Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: نصب تله کابین بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود خودروها به داخل جنگل جهانی ابر است.

 حمید رضا حسنی روز سه شنبه 25 شهریور ماه 1399 با تاکید بر اینکه جنگل ابر مستعد سرمایه‌گذاری است، افزود: جذب سرمایه‌گذار یکی از راهکارهای ایجاد تغییر در شیوه گردشگری جنگل ابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با ساخت و نصب تله‌کابین در منطقه‌ای خارج از عرصه و حریم جنگل‌های هیرکانی، از ورود خودروها به داخل جنگل جلوگیری می‌شود.

حسنی گفت: نصب تله‌کابین در نقاط خارج از محدوده ثبت جهانی، نه تنها برای این منطقه آسیب ندارد بلکه باعث می‌شود گردشگران بدون خودرو و با کمترین وسیله همراه به جنگل وارد شوند و از خدمات ارائه شده در محل بهره ببرند.

او با اشاره به تلاش فرماندار و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برای جذب سرمایه‌گذار، یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری جنگل ابر و جنگل قطری از گذشته دارای تأسیسات گردشگری مردمی شامل اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های مسافر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه باید خدمات اقامتی و رفاهی پیش از ورود به جنگل به گردشگران ارائه شود، اضافه کرد: به زودی مجتمع رفاهی در منطقه و پیش از ورود به جنگل ساخته می‌شود.

جنگل‌های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران است که در فهرست جهانی قرار گرفته است.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، در ارتفاعات آن به صورت چمنزار و یا مراتع دارای درخت و در پایین دست آن جنگل با گونه‌های متنوع دیده می شود.در جنگل ابر می‌توان رویای گام زدن روی ابرها را تجربه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل ابر شاهرود میراث فرهنگی سمنان منطقه سمنان تله کابین جنگل ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی «گردشگری مقاومت» در ایران

در دو سال گذشته بیش از ۴۰ میز برای گردشگری راه‌اندازی شده است، از گردشگری ادبی تا اسب، خوراک و جنگ. حالا مدتی است «میز گردشگری مقاومت» نیز فعال شده که به گفته مسئول دبیرخانه آن قرار است عمق تاریخ مقاومت در حوزه ملی را نشان دهد و مفاهیم و گفتمان مقاومت را در بستر گردشگری انتقال دهد.

محمدرضا فکوری که دبیر گردشگری مقاومت است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره هدف و رویکردی که در این حوزه تعریف شده و تفاوت آن با گردشگری جنگ، اظهار کرد: کار اصلی ما خوانش تاریخ  و هویت‌بخشی است تا چرخش بین‌ نسلی و انقطاع نسلی ایجادشده کاهش یابد.

او ادامه داد: گردشگری مقاومت عمق روایت‌ تاریخی مقاومت ‌در حوزه ملی را نشان می‌دهد. از دیرباز تا کنون فرهنگ مقاومت در ایران‌زمین بوده است، مثلا ما حتی معتقدیم «شاهنامه» روایت ایستادگی و مقاومت مردم ایران‌زمین در مقابل دیو و دد و دژخیمان بوده است.

فکوری افزود: تفاوت گردشگری مقاومت با گردشگری جنگ در این است که «جنگ» یک قطعه از پازل گردشگری مقاومت و یک برهه از مقاومت است که پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است. درحالی‌که ما قبل از انقلاب اسلامی، عمق تاریخی داشته‌ایم که ریشه آن باعث شد در جنگ تحمیلی، هشت سال ایستادگی کنیم.

مسئول دبیرخانه گردشگری مقاومت در پاسخ به این پرسش که محصول گردشگری مقاومت چیست و دقیقا چه چیزی به مردم معرفی یا عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: در دبیرخانه سه کار در حوزه گردشگری مقاومت انجام می‌دهیم؛ شناسایی شخصیت‌ها که در مقاومت ملی فعال بودند، از جمله «فرخی یزدی»، «عارف قزوینی»، «میرزاده عشقی»، «پروفسور آشتیانی» یا «بی‌بی مریم بختیاری»، معرفی فیلسوف‌ها و اندیشمندان و عارفانی که هویت ما را تقویت کردند همچون بایزید بسطامی. در واقع، میز گردشگری مقاومت سیاست‌گذار است که در کنار شناسایی شخصیت‌ها و چهره‌ها، مکان‌ها و رویدادها را هم شناسایی و برای آنها تولید محتوا می‌کنیم. ما ظرفیت گردشگری مجازی را به کار می‌گیریم و حتی برای کودکان کتاب تولید می‌کنیم و در نهایت تورها را به این سمت هدایت می‌کنیم و محتوا در اختیارشان می‌گذاریم. میز گردشگری مقاومت تور برگزار نمی‌کند.

او اضافه کرد: بسیاری از مردم از مکان‌رویدادهایی که محل مقاومت بوده‌اند، هیچ اطلاعی ندارند، مثل آنچه در تنگستان بوشهر اتفاق افتاد. کار اصلی ما خوانش تاریخی و هویت‌بخشی است تا چرخش بین ‌نسلی و انقطاع نسلی ایجادشده کاهش یابد.

فکوری درباره ماجرای نقشه و جدولی که چندی پیش در غرفه میز گردشگری مقاومت در نمایشگاه گردشگری تهران به نمایش گذاشته شده و درباره وضعیت اجرای تور و سفر به  کشورهای یمن، سوریه، لبنان و عراق توضیحاتی داده بود، گفت: این‌ها کشورهایی هستند که در حوزه مقاومت فعال بوده‌اند و برخی از آنها در حال بررسی هستند تا ظرفیت‌هایشان در این حوزه احصا شود و نیروهای مردمی این کشورها را شناسایی می‌کنیم و کار یاد می‌دهیم تا مردم به آن مناطق سفر کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • نجات یک قلاده راکون در ماهدشت
  • لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در همدان
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • راه‌اندازی «گردشگری مقاومت» در ایران
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان