Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اواسط ماه ژوئیه تالاب‌های دورافتاده در منطقه غرب مرکزی برزیل در حال سوختن است و در پی آن، ویرانی گسترده‌ای به وسعتی بیشتر از شهر نیویورک بر جای مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمی از دامپزشکان، زیست شناسان و راهنمایان محلی در اواخر ماه اوت وارد این منطقه شدند و با عبور از جاده خاکی ترانس-پانتانال با کامیونت به دنبال نجات جانوران آسیب دیده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این کارشناسان، جگوارها در بیابان‌های درگیر آتش‌سوزی، گرسنه و تشنه مانده و دچار آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی شده‌اند. همچنین لاشه حیوانات زیادی که در این آتش‌سوزی تلف شده‌اند در این منطقه دیده می‌شود.

این آتش‌سوزی عظیم یکی از هزاران حریقی است که در سال جاری میلادی (2020) در پانتانال برزیل، بزرگترین تالاب جهان، رخ داده و این درحالیست که دانشمندان نگران‌اند این آتش‌سوزی‌ها با توجه به تغییرات اقلیمی به یک روند عادی جدید تبدیل شود و آتش‌سوزی‌های ناشی از این تغییرات از کالیفرنیا تا استرالیا نیز گسترده است.

پانتانال از همتای معروف خود، جنگل آمازون، کوچکتر و کمتر شناخته شده است اما آب‌های معمول منطقه و موقعیت استراتژیک آن که بین جنگل‌های بارانی، علفزارهای وسیع برزیل و جنگل‌های خشک پاراگوئه قرار دارد، آن را به زیستگاهِ خوبی برای سکونت حیوانات تبدیل کرده است.

زیست شناسان می‌گویند این آتش‌سوزی‌ها اکنون یکی از متنوع‌ترین زیست بوم‌های موجود در کره زمین را تهدید می‌کند. پانتانال زیستگاه تقریباً ۱۲۰۰ گونه جانوری مهره‌دار است از جمله ۳۶ گونه که در معرض خطر انقراض قرار دارند. همچنین دشت‌های وسیع و سرسبز آن با ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در برزیل، زیستگاه پرندگان نادر بال و متراکم‌ترین جمعیت جگوارهای جهان است.

آتش‌سوزی در این تالاب‌ها موضوع جدیدی نیست. برای دهه‌ها دامداران از شعله‌های آتش برای برگرداندن مواد مغذی ارزان به خاک و تجدید مرتع برای گاوهای گوشتی خود استفاده کرده‌اند. اما آن شعله‌های آتش که در اثر خشکسالی به وقوع می‌پیوست اکنون با نیرویی تاریخی زبانه کشیده و در سراسر دشت‌، گیاهان خشک شده را به آتش می‌کشد. ماهواره‌های ناسا نشان می‌دهد بزرگترین آتش‌سوزی‌های پانتانال در سال جاری چهار برابرِ بزرگترین آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون برزیل است.

طبق تجزیه و تحلیل دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، ۲۳ هزار و ۴۹۰ کیلومتر مربع معادل تقریباً ۱۶ درصد از پانتانال از ۶ سپتامبر در آتش سوخته که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع:ایسنا

منبع: دانا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين

ایتنا - بیت‌کوین بعد از مدتی نزول اندکی افزایش یافت.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۸ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب به ۶۴هزار و ۱۹۶.۳۸ دلار معامله می‌شود که این رقم ۷.۰۹ درصد کمتر از هفته گذشته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز سه درصد افزایش یافته و به ۳۱۱۹.۸۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱۱.۳۰ درصد کاهش یافته است.
ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲۶۲ و ۳۷۳ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۹.۲۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است که  ۷.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و  ۹۰۶.۷۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۸ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۹۲.۳۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۴۲.۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۷۱ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۰.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۴۹۸۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۴۰ درصد کاهش
۸ – تون کوین
قیمت: ۶.۵۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۰۵ درصد کاهش
۹- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۱.۸۲ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی