Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای احیای 1500 واحد راکد کشور تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 670 واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیاء و به چرخه تولید برگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به غیرفعال بودن حدود 10 هزار واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزود: حدود 21 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال و راکد هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌های دولت برای فعال‌سازی این واحدها خاطرنشان کرد: در گام اول در سال جاری قرار است که یک‌هزار و 500 واحد فعال‌سازی شوند که خوشبختانه در این مدت 670 واحد در سطح کشور فعال‌سازی شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای راکد به دلایل مختلفی غیرفعال شدند و برای فعال‌سازی آنها نیز نیازمند اقدامات متفاوتی هستیم. خوشبختانه وزارت کشور در همین راستا همکاری خوبی با شرکت شهرک‌ها برای فعال‌سازی این واحدها دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود 860شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از 46 هزار واحد تولیدی و صنعتی  در این شهرک‌ها و نواحی مستقر هستند که زمینه کاری و محصولات تولیدی متنوعی دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص واحدهای راکد استان سمنان نیز اضافه کرد: امسال و در اولین گام برای فعال‌سازی 30 واحد تولیدی و صنعتی راکد استان سمنان برنامه‌ریزی شده که تاکنون 13 واحد استان فعال‌سازی شدند.

وی از فراهم بودن شرایط برای بهبود تولید در این واحدها در کشور خبر داد و گفت: برخلاف گذشته که عمده مشکلات واحدها به بازار فروش و عرضه برمی‌گشت و عمدتا از ناحیه واردات متضرر شده بودند خوشبختانه در حال حاضر همه واحدها در حوزه عرضه چه در بازار داخلی و چه در حوزه صادرات مشکل چندانی ندارند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقبال به تولیدات این واحدها چه در داخل و چه در بخش صادراتی، بالا است افزود: این مهم پیام خوب و روشنی برای تولیدگران و صنعتگران در سراسر کشور است.

صالحی‌نیا از بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در نشست عصر امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: برخی از واحدها در حوزه زیرساخت‌هایی نظیر آب و برق و یا تامین سرمایه در گردش و...مشکل دارند که این موارد در کارگروه امروز بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی از جمع‌بندی برخی مشکلات زیرساختی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان خبر داد و وعده داد: این مشکلات را بررسی و برای رفع عمده آنها برنامه‌ریزی شود.

پربیننده ترین روند افزایش سرمایه شرکت‌ها تسریع خواهد شد/ به دنبال ایجاد ثبات در بازار سرمایه هستیم تشکیل صندوق بازارگردان مستقل برای تقویت و ثبات بازار سرمایه/ ضرایب قیمتی زنجیره فولاد برای حفظ سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی نباید افزایش یابد اداره ثبت شرکت‌ها مدیرعاملی میرزایی در گهرزمین را به رسمیت شناخت معدنکاران طلا مشتاق افزایش تولید نیستند شرکت‌ها صندوق‌های مجزای بازارگردان تشکیل می‌دهند/ افزایش سرمایه شرکت‌ها به زودی اجرایی می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرک های صنعتی صنایع کوچک وزیر صنعت معدن و تجارت واحد صنعتی شهرک صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهرک ها و نواحی صنعتی برای فعال سازی تولیدی و صنعتی استان سمنان واحد تولیدی صنعتی کشور شهرک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار

علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در  قالب سفر هیات دولت به استان سمنان ، واحد تولیدی زرین بافت مهربان تولید کننده کیسه‌های پروپیلن ساده تک رشته‌ای و چند رشته‌ای با سرمایه گذاری حدود ۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵ نفر را در شهرک صنعتی جنت آباد ایوانکی را افتتاح کرد.

همچنین با حضور وزیر صمت واحد تولیدی پاسارگاد صنعت باطری تولید کننده انواع جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار هم به بهره برداری رسید.

این واحد با اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی و اشتغال زایی ۶۰ نفر و ظرفیت تولید ۲ هزار تن جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار آغاز به کار کرد.

وزیر صمت در حاشیه افتتاح این واحد‌ها، از اجرای سیاست‌هایی برای توسعه کمی و کیفی صنعت و راه اندازی واحد‌های راکد با توجه به شعار سال و تاکید بر مشارکت مردمی با عنوان جهش تولید خبر داد و گفت: وزارت صمت برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در کنار آنان است

مرتضی علی آبادی با بیان اینکه سمنان از استان‌های صنعتی و پیشرو در کشور است افزود: در این سفر طرح‌های ویژه حمایت از واحد‌های صنعتی با دستور رئیس جمهور اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران