Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: زندگی بشر وابستگی مستقیم با محیط زیست دارد و ایجاد هرگونه ناهنجاری در این سیستم طبیعی بر کیفیت زندگی اثرگذار است.

علی اکبر مرتضایی، امروز (سه شنبه-۲۵ شهریور) در دیدار با کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان، اظهار کرد: در روزگاری که صنعتی شدن و مشکلات ناگزیر آن، با سرعت عرصه های طبیعی را متاثر می کند و محیط آسایش مردم مرتب تنگ تر می شود بر حساسیت و اهمیت حفظ محیط زیست بیش از پیش افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از خدمات مدیر سابق و اقدامات انجام گرفته اداره حفاظت از محیط زیست کاشان، تصریح کرد: محیط زیست حوزه ای فنی و تخصصی است و با توجه به محدودیت امکانات و گستره جغرافیایی شهرستان باید پذیرفت که کارکنان این اداره سختی ویژه ای را تحمل می کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان تاکید کرد: همت و تلاش کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان موجب شده شهرستان کاشان با وجود شهرک ها و نواحی صنعتی به عنوان متراکم ترین نقطه صنعتی ترین کشور، تنوع آب و هوایی و استقرار در حاشیه کویر، هنوز محیطی مطلوب برای زندگی شهروندان باشد.

وی افزود: به علت اینکه کاشان یک شهرستان برخوردار محسوب می شود، متاسفانه خیلی از اعتبارها به شهرستان اختصاص پیدا نکرده در صورتی که این یک هدفگذاری غیر دقیق است.

مرتضایی گفت: این شهرستان با شرایطی مثل گستره وسیع جغرافیایی، جمعیت بالا و واحدهای صنعتی زیاد، مشکلات بیشتری دارد هرچند که تلاش شده است در یک سال گذشته از طریق آمایش سرزمین این نقص برطرف شود.

وی تاکید کرد: در برخورد با واحدهای آلاینده هر چند که رعایت مقررات زیست محیطی باید اجرا شود اما باید بهره گیری از دانش و تجربه برای ارائه راه حل و کمک به حفظ واحد تولیدی در اولویت قرار بگیرد.

مرتضایی با اشاره به شیوه های اعمال قانون، افزود: در پاره ای از موارد به جای مخالفت صرف، شاید با ارائه مشاوره و یا تذکر صحیح بتوان مشکل را برطرف کرده و از ایجاد تبعات دیگر پیشگیری کرد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: هر ساله اعتبار مناسبی برای حفاظت از محیط زیست پیش بینی شده است که باید به دقت علت تجمیع این همه مشکلات بررسی شود.

مسعود خاندایی تصریح کرد: روند تخصیص و جذب بودجه در کمیته برنامه ریزی رصد می شود و بودجه ای که به هر دلیل جذب نمی شود در سال های آتی به اولویت هایی اختصاص می یابد که دستگاه متولی توان جذب و هزینه کرد آن را دارد.

وی افزود: لازم است بخشی از نیازهای اداری از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی تامین شود و همچنین نسبت به جذب مشارکت های مردمی در خصوص انجام برخی از پروژه ها اقدام شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان نیز گفت: این اداره با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در محیط اداری و نظارت بر محیط طبیعی روبرو است در حالی که برای پایش، مسافت ۵۰۰ کیلومتر در مناطق مختلف شهرستان باید طی شود.

الهیار دولتخواه اظهار کرد: با استفاده از کارشناسان فنی و جلب مشارکت ذینفعان توانستیم که از پراکندگی پسماندهای صنعتی در سطح شهرستان کاشان جلوگیری کنیم و ۱۶ چاله زباله بسته شده است.

وی تصریح کرد: اکنون با افزایش آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست، مطالبه گری مردم افزایش یافته است که پاسخ به آنها نیازمند برخی تجهیزات و بدنه کارشناسی قوی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محيط زيست حفاظت از محیط زیست اداره حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: در پی گزارش های رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی بر تلف شدن پرندگان زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ زنبوردار غیر بومی متخلف دستگی شدند.

او افزود: زنبورداران متخلف با ترفند‌های خاص برای جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود ،۴۰ قطعه پرنده زنبورخوار را در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب شهرستان ارسنجان از بین برده بودند. 

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست در گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه،  آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی  را  مستندسازی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف برای اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد.
او با بیان اینکه متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند از مردم درخواست کرد  تخلفات این حوزه را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری ، این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد