Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@22:05:21 GMT

بستری‌های کرونایی در تهران دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۸۴۱۵

بستری‌های کرونایی در تهران دو برابر شد

خبرگزاری مهر: سیماسادات لاری در ارتباطی تلفنی با برنامه یه روز تازه گفت: بیشترین بروز موارد بستری در هفته سوم شهریور در استان‌ها بوشهر، قم و لرستان بوده است. در تهران آمار بستری دو برابر شده است و بیشترین بروز فوتی در یک هفته در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان بوده است و به نظر می‌آید اگر کنترل نکنیم در برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها وارد موج سوم بیماری کوئید ۱۹ می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به هر حال هر رفتار اجتماعی که تغییر می‌کند و هر تجمعی که به دلایل مختلف مانند بازگشایی مدارس، تعطیلات، عزاداری‌ها و… ایجاد می‌شود قطعاً در آمار تأثیر خودش را نشان می‌دهد.

لاری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک وزارتخانه است که سیاست‌های سلامت را می‌گذارد و در کوئید ۱۹ سیاست ما مشخص است چه در بحث فاصله‌گذاری‌ها و چه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در ستاد ملی کرونا همه نظرات را تجمیع می‌کنند با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی این تصمیمات گرفته می‌شود و در این شرایط مجبور هستیم برای بازگشایی پروتکل بنویسیم و اصرار کنیم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بحث بازگشایی مدارس بحث حضوری و یا غیرحضوری مطرح شد که الان تقریباً به صورت اختیاری برگزار می‌شود. در تهران از این موضوع استقبال زیادی نشد و تقریباً ۱۵ درصد در مدارس حضور پیدا کردند. البته ما یک سری مشکلاتی داریم علی‌رغم اینکه ماسک و ضدعفونی در مدارس بوده است اما تهویه مسئله مهمی است. در فضای سربسته که تهویه خوبی ندارد و اگر یک نفر مبتلا باشد قطعاً زمینه این است تا دیگران هم مبتلا شوند. الان در این شرایط آب و هوایی که می‌شود پنجره را باز کرد و تا حدودی مؤثر است اما کم‌کم که آب و هوا سرد می‌شود؛ کنترل این مسئله مشکل می‌شود. و همه این موارد دو هفته بعد در تعداد بستری‌ها و سه الی چهار هفته بعد در تعداد فوتی‌های ما اثر خودش را نشان می‌دهد.

لاری در پاسخ به این سوال که شرایط خیلی از شهرها از جمله تهران در وضعیت قرمز هست اما لغو دورکاری و برقراری طرح ترافیک نشان از وضعیت بد تهران ندارد و خیلی از اتفاقات و تصمیمات در راستای قرمز بودن شهر تهران نیست گفت: با توجه به وضعیت شهرستان‌ها تصمیم‌گیری بشود و تهران خاص هست و می‌تواند همه کشور را تحت شعاع قرار بدهد و باید برای تهران یک برنامه‌ریزی ویژه و دقیقی انجام داد البته من با مسئولینی که در این‌باره دست‌اندرکار هستند صحبت کردم و مطرح کردند که ترافیک آنقدر تأثیر نداشته و شرایطی ایجاد کردند که مردم می‌توانند قبل و بعد از ساعت کاریشان از خودرو خودشان استفاده کنند اما به هر حال تهران به خاطر اینکه یک کلانشهر پرتردد هست و شاید مردم کمتر ماسک بزنند و یا پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند و ترددهای پرشمارشان را نتوان کنترل کرد شرایط در تهران پیچیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»

در اصل نگرانی اصلی فعالان بخش خصوصی در این مورد است. به نحوی‌که بسیاری از کشور‌های اسلامی و حوزه خلیج‌فارس، برای کاهش این زیان، در تصمیمی یک‌پارچه، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند. عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای چهار روز به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساسا مانع بزرگی برای رشد بازرگانی کشور است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- مجتبی بیگلری: بازنگری بهارستانی‌ها در خصوص تعطیلات آخر هفته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده که علیرغم همه واکنش ها، برخی معتقدند که توصیه‌های کارشناسان به کنار رانده شده اند. دغدغه‌ها و توصیه‌هایی که در راستای هماهنگی تعاملات و تجارت با سایر کشور‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

تعطیلی برای انسان‌ها به مثابه توقف‌های کوتاه در یک مسیر پیاده روی است که در تعیین تعطیلات، دولت‌ها و حاکمیت‌ها نقش اصلی را در تعیین این توقفگاه‌ها دارند. البته در مورد روز‌های کاری و تعطیلات پایان هفته فاکتور‌هایی نظیر شغل افراد، فرهنگ حاکم بر کشور‌های مختلف و مناسبات مذهبی آن جامعه تاثیرگذارند.

در اغلب کشور‌های اروپایی و آمریکایی، روز‌های کاری هفته از دوشنبه تا جمعه یا شنبه است و روز‌های شنبه و یکشنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته تعیین شده اند. در کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس جمعه و شنبه دو روز تعطیل آخر هفته است. البته عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان سه کشوری هستند در چند سال گذشته جهت همگام بودن با سایر کشور‌های دنیا روز‌های تعطیل آخر هفته خود را از پنج‌شنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر داده‌اند.

بررسی‌ها نشان داده است که اغلب کشور‌ها با دین رسمی مسیحیت شنبه و یک‌شنبه و اغلب کشور‌ها با دین رسمی اسلام جمعه و شنبه را تعطیل رسمی خود اعلام کرده‌اند. در این میان ایران تنها کشوری در دنیا است که پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها را تعطیلات پایان هفته می‌داند که در ابعاد مختلف نیز سوالاتی متوجه با این رویه است.

در تصویر فوق تعطیلات رسمی آخر هفته تمامی کشور‌ها را مشاهده می‌کنید

موضوع افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز برای اولین بار و به صورت رسمی در دولت دهم به ریاست محمود احمدی نژاد بررسی شد. تعطیلی مد نظر دولت پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به طور کامل بود که راه به جایی نبرد. مخالفان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در تشریح ادله خود بالا بودن تعداد تعطیلی‌های کشورمان نسبت به میانگین جهانی را مطرح کردند و درنهایت این موضوع در دولت دهم رد شد و با مخالفت طیفی از سیاستمداران وقت مواجه شد.

با این حال تغییر تعطیلی از پنج شنبه به شنبه و دو روز کامل با نظر فعالان بخش خصوصی (اقتصادی) تقریبا از آغاز مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ کلید خورد و تا به امروز ادامه دارد. فعالان بخش خصوصی برای تعطیل شدن روز شنبه به جای پنجشنبه نکاتی را نسبت به فرصت‌سوزی در حوزه تجارت مطرح کردند که علیرغم طرح این توصیه‌ها توسط فعالان اقتصادی، کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم دارد روز‌های تعطیل هفته را پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته را از شنبه تا چهارشنبه تعیین کند. این تصمیم کمیسیون اجتماعی انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال دارد و حالا باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

برخی از فعالان بخش خصوصی بار‌ها بر لزوم تعطیل شدن شنبه به جای پنجشنبه تاکید کرده اند؛ چرا که به گفته آن‌ها اگر تعطیلی دو روز پایانی هفته شامل پنجشنبه و جمعه باشد، با احتساب تعطیلی شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط دنیا، وقفه‌ای چهار روزه در ارتباطات کشور ایجاد می‌شود که زیان اقتصادی ناشی از آن می‌تواند چشم‌گیر باشد. به خصوص در ارتباط با تجاری که اقتصاد کشور به آن‌ها و تعامل‌شان با دنیا بستگی دارد.
این درحالیست که اواخر سال گذشته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بیانیه‌ای پیشنهاد کرده بود در ساماندهی تعطیلات پایان هفته، افزایش این تعطیلات به طور رسمی به دو روز و قرارگیری آن در روز‌های جمعه و شنبه مدنظر قرار گیرد تا زمینه ارتقا بهره‌وری نیروی کار و تطابق تعطیلات با بازار‌های منطقه‌ای و جهانی فراهم شود.

در اصل نگرانی اصلی فعالان بخش خصوصی در این مورد است. به نحوی‌که بسیاری از کشور‌های اسلامی و حوزه خلیج‌فارس، برای کاهش این زیان، در تصمیمی یک‌پارچه، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند. عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای چهار روز به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساسا مانع بزرگی برای رشد بازرگانی کشور است.

از طرفی صبح امروز، مهدی یزدان پناه، معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان امور اداری و استخدامی در مورد احتمال تعطیلی پنجشنبه‌ها توضیحاتی ارائه کرد. او در توضیحات خود چنین مطرح کرده است: «طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کاری در هفته برای کارکنان ۴۴ ساعت پیش‌بینی شده است؛ پس از کارشناسی سازمان ملی بهره‌وری، بسیاری از دستگاه‌ها از ما درخواست کردند تا روز‌های پنجشنبه را ساماندهی کنیم.»

طبق گفته‌های یزادان پناه، مراکزی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و نیرو‌های مسلح در طول هفته فعالیت خواهند داشت و این شامل پنج‌شنبه‌ها نیز می‌شود تا فعالیت جاری کشور متوقف نشود.

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • برد ارزشمند سپاهان و ذوب آهن برابر ملوان و آلومینیوم
  • چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بیضا