Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نتایج نوزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور و نتایج هفتمین دوره آزمون ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir منتشر شده است.

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج کشور با حضور ۱۲۳ نفر و آزمون ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور با حضور ۱۳۳ نفر روز ۸ مردادماه ۹۹ برگزار شد.

بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی (تاریخ ۸ تیرماه ۱۳۹۹) با توجه به یکسان بودن منابع در آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی، تصمیم گرفته شده بود که سه آزمون مربوط به دانش آموختگان داروسازی با هم ادغام شوند.

به این ترتیب به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی اجازه داده شده بود تا جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی داوطلبان واجد شرایط، آزمون ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی داروسازی خارج از کشور (برای داوطلبانی که قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند) را باهم ادغام کند.

حد نصاب نمره قبولی در هر یک از آزمون ها بر اساس ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد از شرکت کنندگان هر آزمون که بالاترین نمره را کسب کرده اند، تعیین شده بود.

با توجه به مفاد مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، از این به بعد، دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور به جای شرکت در آزمون های ارزشیابی یا ارتقا، باید در آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی که حداقل سالی دو بار به صورت سراسری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود، شرکت کنند.

نمره حد نصاب قبولی در آزمون جامع داروسازی برابر با ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد برتر شرکت کنندگان آن دوره تعیین شده بود.

مراحل پیش و پس از آزمون (تشکیل یا تکمیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی، فرآیند ارزشیابی مدرک تحصیلی یا ادامه تحصیل) مانند قبل است.

با توجه به این که آخرین نوبت آزمون های ارزشیابی (دوره ۱۹) و ارتقاء (دوره ۷) در روز ۸ مرداد ۹۹ برگزار شد، شرکت کنندگان در این دو آزمون در صورت مردود شدن می توانند در آزمون های جامع دوره دکتری عمومی داروسازی که پس از این تاریخ برگزار می‌شود، شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون پزشکی آزمون های وزارت بهداشت داروسازی دانش آموختگان داروسازی خارج داروسازی خارج از کشور ارتقای دانش آموختگان آزمون ارزشیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود