Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:08:45 GMT

جایگاه‌های سوخت در اهواز دارای تاییدیه ایمنی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۳۳۸۴

جایگاه‌های سوخت در اهواز دارای تاییدیه ایمنی هستند

نعمت‌الله نجفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با رد ادعای رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مبنی بر اینکه بیشتر جایگاه‌های سوخت در اهواز تاییدیه ایمنی ندارند افزود:شرکت متبوع قبل از شروع ساخت جایگاه سوخت همه استعلام‌ها را از شهرداری ، محیط زیست ، گاز ، آب ، برق و به تازگی اداره کار دریافت می‌کند و بر همین اساس مقدمات ساخت جایگاه را شروع می‌کند و پس از پایان ساخت جایگاه تاییدیه ایمنی را نیز دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نظارت بر موارد ایمنی جایگاه های سوخت به طور مستمر توسط کارشناسان ایمنی شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز با هدف حفظ جان شهروندان و خودروها صورت می‌گیرد افزود:جایگاه‌های سوخت به دلیل اینکه از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردارند موارد و نکات ایمنی را در بالاترین سطح در آنان رعایت می شود.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با اشاره به وقوع برخی آتش سوزی‌ها در جایگاه‌های سوخت و گاز سی.ان.جی در اهواز اظهار داشت: مسبب و علت اصلی حوادث آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت بدون استثناء از ناحیه خودرو بوده است بنابراین مسوولان و دستگاه‌های نظارتی باید ایمنی خودروها را جدی بگیرند تا در زمان سوخت‌گیری با آتش سوزی و انفجار رو به رو نشوند.
نجفی افزود: همه موارد آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت توسط عوامل و کارگران جایگاه های سوخت حتی بدون کمک گرفتن از سازمان آتش نشانی صورت می گیرد که این نشان می دهد امکانات و لوازم مهار آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت وجود دارد و این وسایل به صورت مستمر مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
وی گفت: جایگاه‌های سوخت و کارکنان و کارگران شاغل در آنان در برابر حوادث نیز بیمه حوادث هستند.
نجفی با بیان اینکه نحوه حریق در فراورده‌های نفتی و جایگاه های سوخت با سایر موارد آتش سوزی متفاوت است اظهار داشت: کارگران جایگاه‌های سوخت به صورت مستمر در باره اطفاء حریق آموزش می بینند و در صورت بروز حوادث آتش سوزی که از ناحیه غیر از جایگاه است مهارت لازم را برای مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از سرایت آن دارند.
به گزارش ایرنا رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اخیرا گفته است بیشتر جایگاه‌های سوخت در اهواز تاییدیه ایمنی ندارد و همین موضوع بسیار مهم در زمان بروز حادثه احتمالی، صدمات و خسارت جدی به همراه دارد.
ابراهیم قنبری مدعی شده طبق دستورالعمل‌های ایمنی جایگاه‌های سوخت نباید در کنار مکان‌های مسکونی باشد این در حالی است که بسیاری از جایگاه‌های سوخت در اهواز در کنار مناطق مسکونی ساخته شده‌اند  ضمن آنکه بسیاری از جایگاه‌های سوخت فاقد وسایل ایمنی هستند و در زمان بروز حوادثی همچون آتش‌سوزی و یا انفجار امکان عکس‌العمل و مهار حادثه را ندارند.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان در پاسخ به این ادعای رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:خودروها باید دسترسی آسان به جایگاه‌های سوخت داشته باشند و فاصله آنان با منازل مسکونی بر اساس استاندارد مورد نظر صورت می گیرد ضمن آنکه هیچ یک از موارد آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت و گاز سی ان جی به خانه‌های مسکونی سرایت نکرده است.
بر اساس اعلام نظر کارشناسان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز علت بروز حریق در جایگاه‌های سوخت ، فقدان ایمنی کافی خودروها هنگام سوخت‌گیری است.

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی بنزین خوزستان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی بنزین خوزستان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آتش نشانی آتش سوزی بنزین خوزستان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اخبار کنکور آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز آتش سوزی در جایگاه های سوخت جایگاه های سوخت در اهواز پخش فراورده های نفتی جایگاه های سوخت سازمان آتش نشانی تاییدیه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌رغم وجود جایگاه برجسته‌ کشور در کمیت تولیدات علمی حوزه‌ ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی، کیفیت این تولیدات نسبت به متوسط منطقه‌ای و جهانی پایین‌تر است.

در رابطه با این موضوع، پژوهشگران مطالعه‌ای انجام داده‌اند که در این مطالعه ضمن تعیین کشور‌های قوی، متوسط و ضعیف منطقه، مشخص شد که رابطه‌ی بین شاخص‌های استنادات و تولیدات علمی نسبت به تمامی رابطه‌های دو به دویی در شاخص‌های منتخب بیشتر است.

* وضعیت کلی تولید علم در جهان

پژوهش حاضر جهت تعیین جایگاه ایران در انتشارات علمی حوزه‌ ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی انجام شده است و اهداف دیگر آن تعیین وضعیت کلی تولید علم جهان، خاور‌میانه و ایران، شناسایی الگو‌های تالیف تولیدات علمی جهان، خاور‌میانه و ایران، شناسایی میزان همکاری‌های علمی ایران با کشور‌های خاورمیانه و جهان، و بررسی ارتباط بین شاخص‌های تولیدات علمی، استنادات، همکاری‌های علمی منطقه‌ای و همکاری‌های علمی فرا منطقه‌ای با یکدیگر هستند.

این پژوهش از نوع کاربردی و با استفاده از شاخص‌های علم‌سنجی و جامعه پژوهش ۳۰۶۲۲ مدرک حوزه‌ ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی کشور‌های خاور‌میانه طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ است. در آن برای تعیین جایگاه کشور‌ها و روابط بین شاخص‌ها از تحلیل عامل اکتشافی و ماتریس همبستگی و پایگاه سایول استفاده شده است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که به ترتیب کشور‌های ایران، ترکیه، و عربستان در شاخص‌های تولیدات علمی، استنادات، همکار‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و همکاری کل جزو کشور‌های قدرتمند اطلاعاتی منطقه محسوب شدند؛ و به‌جهت تعیین جایگاه در منطقه، شاخصِ استنادات نسبت به سایرین بیشترین وزن را داشت.

از منظر جایگاه، ایران در ایمنی شناسی و میکروب شناسی، رتبه قابل قبولی در سطح منطقه و در میان کشور‌های دیگر به دست آورده است و رقابت ایران باکشور‌های ترکیه و عربستان مشهود است

بر اساس یافته‌های این پژوهش، ایران در شاخص‌های تولیدات علمی و استنادات به‌ترتیب با ۴۳.۶۳% و ۳۳.۷۶% رتبه اول، در شاخص همکاری‌های منطقه‌ای با ۴۳.۶۳% رتبه سوم، در شاخص همکاری‌های فرامنطقه‌ای با ۲۳.۵۶% رتبه دوم و در شاخص همکاری کل با ۲۲.۱۲% رتبه دوم را دارد.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که از منظر جایگاه، ایران در ایمنی شناسی و میکروب‌شناسی، رتبه قابل قبولی در سطح منطقه و در میان کشور‌های دیگر به دست آورده است و رقابت ایران باکشور‌های ترکیه و عربستان مشهود است.

* نحوه محاسبه جایگیری کشور‌های منطقه در آمارها

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که وضعیت جایگیری کشور‌های منطقه در آمار کشور‌های قدرتمند، وابسته به وضعیف مطالعاتی منطقه بر اساس هر شاخص است و هر کشور با توجه به ظرفیت‌های خود عملکرد متفاوتی داشته است که اصولابه تصمیم‌های کلان و قوانین علمی و پژوهشی مربوط به کشور بر می‌گردند. برای مثال در اسناد بالادستی ایران، یکی از شاخص‌های اصلی، رسیدن به جایگاه بالا در تولید علم است و رتبه خوب ایران در این راستا، می‌تواند متأثر از این سیاست باشد.

به طور کلی وجود چهار کشور ایران.ترکیه، عربستان، و امارات متحد عربی در بالای جدول رتبه بندی، آن‌ها را در زمره کشور‌های قدرتمند اطلاعاتی منطقه در حوزه‌های مورد بررسی، قرار داده است و این برتری می‌تواند متأثر از وضعیت اقتصادی مطلوب‌تر، تمرکز بر خودکفایی و ارتقای علمی، سیاست‌گذاری و ارتباطات علمی مناسب در آنها نسبت به دیگران باشد.

تعیین جایگاه کشورها در این پژوهش متأثر از وضعیت اقتصادی مطلوب‌تر، تمرکز بر خودکفایی و ارتقای علمی، سیاست‌گذاری و ارتباطات علمی مناسب در آنها نسبت به دیگر کشورها می‌باشد

در مقابل، عملکرد نامناسب کشورهایی، چون آذربایجان، سوریه، ارمنستان، و بحرین به نزول رتبه‌ی ایشان انجامیده است و به نظر میرسد که ناآرامی‌های منطقه، جنگ‌های داخلی، خارجی، جمعیت پایین و نبود زیرساخت مناسب مرتبط با آموزش و پژوهش می‌توانند توجیهی بر این نتیجه باشند..

* موارد تاثیرگزار بر جایگاه علمی کشورها

نتایج پژوهش حاضر در تعیین جایگاه کشور‌ها در شاخص‌های یاد شده با نتایجی که Aytac و Leydesdorff به‌دست آورده بودند هم‌خوانی دارد. در انتها، بررسی ارتباط بین شاخص‌های مدنظر برای تمامی کشور‌ها نشان داد که تمامی شاخص‌ها می‌توانند به تنهایی یا به صورت ترکیبی بر جایگاه علمی نهایی یک کشور در این منطقه تأثیرگذار باشند.

لیکن بر اساس یافته‌های این مطالعه، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کشور‌ها بر دو شاخص استناد دریافتی و تولیدات علمی در بهبود جایگاه علمی کشور‌ها در حوزه‌های موصوف بسیار مؤثر است. همچنین، ارتباط قوی بین شاخص‌های همکاری علمی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌تواند گواهی بر اهمیت تدوین سیاست‌های مربوط به توسعه‌ی همکاری‌های علمی برای سیاست گذاران این حوزه‌ها و نیز توجه بیشتر به ارتباطات علمی با دانشمندان کشور‌های دیگر برای پژوهشگران ایرانی باشد.

گفتنی است، این یافته‌ها، به صورت یک مقاله علمی پژوهشی باعنوان «جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی» تهیه شده که در دوماهنامه «پیاورد سلامت» منتشر شده است. این نشریه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • ببینید | جنجال وسط مسابقه؛ آتش‌سوزی در ورزشگاه و حضور نیروهای آتش‌نشانی
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • مهار آتش سوزی ۲ واحد تجاری و یک واحدمسکونی در رشت