Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن آل هاشم روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: تولیدات عشایر آذربایجان شرقی در مدت سپری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد:  بارش های بهاری و پرداخت تسهیلات برای تامین دام سبک و سنگین عامل افزایش تولیدات عشایر آذربایجان شرقی است.

مدیرکل امور عشایرآذربایجان شرقی اضافه کرد: عشایر آذربایجان شرقی بیش از ۱۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۲ هزار تن شیر، ۱۶ هزار تن پشم و ۹ هزار متر مربع ورنی تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آل هاشم، جمعیت دامی عشایر آذربایجان شرقی را یک و نیم میلیون راس برشمرد و گفت: جمعیت ۲ درصدی عشایر ۲۰ درصد گوشت، شیر و فرآوده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیت عشایر آذربایجان شرقی در فصل ییلاق ۱۳ هزار و ۲۹۷ خانوار ودر فصل قشلاق ۸ هزار و ۹۷ خانوار هستند و در فصل ییلاق ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان به ییلاق‌های آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اخبار کنکور عشایر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • ضرورت هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود