Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مداخله در امور ایران از سوی سفرا یا هر شخص دیگری باید از سوی وزارت خارجه با واکنش صریح همراه باشد، گفت: دولت نباید صرفاً در این موارد به احضار یا تذکر بسنده کند.

وحید جلال‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارنظر سفارت آلمان در خصوص اجرای حکم قصاص در مورد یکی از مجرمان در ایران، اظهار کرد: این نوع اظهارنظرها مصداق دخالت بیجا در امور ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های ژنو که مربوط به موضوعات حضور سفرا و نمایندگان کشورهای دنیا در کشورهای مقصد است قوانین بین‌المللی داریم، افزود: در این قوانین به‌صراحت بیان شده که سفرا و نمایندگان کشورها حق ندارند در مسائل و موارد مختلف کشورهای دیگر دخالت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متأسفانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از زمان گذشته تاکنون عادت به دخالت در امور داخلی کشورها دارند، اضافه کرد: تعیین رئیس‌جمهور و ساقط کردن نخست‌وزیر از نمونه دخالت‌هایی بوده که در ایران در زمان شاهنشاهی رخ داده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در تلاش برای تحمیل سنت‌های دخالت‌های بیجای خود به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به رویکردهای انقلابی و ضد استعماری که رواج پیدا کرد این دخالت‌ها روزبه‌روز کمتر شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه دخالت اروپایی‌ها در موضوعات مرتبط با دستگاه قضا نیز در زمره دخالت‌های خارجی‌ها در امور ایران است، افزود: این نوع دخالت‌ها وظیفه وزارت خارجه را سنگین‌تر کرده ازاین‌رو این وزارتخانه نباید اجازه دهد که نمایندگان و سفرای کشورهای دیگر در تهران در امور داخلی کشور دخالت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه در خصوص دخالت‌های خارجی‌ها در امور داخلی کشور نباید صرفاً به احضار یا تذکر بسنده کند، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور وزیر خارجه بررسی خواهد شد.

جلال‌زاده با تأکید بر اینکه قطعاً وزارت خارجه و دولت باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها و دخالت‌های بیجا در امور جمهوری اسلامی واکنش مناسب نشان دهند، گفت: اظهارنظر سفیر آلمان در خصوص اعدام یکی از مجرمان در ایران نشان می‌دهد که این کشورهای مداخله کننده ایران را با کشورهای اقماری خود اشتباه گرفته‌اند ازاین‌رو باید وزارتخانه کشورمان آن‌ها را متوجه اشتباه خود کند.

انتهای پیام/4151/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت وزارت خارجه اعدام امور داخلی وزارت خارجه دخالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در خصوص راهکار تحقق شعار سال اظهار داشت: در این زمینه اولین مسئله، اعتقاد و ایمان آوردن مسئولانی است که دوست دارند همه چیز به ویژه اقتصاد، در ید قدرت و تحت مدیریت آنها باشد. بنابراین برای تحقق شعار سال، دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم باید به این موضوع ورود و به نحوی ریل‌گذاری کند که زمینه ورود بخش تعاونی‌ها و مردم در مباحث اقتصادی به وجود آید و این اصلی‌ترین بحثی است که باید اتفاق بیفتاد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، یادآور شد: ما در این زمینه قوانین کافی داریم و معضل اصلی اجرا نشدن درست قوانین است و باید تلاش کنیم که قوانین جنبه اجرایی به خودشان بگیرند و انجام شوند.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که تحقق شعار سال چقدر در کاهش مشکلات اقتصادی کشور تأثیر دارد، گفت: بخشی از مشکلات اساسی مردم به دخالت‌های نادرست دولت و دستگاه‌های عمومی در بخش اقتصاد و ورود آنها به این حوزه است که منجر به گرانی می‌شود، به طور مثال در حوزه مسکن و یا مباحث مربوط به تامین کالاهای اساسی و دلال‌هایی که در این میان وجود دارند، همه اشکالاتی است که وقتی کار به مردم واگذار نشود، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: ما در این زمینه قوانین خوبی داریم که باید اجرایی شود به طور مثال در بخش مسکن، ما قانون جهش تولید مسکن را داریم اما اجرایی نشده است و یا با وجود آنکه قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار را داریم اما دستگاه‌های مربوطه همچنان تعداد زیادی از مجوزهای کسب و کار را صادر نمی‌کنند و به مردم پاسخگو نیستند و وزارت اقتصاد نیز که وظیفه نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد، کاری انجام نمی‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که در روند اقتصاد کشور مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند