Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعمال محدودیت برای کالاهای با تولید مشابه داخلی گفت: در این راستا واردات بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ قلم کالا که ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد با محدودیت مواجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محسن صالحی‌نیا در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در استانداری این استان اظهار داشت: شرکت‌های تولید داخل می‌توانند از ظرفیت ایجادشده ناشی از محدودیت واردات این کالاها استفاده کرده و تولید خود را برای رفع نیاز داخلی افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیاز کشور به پارچه چادر مشکی تصریح کرد: با توجه به نیاز بسیار جدی در حوزه تأمین پارچه چادر مشکی که در کشور موجود است؛ سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی می‌تواند نیاز داخلی را در این زمینه تأمین کرده و پس‌ازآن امکان اصلاح تعرفه واردات این محصول وجود دارد.

کاهش واردات مواد اولیه خطوط تولید استان کرمان نگران کننده استحواشی جدید ترخیص خودروهای درگمرک‌مانده/ 273 ثبت سفارش جعلی واردات خودرو کشف شدهمتی: روند تأمین ارز کالاهای وارداتی سرعت می‌گیرد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به افزایش میزان تولیدات بخش صنعت کشور در پنج‌ماهه نخست امسال افزود: این مهم در سایه حمایت‌های صورت گرفته از بخش صنعت کشور توسط دولت محقق شده است.

صالحی نیا با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 30 درصد از منابع تسهیلاتی کشور به حوزه صنعت و معدن اختصاص‌یافته است خاطرنشان کرد: این میزان باید به 40 درصد منابع تسهیلاتی کشور افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 21 درصد از واحدهای تولیدی کشور راکد است بیان کرد: تنها 16 درصد از واحدهای تولیدی در استان سمنان در وضعیت راکد قرار دارد که پایین‌تر از آمار کشوری است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: تا پایان امسال علاوه بر احیای یک هزار و 500 واحد تولیدی راکد در کشور، تلاش می‌کنیم بیش از یک هزار و 800 واحد تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/363/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو