Web Analytics Made Easy - Statcounter



مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت تعدادی از واسطه‌های فوتبال گفته‌اند او را لِه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، سعید آذری درباره احتمال تصویب قانون سقف قرارداد توسط سازمان لیگ فوتبال اظهار داشت: ما پیش‌تر هم چنین تصمیماتی گرفتیم. وقتی قرار است قانونی تصویب شود، ابتدا باید یک سال در جامعه فوتبال روی آن کار شده باشد و آثار اقتصادی و فنی آن بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌خواستیم ناصر حجازی را از تیم ملی خط بزنیم، اما این توان را نداشتیم و قانونی وضع کردیم که بازیکنان بالای 27 سال، حق عضویت در تیم ملی را ندارند. با این قانون، دو نسل را نابود کردیم.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد تصمیمات ما بر اساس تحقیقات علمی نیست، تصریح کرد: تصمیمی می‌گیریم که معایب آن از مزایایش بیشتر است و یک بار هم با شکست تلخی مواجه شده است. این موضوع (قانون سقف قرارداد) آثار بسیار مخربی دارد که همان شفافیت نصفه و نیمه را هم از بین می‌برد. فدراسیون فوتبال با چالش‌های وحشتناکی از جمله در تصویب اساسنامه مواجه است که شاه‌بیت غزل هم تحریم تصویری مسابقات آسیایی بود. قرارداد ویلموتس هم چنین شرایطی دارد و نمی‌توانیم انتخابات رئیس فدراسیون را برگزار کنیم.

«مدیرانی که جربزه ندارند، نامه‌ای درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال را امضا می‌کنند و آن را با یک تلفن پس می‌گیرند، می‌خواهند برای فوتبال ما تصمیم بگیرند؟»، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: مسئولی که می‌خواهد معروف شود و جایگاهی در فوتبال پیدا کند، با یک بازیکن یک میلیاردی قرارداد شش میلیاردی امضا می‌کند. این مدیران بی‌تجربه و برخی از آنها که به دنبال شهرت هستند، بازار را نابود کردند. مسئولان فدراسیون می‌گویند مدیران باشگاه‌ها با ما همکاری نمی‌کنند؛ از آنها می‌پرسم شما در کدام تصمیم کلان از مدیران باشگاه‌ها دعوت کردید؟ چهار نفر آدم دور هم هستید، تصمیم می‌گیرید و آن را به همه ابلاغ می‌کنید.

وی که با برنامه «آفساید» رادیو جوان گفت‌وگو می‎کرد، در ادامه افزود: فصل نقل‌وانتقالات از ششم شهریور شروع شده و 90 درصد نقل‌وانتقالات انجام شده است. آن وقت الان سقف می‌گذارید؟ آیا تاکنون قوانین الزام‌آوری تصویب شده که جلوی این موضوعات (افزایش رقم قراردادها) بایستیم؟ قانون بازی جوانمردانه مالی را در اتحادیه اروپا تصویب کردند و چیزی نمانده بود که منچسترسیتی را به خاطر عدم رعایت قوانین، به لیگ یک اروپا بفرستند. آقایان در 20 روز گذشته کجا بوده‌اند؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به اظهارات قبلی خود پیرامون رقم قراردادها بیان کرد: واسطه‌ها از دست من ناراحت شده بودند و گفتند آذری را در بازار لِه می‌کنیم. من با اینکه بازار را بررسی می‌کردم، به نکونام اعتقاد داشتم. از او تشکر می‌کنم که مردانه پای کار ایستاد و از پرداخت‌های آنچنانی خودداری کرد. ممکن است تیمی یکی دو بازیکن برجسته و متفاوت داشته باشد؛ نه اینکه به همه بازیکنان شش یا هفت میلیارد تومان بدهید. مدیران این پول‌ها را از کجا می‌آورند؟

آذری با بیان اینکه تا این لحظه هیچ قانونی مربوط به سقف قرارداد به باشگاه فولاد نیامده است، اظهار داشت: تنها قانون ممنوعیت خرید بازیکنان خارجی آمده که فلسفه آن خوب بود و می‌تواند منجر به رشد ما شود، اما نه در این برهه. سقف از اینجا تا آسمان است و من نامه‌ای درباره سقف قرارداد ندیدم. مدیران باشگاه‌ها بودجه‌ای دارند و باید آن را لحاظ کنند. وقتی پارسال با یک قهرمان دو میلیارد و 500 میلیون تومان قرارداد بسته می‌‌شود و بعد در مارکت بین‌المللی به مبلغ یک میلیون دلار برای او پیدا می‌کنید، این یک توجیه دارد ولی الان با قراداد‌های 12-10 میلیاردی می‌توان توجیهی پیدا کرد؟ این بازیکنان را اگر بخواهید بفروشید در مارکت بین‌المللی 50 هزار دلار می‌خرند؟ با این رویکرد به کجا می‌رویم؟!

وی با اشاره به قوانین سایر کشورها تصریح کرد: هر باشگاه لیگ آمریکا، تضمین بانکی می‌گذارد و باید 70 میلیون دلار در حساب خود داشته باشد. تیم‌ها باید ورزشگاه اختصاصی داشته باشند و اسپانسرهای آنها هم مشخص باشد. در ایران اما هر کسی با هر گروه و فشاری می‌خواهد تیم درست کند. قوانینی نداریم که فوتبال ما را سامان بدهد و به جای تعیین سقف قرارداد و این حرکات مسکّن امتحان پس داده، باید به دنبال تصویب قوانین الزام‌آور باشیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پایان خطاب به هواداران فوتبال گفت: اسیر برخی توطئه‌ها در باشگاه‌ها نشوید و مقابل ساختمان باشگاه‌ها تجمع نکنید. اجازه دهید مدیران، اصولی بازیکن بگیرند. از برخی شما هواداران سوءاستفاده می‌شود و شما با افراد سودجو همراه نشوید. اتفاقاتی که افتاد و درصدی روی قرارداد بازیکنان تأثیر گذاشت، همراهی برخی هواداران با افرادی بود که هدفمند کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند. با این آدم‌ها و تجمعات آنها همراه نشوید.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری

فرماندار شوش در نشست پنج ساعته شورای تامین شوش با مدیران شرکت کاغذ پارس، تعدیل ۱۰۰ کارگر شرکت کاغذپارس را غیرقابل قبول دانست و گفت: تصمیم نادرست مدیران هلدینگ کاغذ پارس امنیت معیشتی خانواده‌ها را زیر سوال برد و موجب دغدغه مردم در این شهرستان شد.

محسن حویزه با تاکید بر حمایت تمام قامت مسوولان این شهرستان برای کمک به افزایش ظرفیت تولید و گره گشایی از مسایل مبتلا به شرکت‌های فعال در شوش افزود: مدیریت شهرستان شوش تا کنون نهایت همکاری را با واحد‌های تولیدی فعال در این شهرستان برای گره گشایی از مسایل و افزایش ظرفیت تولید آنها داشته است و این همکاری با قدرت بیشتر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعدیل کارگران در سال جهش تولید غیرقابل پذیرش است بیان کرد: تمام کارگران تعدیل شده شرکت کاغذ پارس باید از فردا به سر کار خود بازگردند و مشغول تولید و فعالیت شوند.

قرارداد‌های یک ماهه با کارگران خلاف صریح قانون است

فرماندار شوش با انتقاد از قرارداد‌های یک ماهه شرکت کاغذ پارس با کارگران این شرکت تاکید کرد: بساط قرارداد‌های یک ماهه که خلاف صریح قانون است باید در شرکت کاغذ پارس جمع شود و قرارداد با کارگران باید به طور مستقیم و بدون شرکت واسطه و بر اساس ضوابط قانونی باشد.

فرماندار شوش با تاکید بر اینکه شرکت کاغذ پارس سه ماه فرصت دارد تا قرارداد با کارگران خود را اصلاح کند افزود: به عنوان رییس شورای تامین شوش به مدیران شرکت کاغذ دستور می‌دهم بر اساس قانون کار طی سه ماه مکلف هستند، با اصلاح قرارداد‌ها حداقل مدت زمان قرارداد کارگران را به ۸۹ روز افزایش دهند.

شرکت کاغذپارس نسبت به ایجاد اشتغال در شوش باید پاسخگو باشد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از تصمیم مدیران هلدینگ کاغذ پارس برای اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت افزود: تصمیم نادرست مدیران این شرکت تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی فراوانی برای شهرستان داشته و حتی شیرینی پاسخ قاطع سپاه به جنایات اسراییل را تحت الشعاع قرار داد.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولان شرکت کاغذ پارس که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ مدیریت این شرکت را به عهده گرفته اند باید نسبت به ایجاد اشتغال در این شهرستان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ دولتی شوش در دوران دولت قبل را خیانت به این شهرستان گفت: شرکت هفت تپه به ثمن بخث به برخی افراد نور چشمی واگذار شد و این واگذاری غیرکارشناسی، تولید و اشتغال را به نقطه‌ای رساند که تجمعات کارگری هفت تپه به سرخط اخبار بین المللی تبدیل شد و متاسفانه این رویه در شرکت کاغذپارس نیز در حال تکرار شدن است.

کعب عمیر افزود: نحوه واگذاری شرکت‌های بزرگ شوش در قالب اصل ۴۴ خیانتی بزرگ به این شهرستان بود که در دولت روحانی و با ضعف مدیران وقت استانی رقم خورد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام کارگران اخراج شده کاغذ پارس باید امروز به کار خود بازگردند گفت: مسایل مبتلا به شرکت کاغذ پارس را در سطح ملی و با استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: انتظار از مدیران شرکت کاغذپارس این بود که قبل از تصمیم به اخراج کارگران مسایل مبتلا به خود را مطرح تا موضوع در سطح ملی و با نشست با مسوولان و وزرای مرتبط را پیگیری کنیم.

کعبر عمیر گفت: بسیاری از شرکت‌های فعال در شوش که در روند تولید آنها اختلال ایجاد شده بود، پیش از گسترش مشکل، با طرح موضوع با مسوولان شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستانی، استانی و ملی، مسایل گره گشایی شد.

اخراج کارگران را تحمل نمی‌کنیم

کعب عمیر تصمیم مدیران هلدینگ در اخراج کارگران را تنش زا و مغایر با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای تحقق جهش سال دانست و گفت: بسیاری از قوانین کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل و مزایای کارگری به کارگران کاغذ پارس داده نشده است که این روند باید به سرعت اصلاح شود.

نماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از نحوه قرارداد شرکت کاغذپارس با کارگران این شرکت افزود: قرارداد کارگران فعال در کاغذ پارس، با شرکت واسطه‌ای به نام ملایار و آن هم یک ماهه تنظیم می‌شود که هر ۲ اقدام خلاف قانون است.

شرکت پارس طبیعت سلولز به عنوان یکی از شرکت‌های ذیل هلدینگ کاغذ پارس شوش برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

صاحبان سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مجمع عمومی سالیانه این شرکت در اواخر اسفندماه سال گذشته، تعدیل و تعیین تکلیف نیرو‌های مازاد در شرکت پارس طبیعت سلولز به منظور حفظ حیات و بقای این شرکت را به تصویب رساندند.

در راستای اجرای این مصوبه، مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز در ۲۶ فروردین ماه امسال فهرست نیرو‌های مازاد را اعلام کردند که از ابتدای اردیبهشت ماه قرارداد حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت تمدید نشده است.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود، اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و نوسازی و بازسازی نشدن در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
  • فوری: قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
  • پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • تمدید قرارداد دیبالا و حفظ لوکاکو، دو درخواست ابتدایی ده روسی از مدیران رم
  • پیشنهاد ویژه رم به اسطوره: تمدید چند ساله!
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد
  • حمله گواردیولا به سران فوتبال انگلیس: به خاطر حق پخش، تیم من را نابود کردید!
  • تغییر ساعت کار ادارات برای کنترل مصرف برق فعلا منتفی است