Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:22:40 GMT

تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۸۹۹۴

تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری در دومین جلسه هیأت‌امنای سازمان ملی استعدادهای درخشان که با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۲۵ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد در سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین ۳۰ درصد از دانش‌آموزان سمپاد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از توسعه و تقویت رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد خبر داد و تصریح کرد: طرح آموزش مهارت‌های اجتماعی باهدف افزایش هوش هیجانی دانش آموزان در دستور کار مدارس سمپاد قرار دارد.

وی بابیان اینکه با همکاری باشگاه دانش‌پژوهان جوان، زمینه مشارکت دانش آموزان را در 6 المپیاد جهانی زیست، فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر و جغرافی فراهم کردیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر مشارکت در المپیادهای بین‌المللی برگزاری جشنواره‌ها و المپیادهای ملی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

وی به سه برنامه اصلی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اشاره کرد و ادامه داد: اولین برنامه سازمان، تربیت نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است، لذا برای تحقق اهداف، نیازمند نیروی انسانی متناسب هستیم.

یاوری ادامه داد: دوم نیاز به یک الگوی تعلیم و تربیت اسلامی داریم تا آن را به مدارس ارائه دهیم و سومین برنامه سازمان، انتقال نظرات دوسویه بین نخبگان و مردم است.

وی اضافه کرد: گسترش چتر خدمات سمپاد برای همه استعدادهای درخشان با توجه به تنوع استعداد، تنوع روش‌های شناسایی، تنوع نیازهای حمایتی، تنوع حمایت‌های لازم، تنوع شرایط محیطی، تنوع روش‌های حمایتی و همچنین تربیت فراگیر برای همه دانش آموزان، ازجمله اولویت‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اولویت‌های این سازمان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان تحصیل شهید مدارس استعدادهای درخشان دانش آموزان سازمان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مرزبان نظری با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان، اظهار کرد: مهرماه امسال ۱۰۷ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری شده و مدارس نوساز جایگزین آنها خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: امسال ۱۴۵ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان داشتیم که با جایگزین شدن این ۱۰۷ مدرسه کانکسی با مدارس نوساز، تعداد مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز استان به ۳۸ مدرسه خواهد رسید.

وی با اشاره به اهتمام مجموعه نوسازی مدارس استان برای حذف مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در استان، تصریح کرد: در برنامه داریم در صورت تخصیص اعتبار تا آخر سال آینده بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان را جمع کنیم.

نظری یادآور شد: براساس طرح شهید پناهی قرار است در روستاهایی که از مدرسه کانکسی برای بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز استفاده می‌شود، یک واحد آموزشی مقاوم احداث شود

دیگر خبرها

  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟