Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج حسین بغدادی شهردار مشکین دشت در نشست  خبری که عصر امروز برگزار شد، به تغییرات مکرر شهردار و عدم ثبات مدیریتی در مشکین دشت اشاره کرد  و  تغییر ۴ شهردار و دو سرپرست و عدم ثبات در مجموعه مدیریت شهری را موثر بر کیفیت خدمات و زمینه ساز برخی مشکلات دانست.

وی با بیان اینکه آخرین سال فعالیت شورا  از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ گفت:  از سویی شورا برای  جمع بندی عملکرد خود تلاش می کند و از سوی دیگر  فشار های مردمی برای  نتیجه گیری عملکرد شور‌ا فشار مضاعفی  را به شهرداری وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تمرکز شورا بر شهرداری در اداره امور شهر،  توقع مردم از شهرداری را بالا برده تا جایی که مردم وظایف سایر دستگاه ها از جمله قطعی آب و افت فشار و یا قطعی برق را از شهرداری مطالبه می کنند.

شهردار مشکین دشت موضوع ساخت و ساز غیرمجاز را مهمترین مشکل و مقابله با  این معضل را اولویت شهرداری اعلام کرد و افزود: در حالیکه مشکین دشت از سال ۹۰ طرح جامع و طرح تفصیلی را به عنوان سند توسعه شهری  دارد، در این شهر ضوابط عجیبی ایجاد شده و   افراد به صلاحدید همدیگر به افزایش تراکم و  سطح اشغال اقدام می کنند.

وی افزود: به شکل غیر‌مجاز ساختمان‌های 9 طبقه در شهر ساخته‌اند و مقابله با این ساخت و سازها موجب شده است هجمه عجیبی از سوی برخی سازندگان، به شهرداری وارد شده است و برای رفع آن به هر راهی متوسل می شوند، تا جایی که این موضوع گاهی به تهدید مسئولان منجر می شود.‌

بغدادی با بیان اینکه  ساخت و سازهای غیرمجاز تعداد محدودی از افراد را منتفع و شهر و شهروندان را به مشکلات عدیده دچار می‌کند؛ اظهار کرد: کوچه نسترن در مشکین دشت در نتیجه ساخت و ساز غیر مجاز  عرض کم معبر و طول زیاد آن عبور خودروی حمل زباله را با مشکل مواجه کرده و در برخی مناطق افزایش تعداد طبقات و واحدهای ساختمانی موجب افت فشار آب و یا افت ولتاژ برق شده است. چرا که خدمات برای عده ای پیش بینی شده و پاسخگوی جمعیت کنونی نیست.‌ ضمن اینکه  پرداخت‌های شهرداری برای سازندگان غیرمجاز شفاف نبوده  است.

وی با تاکید بر ضرورت آگاه سازی مردم از حقوق شهروندی با کمک رسانه‌ها، گفت: مردم باید بدانند تحمیل تراکم اضافه به شهر، تضییع حقوق شهروندان و ظلم به شهر  است و  این موضوع باید به عنوان یک منکر در بین مردم  شناخته شود.

شهردار مشکین دشت توجه به اصول شهرسازی را جدی‌ترین نکته مورد  بحث شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: مشکین دشت در زمینه اصلاح معابر،  پیاده روسازی و اصلاح انهار به اقدامات  جدی نیاز دارد.‌ در برخی مناطق آثاری از ضوابط شهرداری مشاهده نمی‌شود که به دلیل قولنامه‌ای بودن اغلب املاک، در برخی محلات ۲۰۰ ساختمان با متراژ  ۵۰ یا ۶۰ متر ساخته شده که امکان زدن چاه فاضلاب نداشته و فاضلاب این جمعیت در جداول کوچه روان است و امنیت و سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

وی در ادامه تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام مشکین دشت را به عنوان یکی از اولویت های شهرداری، مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا سازه  سوله ورزشی شهرک بعثت با مساحت هزار مترمربع و اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان برپا شد که با تکمیل اعتبار آن به اجرا می رسد. ظرف یک هفته آینده در محله سراب برپایی سازه  سوله کشتی را خواهیم داشت که به اعتبار تکمیلی  نیاز دارد. تکمیل پیاده رو در ضلع شرقی بلوار امام  به عنوان مسیر سلامت نیز  امسال به اتمام می رسد.

شهردار مشکین دشت با اعلام این خبر که مشکین دشت از طریق بلوار جهاد به  فردیس  متصل می شود؛ اظهار کرد: محور جنوبی این پروژه  به  شهرداری مشکین دشت مربوط می شود که باجرای آن به جابجایی تیرهای برق و  تملک چند ملک وابسته است که امید واریم با همکاری دستگاه های ذیربط به اجرا برسد. همچنین با توجه به مطالبه مردمی  اجرای آسفالت بلوار شهدای ارتش دردستور کار قرار گرفت که با هماهنگی با آبفای شهری، پس از ترمیم شبکه آبرسانی، انجام  خواهد شد.‌

وی پروژه فرهنگسرای بعثت و پارک بانوان را از جمله پروژه های رها شده مشکین دشت ذکر کرد و گفت:  محل جانمایی شده با توجه به اشرافیت ساختمان های اطراف، محل مناسبی برای پارک بانوان نیست و در بودجه شهرداری اعتباری نیز  برای آن دیده نشده است و می تواند به عنوان پارک محله ای اجرا شود و در دسترس شهروندان قرار گیرد.

بغدادی آسفالت معابر شهری، اصلاح جداول، زیباسازی فضا و  مبلمان شهری و  جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی و زوائد بصری را از جمله برنامه های شهرداری مشکین دشت برشمرد و افزود: اگرچه نابسامانی در قیمت ها حضور پیمانکاران را به حداقل رسانده وکار ما را با مشکل مواجه کرده اما با تمام توان در جهت افزایش خدمت رسانی به شهروندان تلاش می کنیم. 

وی از افزایش  ۶ دستگاه اتوبوس با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی مشکین دشت خبر داد و افزود: زیباسازی و پاکسازی ایستگاه های اتوبوس سطح شهر آغاز شده و در چند روز آتی به پایان می رسد.

شهردار مشکین دشت با بیان اینکه  جای ادارات و مراکز  فرهنگی در این شهر خالی است؛ یادآورشد: شهرداری متولی فرهنگ نیست اما در تلاشیم  که در زمینه نهادینه شدن فرهنگ شهرنشینی و آموزش های مختلف در حوزه سهری  را با استفاده از فرهنگسراها فعال کنیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری مشکین دشت ساخت و ساز غیر مجاز شهردار مشکین دشت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خرس‌های گریزلی پستانداران سرسختی هستند که می‌توانند برخی از موجودات نسبتاً بزرگ را از بین ببرند. ویژگی منحصربه‌فرد این شکارچیان وحشی، فرصت‌طلبی‌شان است. بسیاری از حیوانات روی زمین در مبارزه با خرس گریزلی مغلوب می‌شوند. در سوی دیگر میدان نیز Titanoboa cerrejonensis قرار دارد، بزرگ‌ترین ماری که کره زمین به خود دیده است.

بزرگ‌ترین تفاوت میان خرس گریزلی و تایتانوبوآ را می‌توان در مورفولوژی، اندازه و روش حمله آن‌ها پیدا کرد. تایتانوبوآ یک مار منقبض‌کننده بسیار بزرگ با وزن بیش از هزار کیلوگرم و طول ۱۵ متر بود که از زیر خط آب و در لبه آب برای شکار کمین می‌کرد. در همین حال، خرس‌های گریزلی پستانداران بزرگ چهارپایی هستند که می‌توانند تا ۵۵۰ کیلوگرم وزن و تا ۳ متر طول داشته باشند. آن‌ها با استفاده از دندان‌ها، چنگال‌ها و قدرت بدنی که دارند به شکارهایی که در حین کاوش در محیط خود پیدا می‌کنند، با شرارت حمله می‌کنند.

تفاوت‌های این دو حیوان بسیار قابل‌توجه است و تأثیر زیادی بر روند مبارزه خواهد گذاشت؛ بااین‌حال آنچه گفته شد تنها مؤلفه‌های تأثیرگذار در این نبرد نیستند. برخی از تأثیرگذارترین مؤلفه‌های این مبارزه را می‌توان در اندازه، سرعت و روش‌های حمله یافت.

مقایسه ابعاد

تایتانوبوآ بزرگ‌تر از هر خرس گریزلی است که تا به امروز دیده شده است. بزرگ‌ترین خرس گریزلی که تابه‌حال پیدا شده، حدود ۵۴۴ کیلوگرم وزن داشته است. این خرس‌ها معمولاً حدود یک متر قد دارند، اما قد آن‌ها می‌تواند تا سه متر رشد کند. دراین‌بین تایتانوبوآ بیش از هزار کیلوگرم وزن داشت و تا ۱۵ متر قد می‌کشید. این خزنده طویل و سنگین بود و حتی می‌توانست به قطر یک متر برسد. جمجمه آن‌ها حدود ۴۰ سانتی‌متر طول داشته و درنتیجه اندازه این مار در مبارزه با خرس‌گریزلی یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

مقایسه سرعت

نقطه‌ضعف هر مار بسیار بزرگی آن است که وزن و اندازه کلی‌اش بر تحرک آن تأثیر می‌گذارد. در خشکی، تایتانوبوآ احتمالاً بسیار کند بود؛ به همین دلیل، بیشتر در آب یا در نزدیکی آن می‌ماند، جایی که بر اساس تخمین‌ها آناکونداهای بزرگ می‌توانستند بین ۸ تا ۱۶ کیلومتر در ساعت شنا کنند.

خرس‌های گریزلی هم بزرگ‌جثه‌اند اما در خشکی نیز بسیار سریعند. پاهای جلویی قدرتمندشان به این پستانداران اجازه می‌دهد تا زمانی که در حال شکار طعمه هستند با سرعت ۴۸ تا ۵۶ کیلومتر بر ساعت بدوند. آن‌ها می‌توانند به‌خوبی شنا کنند و در آب به سرعت ۴ تا ۹ کیلومتر در ساعت برسند.

مقایسه شیوه دفاعی

مار غول‌پیکر در محیط اطرافش به‌سختی قابل‌تشخیص بود و این ویژگی از آن محافظت زیادی می‌کرد. آن‌ها در آب‌های باتلاقی یا در پوشش گیاهی پنهان می‌شدند. بدن ضخیم آن‌ها نیز می‌توانست ضربات زیادی را تحمل کند. خرس‌های گریزلی نیز برای امن ماندن به اندازه خود متکی بوده و هستند. بدن آن‌ها با لایه‌های خز، پوست و چربی محافظت می‌شود که گاهی اوقات می‌تواند تا چندین سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. همچنین، خرس‌های گریزلی نمایش تهدیدآمیز ترسناکی دارند که باعث می‌شود اکثر موجودات از مقابلشان فرار کنند. درنهایت، گریزلی‌ها به اندازه کافی سریع هستند تا از بسیاری از انواع خطرات دور شوند.

مقایسه قابلیت‌های تهاجمی

خرس‌های گریزلی قدرت تهاجمی بالایی دارند. آن‌ها فقط از دندان‌ها یا پنجه‌های خود استفاده نمی‌کنند، بلکه ذره‌ای از قدرت عظیم خود را برای کوبیدن، بریدن، گاز گرفتن، تکان دادن و چرخاندن طعمه خود به اطراف استفاده می‌کنند تا شکار، جان بدهد.

در مقابل، تایتانوبوآ شکارچی تک‌ترفندی بود. آن‌ها حیوانات را نیش می‌زنند، شکار را ثابت نگه می‌داشتند، بدن‌شان را دور شکار می‌پیچیدند و باعث از کار افتادن سیستم گردش خون‌شان می‌شدند.

مقایسه درنده‌خویی

بزرگ‌ترین مار کره زمین، شکارچی کمین‌گری بود. تایتانوبوآ احتمالاً در لبه آب منتظر طعمه می‌نشسته و سپس آن را شکار می‌کرده است. خرس گریزلی بیشتر فرصت‌طلب است و هرچند بیشتر مواد گیاهی را می‌خورد، اما از شکار نمی‌ترسند.

مار غول‌پیکر یا خرس گریزلی؛ کدام‌یک در نبرد پیروز می‌شوند؟

بزرگ‌ترین مار کره زمین احتمالاً در مبارزه با خرس گریزلی در نزدیکی آب پیروز می‌شد، اما در مبارزه روی خشکی شکست می‌خورد. اگر مبارزه با کمین از آب شروع شود، خرس احتمالاً تسلیم قدرت منقبض‌کننده تایتانوبوآ خواهد شد و این مورد به‌ویژه اگر مار خرس را وارد آب می‌کرد، حتمی بود.

اگر مبارزه در خشکی شروع می‌شد، خرس گریزلی مزایای زیادی در برابر این مار داشت. خرس‌های گریزلی سریع‌تر و باهوش‌تر از تایتانوبوآ هستند و فوق‌العاده قدرتمندند. بااین‌حال، شک و تردیدهایی وجود دارد که آیا خرس گریزلی می‌تواند آسیب کافی به چنین موجود فوق‌العاده بزرگ و ضخیمی وارد کند، آن‌هم بدون اینکه در این فرآیند کشته شود.

در خشکی، تایتانوبوآ احتمالاً سعی می‌کند به سمت آب فرار کند. گریزلی سریع است، اما احتمالاً متوجه می‌شود که حمله به قسمت میانی ضخیم مار کارساز نیست. بااین‌حال، اگر گریزلی بتواند به سر مار حمله کند، می‌تواند برنده شود. ضربات قوی و گاز گرفتن جمجمه با آن آرواره سهمگین می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به بزرگ‌ترین مار وارد کند.

تصمیم‌گیری در مورد این نبرد بسیار دشوار است؛ به احتمال زیاد تایتانوبوآ در آب و خرس گریزلی در خشکی پیروز خواهند شد.

منبع: AZANIMALS

۵۴۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898342

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • برخی از سازمان‌های شهرداری اصفهان در حل مشکلات ناکارآمد هستند
  • مشکلات سیستم روشنایی بخشی از جاده مشکین دشت از زبان شهروندخبرنگار + تصاویر
  • مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند