Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهپور علایی مقدم سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای دامداری عشایر و صندوق خرد زنان عشایری و روستایی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ با موافقت مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی از محل تبصره چهار برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای عشایر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴۵۰ پروژه آبرسانی عشایر جذب شد، افزود: در برنامه ششم توسعه در ۱۷ بند به ظرفیت قانونی این قشر از جامعه در زمینه‌های عمرانی، اجرایی و توسعه‌ای و ارتقای شاخص‌های برخورداری توجه شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهمیت ظرفیت قانون توسعه ششم برای عشایر گفت: در برنامه پنج ساله توسعه در یک بند به این مهم توجه شده بود ولی با پیگیری‌های انجام گرفته توسط فراکسیون عشایری مجلس در برنامه ششم توسعه به این امر توجه ویژه‌ای شده ‌است.

قایم مقام سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه از ظرفیت‌های قانونی بند پ ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه نیز برای این امر بهره گرفته شده است اضافه کرد: پیش از این تنها شهرها از مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند می‌شدند ولی با تصویب این قانون، عشایر هم از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: براین اساس سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای کارهای توسعه‌ای و زیربنایی، بهداشتی، راهسازی، تامین آب و توسعه انرژی‌های نو هزینه خواهد شد.

علایی مقدم اظهار داشت: همچنین براساس ماده ۲۷ بند پنج قانون ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند برای ارتقای شاخص‌های برخورداری عشایر سالانه پنج درصد در حوزه راهسازی، تامین آب، تحصیل، مسایل فرهنگی، بهداشت و درمان هزینه کنند که در این راستا ۱۳ دستگاه اجرایی دخیل خواهند بود.

وی بیان کرد: استان فارس با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت عشایری رتبه نخست کشوری را از حیث جمعیت عشایری به خود اختصاص داده و بعد از آن، استان خوزستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال بختیاری و لرستان در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

وی اضافه کرد: در این زمینه براساس سرشماری ثبتی مبنایی آمار خامی که بدست آمده، در سال‌جاری تعداد خانوارهای عشایری از ۲۱۳ هزار خانوار به ۲۳۴ هزار خانوار افزایش یافته‌است.

 رییس سازمان امور عشایری کشور به همراه قایم مقام و چند تن از معاونان خود روز سه‌شنبه جهت بررسی مشکلات و بازدید از واحدهای دامداری عشایر میاندوآب در روستای "شیرین آب" از توابع بخش مرکزی و همچنین بازدید از صندوق خرد زنان عشایری و روستایی در روستای"گل سلیمان‌آباد" از توابع بخش باروق میاندوآب‌ سفر کرد.

بازدید از منطقه عشایری نقده، بازدید از فروشگاه عشایری و پروژه‌های آبرسانی به مناطق ییلاقی سرسیل پیرانشهر از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر رییس سازمان امور عشایری کشور به جنوب آذربایجان‌غربی است.

برچسب‌ها زندگی عشایری رونق تولید سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری رونق تولید سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا میاندوآب زندگی عشایری رونق تولید سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا میاندوآب اخبار کنکور سازمان امور عشایر ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیاه چادر و نوروزگاه های عشایری برای عرضه محصولات لبنی، تولیدی و صنایع‌دستی همچنین نمایش موسیقی، آیین، آداب و رسوم عشایر برای گردشگران نوروزی در ورودی شهر‌ها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی داخل شهر‌ها راه‌اندازی شده است . 

 نوروزگاه‌های سراسر خوزستان برای استقبال و پذیرایی از مسافران نورورزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ دایر هستند.

برپایی نوروزگاه‌ها در سطح کشور در سال‌های اخیر در حوزه عشایر مطرح شده که یکی از اهداف راه اندازی آنها مکانی برای استراحت موقت رانندگان و مسافران برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

فضای تفریحی و متنوع در سیاه چادر‌ها برپا شده تا مسافران و گردشگران در آن استراحت کنند و مسیر سفر را با هوشیاری بیشتر ادامه دهند و از خطرات جاده‌ای کاسته شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
 

دیگر خبرها

  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان
  • خسارت سیل به ۵۰کیلومتر راه عشایری در پلدختر
  • خسارت سیل به ۳۰۰۰ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد