Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری‌های نرم و فرهنگی در تبریز شد و گفت: مرکز شتابدهی فرهنگی و قرآنی می تواند در این استان موفق عمل کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با معاون علمی رئیس جمهور که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، یکی از امتیازات دانشگاه‌های استان را وجود استاندار دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی به دلیل سابقه دانشگاهی، مشکلات و موانع دانشگاه‌ها و ارتباط صنعت و دانشگاه را لمس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان ما توجه ویژه و حمایت می‌خواهند تا خود را نشان دهند افزود: پارک علم و فناوری استان به عنوان یکی از مراکز ایده پروری، حمایت ویژه می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه ترویج شود ابراز داشت: برخی شرکت‌ها با مارک ایرانی نمی‌توانند بفروشند و متاسفانه با نصب مارک "تولید ترکیه" سریع کالای آنها مشتری می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها تسهیلات و امکانات به مرکز استان اختصاص یابد، گفت: باید از رویدادهای استارتاپی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و... بیش از پیش حمایت صورت گیرد چراکه ظرفیت‌های زیادی در این حوزه داریم.

امام جمعه تبریز، بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه گذاران در خیریه‌های اشتغال را از جمله راهکارهای تجاری سازی ایده‌های فناورانه و خلاقانه دانست و اضافه کرد: پویش نذر اشتغال، یا کارگاه های خشک کردن میوه و فروشگاه‌های اینترنتی برای اشتغال مناطق محروم می‌تواند همزمان به تولید و اشتغال در زمینه‌های فناوری کمک کند.

ایده‌های فناورانه ثبتی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی 490درصد افزایش یافتدستاوردهای نخستین شتاب‌دهنده فناوری شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی رونمایی شدنقش فناوری "نانوسیلیس" در تولید بتن برای جلوگیری از آثار سوء زیست‌محیطی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم خواستار راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری‌های نرم و فرهنگی در تبریز شد و گفت: مرکز شتابدهی فرهنگی و قرآنی می تواند در این استان موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه نخبه های انقلابی و حزب اللهی در اقتصاد فرهنگ و فناوری‌های فرهنگی ایده های زیادی دارند که باید ایده‌ها پرورش داده شده و تجاری سازی شوند، اظهار داشت: تولید نوشت افزار ایرانی، لباس ایرانی، ایده‌های خلاق راهیان نور، رسانه و... می‌تواند در مرکز ایده های نو پرورش داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، توجه به علم و فناوری در قالب رویدادهای مسجدمحور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقتصاد دانش بنیان هم نباید از مسجد محوری فاصله بگیرد که مسجد امام صادق تهران نمونه موفق این ادعاست.

وی راه‌اندازی مدارس آموزش اقتصاد مقاومتی و اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت بازار تبریز، حوزه‌های علمیه و مساجد فعال استان برای این امر اهمیت دارد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه درد بزرگی است که دانش بنیان‌ها می توانند برای رفع مشکلات استان کمک کنند ولی کوتاهی شده است، افزود: موفقیت صنعت دفاعی مرهون حمایت مقام معظم رهبری و همت شهید ستاری در نیروی هوایی است و این از ارتباط موفق صنعت و دانشگاه و نیروهای جهادی بوده است.

وی حوزه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: گردشگران در قالب گردشگری اسلامی به تبریز جذب شوند تا با گردشگری، اقتصاد استان در پساکرونا فعال شود و حتما محوریت با گردشگری اسلامی باشد، متاسفانه در برخی مناطق روستایی توریست به ضد فرهنگ تبدیل می‌شود که اصلاح این روند باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به فناوری صنایع روستا دوست را لازم و ضروری دانست و گفت: آذربایجان شرقی قطب کشاورزی کشور است و باید توسعه این بخش استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/111/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری آذربایجان شرقی معاونت علمی ریاست جمهوری آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران