Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرام که در وین پایتخت اتریش به سر می برد، با خانم «غدا والی» مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد، دیدار و گفتگو کرد. 

بهاروند در این دیدار با اشاره به خسارات مالی و انسانی ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر، خواهان توجه جدی تر جامعه جهانی و دفتر مقابله به معضل مواد مخدر و تقویت ظرفیت ها و منابع حمایتی از کشورهایی نظیر ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، وی با انتقاد از تحریم های غیرقانونی و یکجانبه، از تاثیر آن ها بر ظرفیت های مقابله با مواد مخدر سخن گفت و تاکید کرد: ضمن ضرورت انجام تلاش ها برای برداشتن چنین تحریم های ظالمانه ای، باید به طور همزمان تدابیری اتخاذ شود تا تجهیزات لازم برای مقابله با مواد مخدر و قاچاق انسان، در اختیار کشورهای نیازمند قرار گیرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به پدیده قاچاق انسان پرداخت و پیشنهاد کرد تا تلاش مشترک سه جانبه ای بین ایران، افغانستان و دفتر مقابله، از جمله با هدف تقویت پاسگاه ها و پلیس مرزی، صورت گیرد.

بهاروند همچنین به برنامه های قوای سه گانه برای مبارزه با جرم و فساد اشاره کرد و افزود: اعاده اموال ناشی از فساد یا سرقت توسط مجرمانی که از ایران فرار کرده و ‌‌در بهشت امن کشورهای غربی حضور دارند، موضوعی است که باید مورد توجه جدی دفتر مقابله قرار گیرد.

خانم والی نیز با اعلام آمادگی برای تقویت همکاری های مشترک در جهت مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان، اظهار داشت: ایران، کشور مهمی برای دفتر مقابله است و اقدامات گسترده ای در حوزه مقابله با موادمخدر و جرایم مرتبط با آن انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر توسط ایران قابل تحسین است، گفت: اعاده اموال ناشی از فساد، موضوع مهمی برای دفتر مقابله است و مبنای حقوقی نیز برای همکاری در این حوزه، در کنوانسیون مبارزه با فساد وجود دارد و دفتر مقابله آماده است تا در این زمینه، با کشورهای علاقمند همکاری کند.

به گزارش فارس، بهاروند همچنین روز سه شنبه با رافایل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مواد مخدر دفتر مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند

سرهنگ عبدالرضا خجسته گفت: شب گذشته مرد جوانی به علت مسمومیت شدید ناشی از مواد مخدر به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد منتقل و موضوع از طریق عوامل انتظامی به مرکز ۱۱۰ گزارش شد.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران کلانتری امام رضا(ع) در بیمارستان مشخص شد، جوانی ۲۵ ساله که از یکی از استان های جنوب شرق کشور قصد انتقال مواد مخدر به روش بلعی به شهر مشهد را داشت، به علت بازشدن بسته های مواد مخدر دچار مسمویت شدید شده بود.

فرمانده انتظامی ثامن ادامه داد: مرد جوان پس از انتقال به اتاق عمل با تلاش کادر درمان از مرگ حتمی نجات یافت و ۱۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از معده‌اش خارج شد.

خجسته بیان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد و متهم تا بهبودی در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر نظر پلیس بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • جمع‌آوری ۲۳۳ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • ۲۱۹ کیلو مواد مخدر در بیرجند کشف شد