Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تقاضا شده که با همت مجلس و نهاد‌های مالی تعاون ارائه خدمات به جوانان را بالا ببرند و همچنین تصویب لوایح اصلاحی و طرح‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بنده به دعوت رئیس کمیسیون صنایع و معادن در کمیسیون مذکور حضور یافته و گزارشی درباره عملکرد وزارت کار در دوران تصدی‌ام ارائه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه گزارشی درباره تعاون و ایجاد مراکز نوآورانه در این بخش ارائه شد و افتتاح این مراکز در ۱۱ استان کشور تا مهرماه انجام می‌شود.

شریعتمداری تأکید کرد: تقویت نهادهای بخش تعاون در این نشست مورد تأکید قرار گرفت مانند بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و بر همین اساس توجه به استفاده از سرمایه‌های خرد با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون تحت عنوان تأمین مالی خرد تضمین‌شده بخش تعاونی در جلسه کمیسیون صنایع تشریح شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تقاضا شده که با همت مجلس و نهاد‌های مالی تعاون ارائه خدمات به جوانان را بالا ببرند و همچنین تصویب لوایح اصلاحی و طرح‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: تحولات بسزایی در سهام شستا بعد از بورسی و شفاف شدن صورت گرفته و اکنون تمامی صورت‌های مالی این شرکت مشخص است که در این باره نیز در کمیسیون توضیحاتی ارائه شد.

شریعتمداری در پایان گفت: با توجه به گستردگی فعالیت وزارتخانه ارتباط مستمر را با کمیسیون صنایع ادامه خواهد داشت و مجدداً پاسخگوی سؤالات نمایندگان خواهیم بود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری تعاون شستا وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه «اولین کنفرانس ملی مهارت ایران» که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در سخنانی با موضوع «جهاددانشگاهی، نهاد آموزش‌های تخصصی و مهارتی و پژوهش‌های کاربردی دانش‌بنیان» گفت: آموزش‌های این نهاد نگاهی کاربردی به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌دست‌آمده از کسب فناوری‌ها در این نهاد دارد و به عبارت بهتر پژوهش و آموزش در جهاددانشگاهی ارتباط تنگاتنگی باهم دارند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب استعمارگران اجازه نمی‌دادند که ما در کشور حتی پیش پا افتاده‌ترین وسایل را بسازیم، اظهار کرد: امروز با ایجاد خودباوری ملی و احساس توانایی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، دفاعی، پزشکی و...، نام ایران بر فراز قله‌های افتخار می‌درخشد.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور به مجموعه ساختار‌هایی نیاز داشت تا آرمان‌ها و اهداف موردنظر ملت بزرگ ایران را پیگیری و محقق سازد، تصریح کرد: یکی از این اهداف، توسعه و پیشرفت سریع و مسئله محور علم و فناوری داخلی و تقویت خودکفایی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی و در بستر مدیریت جهادیِ مولود انقلاب بود. این هدف متعالی در بطن خود، نیرو‌های عظیم جوان و تحصیلکرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باور توانایی ملی را پروراند که جهاددانشگاهی از تأثیرگذارترین مراکزی است که پا در این عرصه گذاشت.

مسلمی نائینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاددانشگاهی گفت: این نهاد که به تعبیر مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب اسلامی است، با الهام همه‌جانبه از آرمان‌ها این انقلاب بزرگ جهانی و بنیان‌گذار کبیر آن، امام خمینی (ره) تشکیل شده و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیاز‌های تخصصی جامعه به دنبال ارائه دانش، فناوری و تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز آن در راستای تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ با مأموریت گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه نوآوری برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور تأسیس شد، گزیده‌ای از اقدامات و دستاورد‌های ملی و بین‌المللی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف را برشمرد و عنوان کرد: این نهاد انقلابی از ابتدای تشکیل و طی ۴۴ سال با توجه به فعالیت و اقدامات متعهدانه و جهادگرانه متخصصان خود در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فنی مهندسی، کشاورزی، پزشکی، علوم انسانی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان توانسته است همواره پرچم افتخار جمهوری اسلامی ایران را در سراسر دنیا به اهتزاز درآورد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به موضوع «حقارت» به‌جای «خودباوری» گفت: در سال ۱۳۵۵ جمعیت دارای تحصیلات عالیه ۳۱۰ هزار نفر، تعداد دانشجویان ۱۷۰ هزار نفر و کشورمان با رتبه علمی ۵۲ در جهان در هیچ عرصه‌ای قطب علمی نبود و محتاج و وابسته به پزشکان و تجهیزات کشور‌های خارجی و همسایه به‌خصوص پاکستان، هند و بنگلادشی بودیم که با خودباوری وضعیت فعلی با آن دوران اصلاً قابل مقایسه نیست.

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه حوزه آموزش و کارآفرینی در جهاددانشگاهی نگاهی کاربردی به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌دست‌آمده از کسب فناوری‌ها در این نهاد دارد، افزود: به عبارت بهتر پژوهش و آموزش در این نهاد ارتباط تنگاتنگی باهم دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی ۲ دانشگاه، یک دانشکده، ۶ موسسه آموزش عالی و ۱۵۵ مرکز آموزش مهارتی و تخصصی در سراسر کشور دارد، گفت: دوره‌ها و سطوح آموزشی در جهاددانشگاهی بسیار متنوع است و هر یک، مخاطبان خاص خود را دارد. آموزش عالی، آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت، آموزش کارکنان دولت، آموزش‌های مجازی و از راه دور، آموزش‌های بین‌المللی از جمله مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین تدوین ۶ سند اشتغال استانی، پیاده‌سازی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور، تولید منابع بومی‌آموزش زبان انگلیسی با در نظر گرفتن نیاز‌های زبانی و فرهنگی فراگیران مسلمان؛ تشکیل ستاد اشتغال در سال ۱۳۷۷ و تأسیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و اولین نظام اطلاع‌رسانی بازارکار دانش‌آموختگان؛ انتشار اولین هفته‌نامه بازار کار کشور؛ تأسیس ۳ پارک علم و فناوری، ۲۴ مرکز رشد فناور و حمایت از ۷۸۰ شرکت و واحد فناور و بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دیگر فعالیت‌هایی بود که رییس جهاددانشگاهی در این کنفرانس به آنها اشاره کرد.

مسلمی نائینی تعداد فراگیران آموزش‌های تخصصی و مهارتی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی را بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر در سال ذکر کرد و گفت: از ابتدای تشکیل مرکز آزمون جهاددانشگاهی تاکنون بیش از ۶۰ آزمون برگزار شده است که بیش از یک میلیون داوطلب در آنها ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از این کنفرانس به تشریح بخشی از دستاورد‌های شاخص این نهاد در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت.

 اولین کنفرانس ملی مهارت ایران ۳ و ۴ اردیبهشت‌ با موضوع «آموزش مهارتی پیشران تولید و توسعه اقتصادی» و در محور‌های «حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش، عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی و... برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات