Web Analytics Made Easy - Statcounter

امضای رسمی توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در واشنگتن واکنش منفی و شدید گروه‌های فلسطینی را به همراه داشت.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به امضای این توافق اظهار کرد که توافقنامه‌های عادی سازی میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی،حتی ارزش جوهری که با آن نوشته شده را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت فلسطین با اصرار بر مبارزه تا بازپس گیری حقوق کامل خود، با این توافقنامه‌ها به گونه‌ای رفتار خواهد کرد که گویی اصلا وجود نداشته‌اند.

در همین حال، جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین نیز در این باره تأکید کرد که امضای رسمی این توافقنامه‌ها به منزله "روز سیاه" در تاریخ ملت فلسطین و امت عربی و روز گرفتار شدن نظام‌های امارات و بحرین در منجلاب خیانت است.

در بیانیه این جبهه آمده است: این توافق‌ها یک شبه صورت نگرفته، بلکه سالها برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی شده است.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در ادامه بر راه‌اندازی تمامی اشکال مقاومت برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر تأکید کرد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم اظهار کرد که عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، نقض صریح ابتکار عمل صلح عربی است.

المالکی از کشورهای عربی و اسلامی خواست که از فلسطین در برابر توطئه‌های اشغالگران و دولت آمریکا علیه فلسطینی‌ها از جمله عادی سازی روابط بین جهان عرب و اسرائیل حمایت کنند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با اشاره به امضای توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت: این توافق ها تنها ابزاری تبلیغاتی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است.

نبیل شعث مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در این باره گفت: امروز برای عرب‌ها و دولت‌هایشان مایه شرم و ننگ است.

وی افزود: این توافق یعنی ادامه توطئه‌های آمریکایی اسرائیلی. بدون فلسطینی‌ها هیچ راه حلی معنا ندارد و ثبات و پایداری فلسطینی‌ها، منبع قدرت آنها در منطقه است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم 3ضمن محکوم کردن توافق ذلت‌بار امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: آنچه در کاخ سفید اتفاق افتاد، امضای توافق عادی‌سازی روابط نبود، بلکه اعلام انتقال از مرحله عادی‌سازی روابط به مرحله تشکیل یک ائتلاف به منظور  تثبیت و تحکیم سلطه امنیتی و اقتصادی بر منطقه و زمینه‌سازی جهت توسعه‌طلبی بیشتر رژیم اشغالگر است.

این جنبش در ادامه بیانیه خود آورده است که این توافق هویت منطقه و آینده آن را تهدید می‌کند، به همین خاطر، وظیفه همه است که با آن مقابله کنند.

جهاد اسلامی تاکید کرد که این توافقات خیانت و لکه ننگی است که دامنگیر امضا کنندگان آن خواهد شد و به هیچ وجه موجب تحقق صلح و امنیت در منطقه نخواهد شد، بلکه جریان‌های مقاومت و ملت‌های اسلامی و عربی را به سمت اقدامات جهادی بیشتری خواهد کشاند.

این جنبش امت اسلامی و عربی و تمامی جریان‌های فعال آن را به مخالفت قاطع با ائتلاف شیطانی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و آغاز مرحله جدیدی از خیزش و تحرکات انقلابی برای آزادسازی فلسطین از لوث اشغالگری دعوت کرد.

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) هم تاکید کرد که توافق عادی‌سازی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی بخشی از طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است.

صائب عریقات در گفتگو با تلویزیون فلسطین تصریح کرد که امارات و بحرین با این توافق پذیرفتند که مسجد الاقصی تحت اشغال صهیونیست‌ها باشد.

عریقات با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حقیقت مشروعیت‌ بخشی به شهرک‌سازی و اشغالگری این رژیم است، اظهار کرد که جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ به وزرای خارجه بحرین و امارات اجازه نمی‌دهد از تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷سخنی بگویند.

وی گفت که آنچه امروز اتفاق افتاد، دقیقا همان چیزی است که در معامله قرن ذکر شده است.

منیر الجاغوب، مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش فتح نیز خاطرنشان کرد: صلح از فلسطین آغاز می‌شود و در مقابل جنگ نیز از فلسطین شروع خواهد شد.

وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: یک سؤال از آمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات دارم؛ آیا امضای توافقنامه عادی سازی روابط در کاخ سفید مانع از شلیک شبانه موشک‌ها از غزه به رژیم اشغالگر می‌شود؟

شورای ملی فلسطین هم در بیانیه‌ای نوشت: امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط توسط بحرین و امارات بیانگر موضع ملت این دو کشور نیست و امنیت، ثبات و شکوفایی را برای منطقه به ارمغان نخواهد آورد.

این شورا در ادامه تأکید کرد: امارات و بحرین با امضای این توافقنامه‌ها به اینکه قدس با تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی‌اش پایتخت اسرائیل باشد، مشروعیت بخشیدند و معامله قرن آمریکا را تصویب کردند.

شورای ملی فلسطین همچنین آورده است که خطر واقعی که امنیت ملی عربی و مسئله فلسطین را تهدید می‌کند، رژیم اشغالگر اسرائیل است که به دنبال از بین بردن حق و حقوق فلسطینی‌ها است.

امضای توافقنامه‌های مذکور واکنش منفی نمایندگان عرب کنست (پارلمان اسرائیل) را نیز به همراه داشت.

در همین راستا، جمال زحالقه، رئیس حزب "تجمع ملی دموکراتیک" و عضو فهرست مشترک عربی در کنست گفت که این توافقنامه‌ها در راستای منافع آمریکا و اسرائیل است و عادی سازی روابط یک هدیه خطرناک و نمایشگاه انتخاباتی است.

وی افزود: امضای توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل هدیه‌ای بود که امارات و بحرین تقدیم ترامپ و نتانیاهو کردند.

منصور عباس، دیگر نماینده عرب کنست هم تأکید کرد: صلح یک حالت والای انسانی است که در واشنگتن تغییر شکل می‌یابد تا به پوششی برای معاملات تسلیحاتی و دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته برای محافظت از تجمع انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو تبدیل شود.

وی افزود: صلح واقعی با پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس محقق خواهد شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی امارات و بحرین توافقنامه ها امضای توافقنامه عادی سازی روابط بحرین و امارات رژیم اشغالگر امضای توافق فلسطینی ها فلسطین هم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • پیروزی کویت مقابل بحرین؛ ایران صدرنشین شد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!