Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محمدرضا کلامی در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: با توجه به تاثیر نهاده‌های کشاورزی مانند کود و سم بر محصولات کشاورزی به خصوص محصولات باغی، مصوب شد که بانک مرکزی تامین ارز نهاده های پایه مانند کود و سم را با اولویت ویژه انجام دهد.

*سود حداکثری از  خرید میوه توسط تجار کشورهای همسایه 

وی گفت: با توجه به دریافت اخباری مبنی بر ورود تجار کشورهای همسایه به کف بازار استان‌های ما برای خرید محصولات کشاورزی سیب و پرتقال به قیمت سر درخت و صادرات این محصولات به اسم خودشان، اتاق‌های بازرگانی و تعاون مکلف شدند تا با برگزاری جلسات تخصصی راهکار قانونی برای تأمین حداکثر سود صادرات برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را به کارگروه تنظیم بازار ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار ، برای اینکه مقادیر افزایش صادرات در قالب نرخ ارز تأثیرگذار در بازار، باعث افزایش قیمت این محصولات برای مصرف کننده نشود، کارگروهی مکلف به رصد و پایش شده آن شده است.

*ذخیره سازی سیب و پرتقال برای کمک به باغدار

کلامی با اشاره به اینکه برای حمایت از تولیدکننده، مصرف کننده و فعالان اقتصادی به وضع عوارض صادراتی نیز در صورت لزوم توجه خواهد شد، خاطر نشان کرد: طرح ذخیره سازی سیب و پرتقال را هر ساله به منظور حمایت از تولید کننده در فصل برداشت انجام می دهیم. بنابراین وقتی دولت بعنوان یک عامل کمی به بازار ورود می‌کند و خرید انجام می‌دهد، قاعدتا افزایش تقاضا محسوب می شود و با افزایش قیمت سر درخت برای باغدار سودمند خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: طبق گزارشی که وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ستاد تنظیم بازار ارایه کرد، خوشبختانه در سال جاری، تولید پرتقال حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت. همچنین،در زمینه انواع پرتقال ناول، والنسیا، خونی و سایر اقلام حدود سه میلیون و 471 هزار تن تولید خواهیم داشت که نسبت به سه میلیون تن تولید پارسال، شاهد رشد حدود 15 درصدی خواهیم بود.

 وی در پایان گفت: تولید سیب نیز نسبت به سال گذشته حدود یک درصد افزایش هواهد یافتکه امیدواریم با این رشد ، بازار نیز متعادل شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار