Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور شامگاه سه‌شنبه در بازدیدی از باند فرودگاه جزیره کیش با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه‌های هواپیماسازی در مدل‌های ایرباس، ام‌دی، ۳۳۷ فعال است و حتی صنعت بدون سرنشین، هلی‌کوپترها و ویتورها از برنامه‌های آینده این شرکت است، اظهار داشت: در حال تولید ۸ مدل از هواپیما هستیم و تلاش می‌کنیم در این صنعت به ارائه خدمات پایدار برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدام مهم نیاز به یک پشتیبانی پایدار دارد که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با بیان اینکه این منطقه از نظر حمل و نقل ترکیبی و ارتباطات سریع با جزایر دیگر زیرساخت‌هایی دارد که برای تردد مسافران توسط شاتل دو ساعته در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه در دهه فجر از ترابری سبک قصد رونمایی داریم این مهم می‌تواند برای حمل و نقل ترکیبی سبک در این منطقه کاربردی باشد.

خواجه‌فرد با اشاره به اینکه نوع و ماهیت صنعت هوایی به گونه‌ای هست که توسعه پایدار ایجاد می‌کند، عنوان داشت: تلاش بر این هست تا عید نوروز امسال بتوانیم مسیر ترکیبی را ایجاد کنیم و آموزش‌های لازم در این خصوص برای پرسنل برگزار شود.

آمادگی 3 شرکت برای سرمایه‌گذاری در هندورابی

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این بازدید با بیان اینکه این جزیره با محوریت گردشگری و بر اساس طرح جامع در نظر گرفته شده است، افزود: جزیره هندورابی به‌عنوان منطقه‌ای که از نظر جذابیت‌های گردشگری منطقه‌ای با طبیعت بکر است، با راهبری مدیرعامل فعلی سازمان، اقدامات زیرساختی و بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط مشاورین مجرب و توانمند تهیه و مورد استقبال بسیار خوب فعالان اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مساحت این منطقه محدود است و ترددهای هوایی با محوریت گردشگری عملیاتی خواهد شد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه را استثنایی عنوان کرد و گفت: خارج از نگاه‌های اقتصادی، کسی که قصد سرمایه‌گذاری دارد می‌تواند از مجوز ساخت سایت هلی‌کوپتری که بیشتر از ۷ آشیانه طبق طرح جامع دیده نشده است، بهره‌مند شوند که تاکنون سه شرکت آمادگی خود را جهت سرمایه‌گذاری اعلام کرده است.

دکل تلفن همراه در هندورابی نصب می‌شود

در این بازدید امیر ترکاشوند مدیر جزایر اقماری کیش با بیان اینکه این منطقه در طرح جامع به‌عنوان یک جزیره طبیعت‌محور تعریف شده است، اظهار داشت: ۱۳ بسته سرمایه‌گذاری در قالب تفریحات دریایی، هتلینگ و خدمات گردشکری در نظر گرفته شده است که سالانه به‌طور متوسط ۲۰۰۰ نفر به‌صورت خودجوش در ایام نوروز و اواخر سال به این جزیره سفر می‌کنند.

ترکاشوند در خصوص اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمات تلفن همراه در جزیره هندورابی، افزود: اقداماتی در زمینه فیبر نوری صورت گرفته و طی مذاکراتی با مخابرات، در آینده نزدیک دکل تلفن همراه در این جزیره نصب و راه‌اندازی خواهد شد و همچنین آب مورد نیاز این منطقه به میزان ۳۰۰ متر مکعب و بیش از نیاز این منطقه تولید و آبیاری فضای سبز نیز از آب شیرین تامین می‌شود.

وی گفت: جزیره هندورابی ۱۰۹ نفر جمعیت دارد و دارای ۲ کلاس درس با ظرفیت ۲۰ نفر دانش آموز و ۳۵ نفر نیروی نظامی و انتظامی در این منطقه مستقر است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه پایدار گردشگری سرمایه گذاری صنعت کیش سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم

ایسنا/هرمزگان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ترافیک سنگین یک ماهه در مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی قشم، نشانگر اهمیت این منطقه مهم گردشگری ایران دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، ادریس راموز امروز ۲۶ فروردین در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: آمار ثبت شده از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین امسال یعنی پایان تعطیلات عید سعید فطر، نشان از ورود افزون بر ۹۴۷ هزار گردشگر در آسمان، زمین و دریایی قشم دارد.

وی افزود: سهم ورود گردشگران به همراه خودرو از مسیر بندر پهل به بندر لافت، ۷۰۱ هزار و ۸۵۰ نفر بود و در این مدت ۱۷۴ هزار و ۲ دستگاه وسایل نقلیه شخصی و عمومی از جمله ماشین های سنگین و اتوبوس با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا (لندینگ کرافت‌ها) به این جزیره وارد شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در این بازه زمانی همچنین ۱۸۲ هزار و ۹۱۴ گردشگر از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم به جزیره زیبای قشم وارد شدند.

وی یادآور شد: سهم سفر هوایی گردشگران به قشم در این مدت به رقم ۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر رسید که این میزان سفر از طریق آسمان قشم با فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، ساری و دو خط بین‌المللی مسقط و دُبی ثبت شده است.

روی خوش گردشگران به ظرفیت‌های طبیعی جزیره

راموز بیان کرد: حضور قریب به اتفاق میهمانان جزیره در سایت‌های ویژه گردشگری نشان از اقبال و روی خوش انان به ظرفیت‌های طبیعی و خدادای جزیره جهانی قشم دارد.

وی افزود: ژئوسایت‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در قشم همانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، خلیج دلفین‌ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره تندیس‌ها، کور کورا کوه، سایت ‌تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در این بازه زمانی مورد توجه بیشتر گردشگران بود.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، سواحل زیبای قشم، موزه ژئوپارک با بیش از ۳۵۰۰ جانور تاکسیدرمی شده، غار خوربس، بنای تاریخی شهر قشم، قلعه نادری و چاه‌های تلو در لافت به همراه ورزش‌هار دریایی، ساحلی و هوایی هم با اقبال خوب گردشگران همراه بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به قشم
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم
  • اهدای ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط خیر قشمی
  • ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صنعت نوغانداری بابل
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت