنی 29.235 دلار و هدف بعدی نزولی معاملات حفظ سطح پشتیبانی 25 دلار در هر اونس است. نگاهی به معاملات اخیر بیانگر آن است که معاملات نقره در سطح مقاومت اول 27.755 دلار و سطح مقاومت دوم 28 دلار حرکت می‌کنند همچنین سطح پشتیبانی اول این معاملات 26.85 دلار و سطح پشتیبانی دوم در 26.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار سکه از کانال ۱۳میلیون عبور کرد/ طلا همچنان صعودی است قیمت سکه به مرز ۱۳میلیون رسید (۱۳۹۹/۶/۲۴) دلار ۶۰۰ تومان ارزان شد/ سیاست‌های بازارساز جواب داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا قیمت طلا قیمت نقره فلزات گرانبها اونس نقره روند صعودی طلا قیمت روز طلا واکسن کرونا معاملات آتی طلا قیمت روز نقره شاخص دلار آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت از افزایش قیمت بازماند

قیمت نفت پس از افزایش چشمگیری که در ابتدای معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های بازار نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه پیدا کرده بود، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت که در ابتدا بیش از سه دلار افزایش یافته بود، ۴۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که برخی از منابع در گفتگو با رویترز، مدعی شده بودند رژیم صهیونیستی به خاک ایران حمله کرده است، منابع ایرانی اعلام کردند شنیده شدن صدا‌های انفجار در اصفهان، ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده و حمله موشکی به ایران، صورت نگرفته است.

ایران، شامگاه شنبه هفته جاری در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، با ده‌ها موشک و پهپاد، اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

سرمایه گذاران به دقت تحولات خاورمیانه را زیر نظر دارند. نرخ اضافی ناشی از ریسک ژئوپلیتیکی، در معاملات هفته جاری نفت خام تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های بیشتر در منطقه، کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید