Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات این بیماری‌ها گفت: بیماران با بیماری زمینه‌ای شامل بیماری قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه ای، BMI بیشتر از ۳۰، بیماران با نقص ایمنی شامل تحت درمان با کورتیکو استروئید بیش از ۱۲ میلی‌گرم، پردنیزولون بیش از دو هفته شیمی‌درمانی، بدخیمی‌ها و پیوند اعضا، زنان باردار، دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های شدید جسمی و حرکتی، فلج مغزی، ناتوان و کم‌توان ذهنی، اوتیسم و نابینایان ازجمله بیماری‌های ذکرشده در پروتکل وزارت بهداشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن‌بیگی افزود: معلمانِ دارای مشکلات ریوی که ریسک ابتلا به کرونا در آنها زیادتر است هم با گواهی پزشک متخصص می‌توانند از شرایط دورکاری استفاده کنند.

مستنداتی درباره افزایش ابتلا به کرونا در مدارس نداریم

محسن‌بیگی در بخش دیگری از صحبتش درباره احتمال توقف فعالیت مدارس به شیوه حضوری اظهار کرد: مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر تصمیم برای تعطیلی مجدد مدارس بر عهده آنهاست که تاکنون چنین موضوعی اعلام نشده است.

این مسئول تاکید کرد: توجه داشته باشید مدارس حدود دو هفته است که باز شده‌اند و فعلاً مستنداتی که بازگشایی مدارس شیوع ابتلا به کرونا را افزایش داده باشد، در دست نیست و برای بررسی این موضوع زمان بیشتری نیاز است.

وضعیت رعایت پروتکل‌های توسط بهداشتی در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مدارس از سوی بازرسان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت رصد می‌شود و گزارش‌ها رضایت‌بخش است.

او افزود: به دلیل اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است، تعداد جمعیت در هر کلاس درس اندک است.

محسن‌بیگی ادامه داد: مشکل اساسی این است که عده‌ای از دانش‌آموزان همراه خود ماسک نمی‌آورند و بعضی از آنها ماسک نمی‌زنند یا ممکن است توصیه‌های بهداشتی را جدی نگیرند. حساسیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها توسط مدارس بالاست اما مهم این است که خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

ابتلای چند دانش‌آموز به کرونا ...

بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر اخباری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و تعطیلی برخی مدارس شنیده شده است.

طبق گفته‌های حسین فرهادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلسله (لرستان) تست کرونای ۱۸ دانش‌آموز در این شهرستان مثبت شده و بیشترین آمار مبتلایان از بین ۱۸ نفر مربوط به مقاطع ابتدایی است.

او گفته است: بیماری این دانش‌آموزان مربوط به گذشته است و ارتباطی به یک هفته بازگشایی مدرسه ندارد و این دانش‌آموزان در این ایام (بازگشایی مدرسه) بیمار بوده و مراجعه نکرده‌اند. اکنون به مدت یک هفته مدارس شهری شهرستان سلسله را کلا تعطیل کرده‌ایم. البته به جز روستاها که تعداد دانش‌آموزان آنها کم است.

فوت دانش‌آموز پسر هشت‌ساله گتوندی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا نیز یکی دیگر از اخباری بود که در روزهای گذشته منعکس شد و فرماندار گتوند خوزستان در این باره گفت: این دانش‌آموز از بدو تولد بیماری قلبی داشت و تست کرونای او در دو مرحله منفی و در مرحله سوم مثبت بود. درضمن مدرسه این دانش‌آموز به مدت یک هفته تعطیل شد.

کد خبر 549736 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز وزارت آموزش و پرورش دانش آموز دانش آموزان محسن بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد