Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان دهلران گفت: در راستای جهش تولید و اشتغال و از همه مهم تر تامین چوب مورد نیاز کشور کشاورزانی که در زمین های خود اقدام به کاشت زراعت چوب کنند تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند.

«نصراله پارسه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از برنامه های خوب سازمان جنگل ها و مراتع کشور در بحث توسعه زراعت چوب در کشور در سال جاری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ 13درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی گفت: کشاورزانی که حاشیه مرزاع خود به طرح زاعت چوب اختصاص دهند بعد از تشکیل پرونده به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار 78میلیون ریال  معرفی  خواهند شد.

 

پارسه تصریح کرد: یکی از مناطقی که کشاورزان آن می توانند در بحث زراعت چوب مشارکت کنند بخش دشت عباس است چرا که بالا آمدن آب های زیر زمینی، این بخش را مستعد کاشت و اجرای طرح زراعت چوب است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: در اجرای این طرح اداره منابع طبیعی ضمن تامین هال کشاورزان آنها را رایگان در اختار کشاورازن منطقه قرار می دهد و پیش بینی می شود بیش از 300هزار اصله نهال اکالیپتوس در این اراضی کشاورزی شهرستان کاشت شود.

 

وی بیان داشت: در سال جاری ۴ هزار  و 460تن به ارزش ۲ میلیارد 700میلیون تومان از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.

 

پارسه گفت: بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، می توانند درخواست خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران افزود: در راستای بهبود عملکرد این طرح به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران به مزایای کاشت درخت اکالیپتوس اشاره کرد و گفت: رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت، استفاده به عنوان بادشکن در حاشیه مزارع آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه ها، جاده ها و ایجاد تفرجگاه و مصارف دارویی با ارزش اقتصادی بالا از مهم ترین مزایای این درخت است.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح زراعت چوب توسعه زراعت چوب زراعت چوب رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر