Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:31:28 GMT

کرونا سیستم مغز و اعصاب را درگیر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۳۳۰۱

کرونا سیستم مغز و اعصاب را درگیر می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آقامیری متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام حسین در مورد ارتباط ویروس کرونا و بیماری های دستگاه عصبی اظهار کرد: با فراگیری ویروس کرونا بین ۲ تا ۵ درصد ریسک ابتلا به سکته مغزی در افراد افزایش پیدا کرده است. تمام افراد به خصوص جوانان بدون داشتن ریزفاکتور‌های جدی برای سکته‌های مغزی دچار این عارضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مهمترین عارضه‌ای که در خصوص ویروس کرونا در سیستم اعصاب دیده شده،  همراهی ویروس کرونا و سکته‌های مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح  کرد: ما در دوره همه گیری ویروس کرونا مشاهده کردیم که بیماران جوان بدون هیچ علائم خاصی دچار سکته‌های مغزی شده‌اند، طبق شواهد سکته‌های این افراد از نوع سکته‌هایی بوده که عروق خونی بزرگی را درگیر کرده است.

آقامیری بیان کرد: عارضه دیگری که بر اثر ویروس کووید ۱۹ می‌تواند در افراد رخ دهد این است که کرونا باعث می‌شود که خود بدن سمومی را تولید کند که به آن اینترلوکین می‌گویند. اینترلوکین‌ها به سلول‌های مغزی می‌رسد و سبب ایجاد یک نوع مسمومیت مغزی می‌شود که به انسفالوپاتی معروف است؛ در چنین شرایطی بیمار احساس گیجی می‌کند و یا حتی دچار کاهش سطح هوشیاری شود.

او گفت: ویروس کرونا می‌تواند به اعصاب محیطی فرد تهاجم کند وسبب ایجاد نوروپاتی در بدن شود که در نهایت ضعف در اندام‌ها را به همراه خواهد داشت. این سه عارضه از عوارض اصلی بودند که ویروس کرونا می‌تواند در سیستم اعصاب مرکزمحیطی فرد بیمار ایجاد کند.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این افراد به ویروس کرونا نیز مبتلا بوده اند، به همین خاطر به نظر می‌رسد که بین ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بروز سکته مغزی به خصوص سکته‌هایی که با درگیری عروق بزرگ مغز همراه هستند ، رابطه‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید

کرونا خطر بیماری‌های مغزی را افزایش می‌دهد چگونه ویروس کرونا منجر به سکته مغزی و قلبی می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سکته مغزی علائم سکته مغزی ویروس کرونا مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید