Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز و توسعه گازرسانی افزون بر موارد یادشده و رفاه مردم سبب توسعه صنایع وابسته یا همان صنایع خرد می‌شود و به کسب و کار کارخانه‌های کوچک سازنده کالاهای مورد نیاز صنعت گاز رونق می‌بخشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی گفت: به‌دنبال اتفاق‌های خوب پارسال در بخش افزایش تولید پارس جنوبی، این روزها تولید گاز کشور به حدود روزانه ۵ میلیون بشکه معادل نفت رسیده است و این سوخت پاک سهم عمده‌ای در تأمین انرژی و به تبع آن، درآمدزایی برای کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در مجتمع‌های پتروشیمی و صادرات به بازارهای جهانی به مدد دریافت خوراک گاز، مصداق بارز پرهیز از خام‌فروشی و نشان دهنده وقوع رخدادهای قابل توجه در افزایش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی است.

مدیرعامل  شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امروز ما گاز را افزون بر برآورده کردن نیاز مردم در بخش خانگی به تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی‌ها اختصاص داده‌ایم؛ بخش عمده‌ای از گاز در صنایع پتروشیمی‌ به محصولات با ارزشی تبدیل می‌شود که در این روزها ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد.

تربتی گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز و توسعه گازرسانی افزون بر موارد یادشده و رفاه مردم سبب توسعه صنایع وابسته یا همان صنایع خرد می‌شود و به کسب و کار کارخانه‌های کوچک سازنده کالاهای مورد نیاز صنعت گاز رونق می‌بخشد.

وی ادامه داد: در شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها این صنایع نیز می‌توانند افزون بر دستیابی به منافع به حیات خود ادامه دهند، ضمن آن که در کنار توسعه‌ طرح‌های گازرسانی، اشتغالزایی این صنایع بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان یادآور شد: گاز امروز دو وجهه پیدا کرده است؛ هم وجهه تأمین رفاه برای مردم و هم وجهه تأمین ارز و درآمد برای کشور که به‌عنوان دومین دارنده ذخایر گازی در دنیا، این انتظار وجود دارد که گاز را کم‌کم از بحث مصرف گرمایشی صرف، به بحث درآمدزایی سوق داده و بتوانیم ان‌شاءالله، زمینه‌های درآمدزایی گاز را در کشور افزایش دهیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صنعت گاز شرکت ملی گاز ایران صنعت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند

محمود کشاورز با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶۳۷ روستا است، اظهار کرد: ۵۰ روستای این استان به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر استان در سال گذشته بسته شد.

کشاورز بیان کرد: تعداد مشترکان گاز استان از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک است.

وی گفت: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است.

کشاورز بیان کرد: در حال حاضر۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز گازرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی و ۲۴ جایگاه CNG در استان نیز در استان انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند