Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صیدلو روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با مدیران شهرستان ورامین که با حضور معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد اظهار کرد: سالانه ۳۰ هزار دانش آموز جدید به مجموعه شهرستان‌های استان تهران افزوده می شود اگر این افراد به خانوار تبدیل شوند، سالانه ۱۲۰ هزار خانواده معادل یک شهرستان، به این استان اضافه می‌شود که ساماندهی این دانش‌آموزان به هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزان در کل کشور ۲۴ نفر است که این عدد در شهرستان‌های استان ۳۲ نفر است که در کنار نرخ تراکم دانش‌آموزان در مناطق روستایی که حدود ۱۰ نفر است، تراکم دانش‌آموزان در مناطق شهری گاه به بیش از ۴۰ نفر می‌رسد که این امر از کیفیت آموزش می‌کاهد.
وی افزود: استان تهران پایخت مسکن مهر است که به دلیل بی‌توجهی به برخی از قوانین از جمله الزام انبوه سازان به ساخت مدارس در مجتمع‌های دارای ۲۰۰ واحد، مناطقی مانند پرند و پردیس را با چالش بزرگ کمبود فضای آموزشی مواجه کرده است.
صیدلو با اشاره به تحصیل هزاران نفر از دانش‌آموزان اتباع درشهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع در استان‌های مختلف کشور مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد، ۱۳۰ هزار نفر در مدارس شهرستان‌های استان تهران حضور دارند.
وی گفت: پیش از سال ۹۳ بابت ثبت نام دانش‌آموزان اتباع شهریه‌ای دریافت می‌شد که پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پذیرش تمامی دانش‌آموزان اتباع در مدارس، ثبت نام این افراد به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود که این امر، بخشی از درآمدهای آموزش و پرورش را کاهش داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ۱۰ هزار نفر از معلمان شاغل در شهرستان‌ها، در شهر تهران زندگی می‌کنند و برای تردد این افراد، مجبور به تأمین سرویس ایاب و ذهاب با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در سال هستیم.
وی از موضوع قلع و قمع مدارس به عنوان دیگر چالش آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: برخی از فضاهای آموزشی به دلیل نداشتن سند مالکیت، با مشکل محدودیت استفاده از سوی آموزش و پرورش مواجه شده‌اند و تعدادی از این مدارس، قلع و قمع شده‌اند که این امر مشکلات کمبود فضای آموزشی را افزایش داده  است.
وی همچنین به موضو ع کرونا و بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: اولویت آموزش و پرورش، حضور دانش‌آموزان در فضایی امن است، از این رو حتی حاضریم دانش‌آموزان یک کلاس را به چندین گروه تقسیم کنیم تا حتی در طول هفته، یک روز در مدرسه حاضر شوند.
صیدلو تصریح کرد: ارائه آموزش به صورت غیرحضوری در بستر شبکه شاد به مزیت‌هایی نیازد دارد تا معلمان به استفاده از آن ترغیب شود که مهمترین آن، رایگان شدن استفاده از این فضا است که این مهم تا کنون محقق شده و امید است تا پایان سال تحصیلی همچنان ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا ورامین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا ورامین مدارس ویروس کرونا ورامین اخبار کنکور شهرستان های استان تهران دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مجید محمودی در نشست با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، بیان کرد: ایمنی عبور و مرور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشحویان امری مهم است و در همین راستا ارائه دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد و در یکسال اخیر این امر مهم در نقاط مختلف استان محقق شد.

وی از آموزش هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان بوشهر با قوانین تخصصی ایمنی عبور و مرور خبر داد و افزود: پارسال با اولویت مدارس حاشیه راه‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر آموزش‌های ایمنی تردد به دانش‌آموزان داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر نیز با اشاره به تاثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، گفت: دانش‌آموزان به‌دلیل تشخیص و درک کمتر از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی باید آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

عباس فرامرزی یادآور شد: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی دوهزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش ۸ هزار نفر موتورسوار انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف