Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:07:37 GMT

اجرای طرح کوچ در مدارس مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۸۲۲

اجرای طرح کوچ در مدارس مازندران

ایسنا/مازندران معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس مازندران خبر داد.

سید علی ساداتی در جلسه توجیهی دبیران تربیت‌بدنی و مراقبان سلامت شهرستان بهشهر، گفت: با توجه به اینکه ۲۱ درصد کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه، دچار اضافه وزن و چاقی هستند، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، در ۲۵ شهریور در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت مدرسه به عنوان مشاورین تخصصصی تعیین می‌شوند و در مدارس ابتدائی، آموزگار هر کلاس و در مدارس متوسطه یکی از دبیران هر کلاس به انتخاب مدیر مدرسه مسئول سنجش توده بدنی تعیین خواهد شد.

وی اشاره کرد: با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی پیش رو؛ اجرای این پروژه به ویژه در شرایط شیوع کرونا مستلزم همکاری والدین و خانواده‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مواردی همچون؛ اندازه گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت را از مفاد اجرایی پروژه برشمرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر دستورالعمل اجرای برنامه‌های پروژه به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال گردید و این پروژه در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ مهمترین برنامه تحولی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت می‌باشد که بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت، تهیه و تنظیم گردیده است.

علی‌بیکی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تبعات و آثار منفی که اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد و آمار و ارقام نه چندان خوشایند چاقی در میان دانش‌آموزان، معاونت تربیت بدنی و سلامت به عنوان متولی سلامت دانش آموزان با تعریف پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان تلاش می‌کند ضمن کنترل افزایش درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن، با ارائه مشاوره‌های علمی و کاربردی سلامت دانش‌آموزان را محقق کند.

گفتنی است در انتهای این جلسه‌ از دبیران تربیت‌بدنی برگزیده جشنواره استانی تولید محتوا قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اجرای طرح کوچ منطقه مازندران تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان وزن و چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مصطفی قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای یکصد برنامه آموزش مفاهیم ایمنی برای ۸ هزار دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا شده است.

قدمی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتار‌ها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، گفت: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

او افزود: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

پنجمین جشنواره سرود با محتوای ایمنی (نغمه‌های ایمنی) نیز در سال گذشته برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی