Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان یکی از حوزه‌های پیشگام در این زمینه با کمک و همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات قابل ارائه خود به شهروندان و متقاضیان را در ۱۱ حوزه و ۴۴ موضوع به صورت الکترونیکی پیاده سازی کرده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات از راه‌های مؤثر کاهش بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه خدمات الکترونیک در زندگی امروز گفت: توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ بیش از پیش شبکه اینترنت در زندگی شهروندان موجب شده تا مجموعه‌های خصوصی و دولتی بستر الکترونیک و شبکه‌های دیجیتالی را وسیله‌ای مناسب برای ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به مشتریان و شهروندان در نظر بگیرند و تلاش کنند با بهره گیری از فناوری اطلاعات فرایندهای خدمت رسانی را تسریع و تسهیل کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی اطلاعات در جهان امروزه زمینه‌های کاری فراوانی را فراهم آورده از این رو شهرداری اصفهان و به دنبال آن معاونت خدمات شهری نیز به منظور افزایش رضایت‌مندی شهروندان، کاهش رفت و آمد تسهیل در انجام امور اقدام به الکترونیکی کردن خدمات خود کرده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع این بیماری و همچنین لزوم کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات، شهرداری اصفهان بر آن شد تا با توان حداکثری تمامی خدمات حضوری خود که پتانسیل الکترونیکی شدن را دارند الکترونیکی ارائه دهد.

امیری ادامه داد: مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان یکی از حوزه‌های پیشگام در این زمینه با کمک و همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات قابل ارائه خود به شهروندان و متقاضیان را در ۱۱ حوزه و ۴۴ موضوع به صورت الکترونیکی پیاده سازی کرده که در حال طی کردن مراحل پالایش و ارزیابی نهایی است.

وی گفت: اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، آتش نشانی، حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر، آرامستان ها، ستاد تسهیلات نوروزی، حوزه مدیریت پسماند، فضای سبز، پیشگیری و رفع تخلفات شهری، میدان مرکزی میوه و تره بار، زیباسازی و حوزه تعمیرات و بهینه سازی ۱۱ مجموعه‌ای است که برخی از خدمات آن به شهروندان به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

خدمات ارائه شده

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در حوزه اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ارائه خدمات بررسی مسیر حرکت و کارکرد خودرو توسط پیمانکاران حمل زباله، درخواست مجوز احداث پل و همچنین درخواست استفاده کوتاه مدت از فضای عمومی سطح شهر در حوزه تبلیغات یا برگزاری مراسم، درخواست جا به جایی نیروهای کارشناس شرکت‌های خدماتی، درخواست تأیید لیست معاینه فنی خودروهای شرکت‌های خدماتی، درخواست کارت شناسایی پرسنل شرکت‌های خدماتی، درخواست بررسی و تأیید گزارش اقدامات شرکت‌های خدماتی و در حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر درخواست کار در شرکت‌های خدماتی، اپلیکیشن شهریار (ویژه معلولین و افراد کم توان، گردشگران) درخواست نظافت و رفت و روب، درخواست حذف ایستگاه زباله درخواست جمع آوری حیوانات ولگرد و جوندگان موذی، درخواست پاکسازی زمین‌های بایر، درخواست برگزاری دوره آموزش مدیریت پسماند و محیط زیست شهری، پیگیری اخطار قانون مدیریت پسماند، درخواست سختی کار (پرداخت بیمه سختی شغل)، درخواست بارکد ماشین آلات شرکت‌های خدماتی و پیگیری پرونده‌های حقوقی قانون مدیریت پسماند به صورت الکترونیکی و غیر حضوری فراهم شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک در خصوص ثبت نام در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی سازمان آتش نشانی، ثبت نام آتش نشان داوطلب، درخواست علت یابی حریق و حوادث در حوزه آتش نشانی و ارائه خدمات به سایر ارگان‌های مرتبط از طریق وب سرویس، ارائه کلیه خدمات آرامستان ها در حوزه سازمان آرامستان‌ها و همچنین اعلام تقویم زمان بندی جمع آوری بازیافت، درخواست حمل و نقل نخاله ساختمانی، درخواست خرید کود، نشانی ایستگاه‌های بازیافت و درخواست مخازن نگهداری پسماند خشک (سبد ۲۴۰ لیتری) در حوزه پسماند نیز اجرایی شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات در حوزه‌های زیباسازی، فضای سبز، سازمان ساماندهی مشاغل، پیشگیری و رفع تخلفات شهری و تعمیرات و نگهداری گفت: در حال حاضر ۱۰ خدمت در این حوزه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که شامل درخواست قطع یا جا به جایی درختان، درخواست رسیدگی به فضای سبز، نصب سازه داربستی ویژه ساختمان‌های در حال ساخت و نصب تابلو، مجوز خاکبرداری و تخریب (اعلام شروع عملیات ساختمانی و خاکبرداری)، ثبت شکایات تخلفات شهری، درخواست عودت اجناس و مدارک امانی، کنترل مکانیزه عوارضی میدان مرکزی میوه و تره بار، درخواست دیوار نگاره، صدور و تمدید مجوز نصب تابلو صنفی و درخواست اصلاح، احداث و توسعه روشنایی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان همیشه مقصد گردشگران به ویژه در ایام نوروز است، الکترونیکی کردن خدمات ستاد تسهیلات سفر را ضروری دانست و افزود: در این ارتباط در حال حاضر امکان رزرو منازل استیجاری نوروزی، کمپ‌ها و مراکز اسکان موقت و همچنین سامانه اطلاع رسانی و گردشگری ستاد تسهیلات سفر به صورت الکترونیکی فراهم شده است و به زودی امکان ارائه خدمات دیگر نیز فراهم خواهد شد.

امیری تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق نشانی http://my.isfahan.ir به خدماتی که هم اکنون به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ۱۳۷ اقدام کنند.

کد خبر 444232

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خدمات الكترونيكي کلانشهر شهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون خدمات شهری شهردار صورت الکترونیکی معاونت خدمات شهری شرکت های خدماتی مدیریت پسماند ارائه خدمات حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زرگر رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران از ارائه جدیدترین یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و…، با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس در این کنگره حضور یابند طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی تخصصی است، افزود: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری و تناسلی به فعالیت می‌پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی‌های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدیدترین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله ناباروری مردان، انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می‌پردازد که جدیدترین دستاوردهای آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می‌شود.

زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآور شد: از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده‌اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می‌پردازد در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در چهارمین روز کنگره فیلم‌های آموزشی تکنیک‌های نوین جراحی در حوزه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان، دستگاه‌های ادراری زنان و کودکان و…، به متخصصان ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت‌های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبر داد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر، تسلط به مباحث روز علمی و ایجاد انگیزه در آنان است و در پایان این مسابقه جوایز نقدی و لوح اهدا خواهد شد.

همزمان با برپایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، جدیدترین ابزارهای حوزه اورولوژی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی به نمایش در می‌آید.

کد خبر 6084278 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز