Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@22:33:59 GMT

برد ارزشمند پرسپولیس با چهره جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۰۶۹۲

برد ارزشمند پرسپولیس با چهره جدید

تیم فوتبال پرسپولیس به اولین برد خود در رقابت های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا رسید تا شانس خود برای صعود از گروه مقدماتی را افزایش دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۲:۳۰ امشب سومین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را مقابل التعاون عربستان در ورزشگاه الحنوب قطر برگزار کرد که  با یک گل به سود سرخپوشان به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاع خلیل زاده (۸۲) تک گل این دیدار را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

یحیی گل محمدی که ترکیب اصلی خود را به دلیل تغییر در لیست بازیکنانش در نقل و انتقالات تابستانی تغییر داده بود ترجیح داد به جای علی علیپور و مهدی ترابی که از این تیم جدا شدند عیسی آل کثیر و احسان پهلوان را بازی دهد.

همچنین حامد لک دروازه بان تازه وارد سرخپوشان نیز درون چارچوب دروازه این تیم قرار گرفت تا بار دیگر رادوشوویچ روی نیمکت این تیم جا خوش کند.

همچنین سعید آقایی مدافع چپ تازه وارد سرخپوشان نیز در جمع یازده مرد اصلی قرار گرفت تا این تیم با ترکیبی متفاوت نسبت به گذشته بازی کند.

پرسپولیس سعی داشت کنترل توپ و میدان را در اختیار بگیرد اما سرعت و قدرت بالای بازیکنان خط میانی و حمله التعاون باعث شد تا در برخی دقایق، شاگردان یحیی گل محمدی غافلگیر شده و اسیر ضدحمله شوند.

هرچه از زمان بازی گذشت نماینده عربستان جرأت بیشتری برای حمله کردن پیدا کرد تا حامد لک در دو مرحله موفق به نجات دروازه پرسپولیس شود.

عملکرد لک باعث بسته ماندن دروازه پرسپولیس در نیمه اول شد تا دو تیم بدون اینکه گلزن داشته باشند به رختکن بروند.

نیمه دوم با اصرار هر دو تیم بر مالکیت توپ در میانه میدان و انجام بازی سرعتی و درگیرانه آغاز شد.

پرسپولیس که سعی داشت با پاس های کوتاه و حرکت آرام رو به جلو راهی به دروازه نماینده عربستان پیدا کند در نیمه زمین خود با تعداد بازیکن بیشتری کار را دنبال کرد تا با استفاده از سرعت بالای بازیکنان خط حمله و هافبک های کناری خود بتواند به گل برسد.

رویکردی که قبل از شروع تعویض های یحیی با خروج عیسی آل کثیر و بشار رسن چندان ثمربخش نبود اما با تغییرات این مربی و حضور آرمان رمضانی در نوک خط حمله این تیم شاهد ارسال های بلند روی دروازه التعاون بودیم. ارسال هایی که در دقیقه ۸۲ برای پرسپولیس کرنر رقم زد تا این توپ در یک رفت و برگشت به شجاعخلیل زاده رسیده و او با شوت دقیق خود بتواند گلزنی کند.

گلی که تا پایان با فشار بالای التعاونی ها هم جبران نشد تا یحیی با پرسپولیس به اولین برد خود در آسیا برسد.

پرسپولیس با این پیروزی ۴ امتیازی شد تا همچنان یکی از شانس های صعود در گروه C پس از الدحیل قطر و التعاون عربستان محسوب شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فوتبال التعاون عربستان پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی

به گزارش "ورزش سه"، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیش‌ازظهر دیروز 2حکم محرومیت پرسروصدا برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس صادر کرد و بازی‌های حساس این دو تیم در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر را کاملا تحت‌الشعاع این محرومیت‌ها قرار داد. در هفته آینده لیگ برتر سرخابی‌های مدعی قهرمانی باید با تیم‌های سوم و چهارم جدول یعنی سپاهان و تراکتور دیدار کنند و خیلی‌ها اعتقاد دارند نتیجه این دو بازی می‌تواند سرنوشت قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را تا حدود زیادی مشخص کند.

این دو بازی، سخت‌ترین مسابقات باقی مانده برای پرسپولیس و استقلال هستند و حالا با حکم کمیته انضباطی هر دوی این تیم‌ها باید مسابقه را در غیاب یکی از بازیکنان اصلی و تأثیرگذار خود آغاز کنند.

در استقلال، کاپیتان و دروازه‌بان تیم یعنی سیدحسین حسینی در ادامه ماجراهایی که هوادارشان در اراک برای او پیش آورد، از حضور در یک بازی محروم شده است. در پایان دیدار استقلال و آلومینیوم که با ورود یک هوادار خانم به زمین همراه شد، کمیته انضباطی حکم به جریمه ۳۰۰میلیونی حسینی داد و او را یک جلسه به‌صورت تعلیقی از همراهی تیمش محروم کرد. یک هفته بعد در پایان دیدار با شمس‌آذر و پس از صحبت‌های کاپیتان استقلال، شایعاتی پیرامون اجرایی شدن محرومیت حسینی در رسانه‌ها مطرح شد و در نهایت نیز این رأی روز گذشته اعلام و اجرایی شد. در بخشی از حکم کمیته انضباطی آمده «فعل حسینی از مصادیق رفتار توهین‌آمیز تشخیص داده شده است.» به همین دلیل یک جلسه محرومیت تعلیقی او فعال شده و 30میلیون تومان جریمه نقدی هم به 300میلیون تومان قبلی اضافه شده است.

همچنین اسماعیلی‌فر، مدافع پرسپولیس به‌دلیل حرکت توهین‌آمیزش در شادی بعد از گل مقابل نفت به یک جلسه محرومیت و 40میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

با وجود اینکه پرسپولیس جمعه این هفته باید در جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک برود، اما محرومیت دانیال در بازی هفته آینده لیگ برتر مقابل سپاهان اجرا خواهد شد. این نکته‌ای است که برخی از پرسپولیسی‌ها به آن انتقاد دارند و معتقدند اسماعیلی‌فر نباید از بازی بزرگ پرسپولیس در لیگ محروم شود.

 پول زور بده!
در حکم محرومیت هر دوی این بازیکن‌ها، یک جریمه 60میلیون تومانی هم برای باشگاه آنها منظور شده که در نوع خودش اتفاق جالبی است. کمیته انضباطی در حکم سیدحسین حسینی آورده: «باشگاه استقلال تهران به‌لحاظ تحقق مسئولیت تضامنی درخصوص این تخلف و عدم نظارت بر مصاحبه ‌صورت‌گرفته وفق ماده 50 مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ 60میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می‌گردد.» یعنی به زعم کمیته انضباطی، باشگاه باید مراقبت می‌کرد که حسینی در مصاحبه بعد از بازی‌اش آن جملات را به‌کار نبرد!

این موضوع درباره دانیال اسماعیلی‌فر و سرخ پوشان جالب‌تر هم هست. باشگاه پرسپولیس از کجا می‌توانست پیش‌بینی کند که دانیال قرار است چنین حرکتی انجام دهد و چگونه می‌توانست در میانه مسابقه مانع او شود؟

گویا برای کمیته انضباطی، اعمال جریمه نقدی و درآمدزایی از این طریق خیلی مهم‌تر از وجه بازدارندگی احکام است و اولویت برای این کمیته کسب درآمد هر چه بیشتر است.

خالدآبادی، جانشین کاپیتان
محرومیت حسینی و اسماعیلی‌فر قطعا استقلال و پرسپولیس را به دردسر خواهد انداخت و این 2نفر تقریبا چهره‌های بی‌جانشین 2تیم صدرنشین هستند.

حسینی این فصل در تمام بازی‌های استقلال در لیگ و حذفی به میدان رفته و ذخیره او حتی یک دقیقه هم درون دروازه نایستاده است. محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان دوم استقلال همان کسی است که در تیم ملی امید دروازه‌بانی می‌کرد و فصل گذشته هم با پیراهن باشگاه هوادار 16بازی در لیگ برتر انجام داد، اما ورود به باشگاه استقلال، روند بازی‌های این دروازه‌بان جوان را متوقف کرد و او دیگر در هیچ مسابقه‌ای به زمین نرفت.

خالدآبادی دروازه‌بان بی‌کیفیتی نیست، اما شاید دوری چندماهه از میادین او را از آمادگی دور کرده باشد که این نکته را باید در جریان بازی با تراکتور مشاهده کرد. سال گذشته مصدومیت حسینی در مقطع مهمی از فصل فرصت بازی را به علیرضا رضایی سپرد و ناآمادگی او در آن مقطع کار دست استقلالی‌ها داد. حسینی امسال با 14کلین‌شیت طی 24بازی رکورددار کلین‌شیت در فصل جاری است و غیبتش در این مسابقه به دروازه‌بان تیم رقیب یعنی حسین پورحمیدی فرصت می‌دهد به رکورد او برسد. 

 وحدت یا فرشاد
همچون حسینی در استقلال، دانیال اسماعیلی‌‌فر هم در پرسپولیس یک مهره تأثیرگذار و اغلب بدون جانشین است. او در این فصل 23بار برای پرسپولیس به زمین رفته و یک گل و 4پاس‌گل حاصل کارش در این بازی‌هاست. دانیال از 24بازی پرسپولیس در این فصل فقط دیدار با استقلال خوزستان را از دست داده که پرسپولیسی‌ها در غیاب او با این حریف قعر جدولی به تساوی 2-2رسیدند.

به جای دانیال، در بازی با سپاهان احتمالا وحدت هنانوف مدافع راست پرسپولیس خواهد بود. اگرچه فرشاد فرجی هم توانایی بازی در این پست را دارد و باید دید اوسمار ویرا کدام بازیکن را برای قرارگرفتن در این پست ترجیح می‌دهد.
منبع: همشهری

دیگر خبرها

  • حمله به دروازه در تمرین پرسپولیس بدون کاپیتان
  • بازی مرگ و زندگی با نقش‌آفرینی ذخیره‌های بیرانوند
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • علیرضا بیرانوند بالاخره با دست بدون گچ (عکس)
  • برد ارزشمند سپاهان و ذوب آهن برابر ملوان و آلومینیوم
  • پرسپولیس با چهره متفاوت مقابل آلومینیوم
  • یک لشکر گلر پشت سر رفیعی
  • درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم
  • رفیعی 140 برابر ارزان‌تر از رادوشوویچ!